2026-07-15, 10:22
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Skulle tippa på att det där var en överlevnadsstrategi för att motverka inavel i små avskurna grupper. Om det mesta ägs gemensamt av gruppen och alla barn uppfostras gemensamt i någon form av primitiv kommunism så finns det mindre anledning till svartsjuka. Vet dock ej om det var så eskimåerna levde. Kan dock konstatera att motsatsen är Mena där många klaner tillämpar kusingifte generation efter generation och där både ägodelar och kvinnor bevakas svartsjukt.

Nu vill jag ha en flashbackrapport från någon som haft ihop det med en eskimåkvinna!
Har hört att om någon i deras grupp begick ett allvarligt brott, som mord, var vanliga straff som fängelse så klart omöjliga.
Inte ens dödsstraff fungerade om personen var en viktig del i jaktgruppen exempelvis.
De fick andra straff som uteslutning ut gruppaktiviteter, där förmodligen sex är en del.
Citera
2026-07-15, 10:28
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
Incelen kommer väl sitta i ett hörn i igloon och klaga på eskimåkvinnan, fast online via sin skärm över att hon inte ser ut som en AI genererad porrskådis och då blir det inget göka i alla fall.
ho ho ho!
Incelen kallar henne för "snowdigger" istället för golddigger. "Du är fet för allt späck du äter".

Trots att hon smeker hans arm så ruggar han tillbaka och klagar på att hon inte är oskuld utan att hon låg med en dansk missionär, två brittiska miljöaktivister och hade en gangbang med 4 ryska fiskare.
Citera
2026-07-15, 10:39
Medlem
Betänk den muffen. 🫣
Citera
2026-07-15, 11:06
Medlem
Glödskals avatar
Allt jag vet om eskimokvinnor har jag lärt mig från Full Metal Jacket.

https://www.youtube.com/watch?v=UHuhG2vx1is
Citera
2026-07-15, 11:29
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitResistens
Jag läser för tillfället Peter Freuchens "Fangstmaend i Melvillebugten" (i finsk översättning: Pyyntimiehiä Melvillen lahdella), som handlar om dennes äventyr bland inuiterna på Grönland på 1910-talet.

I den framkommer det att eskimåkvinnor sannerligen låg runt, åtminstone med gäster. Om en eskimå med en vacker fru fick besök av låt oss säga en svensk, och svensken blev kåt, så blev eskimån mallig ifall svensken ville ligga med hans fru. Detta gällde även eventuella kåta vänner som svensken hade med sig. Och märk väl: frun hade ingenting emot att leka lite med "vitansikten".

I boken beskrivs exempelvis en hövdings fru som har gruppsex med ett helt gäng ryssar samt en änka som blir intresserad av några valfångare som består av norrmän, danskar, amerikaner och portugiser.

Ifall eskimåkulturen ser likadan ut idag, vore inte detta något för en del fattiga incels?

Du verkar inte hört talas om grönländsk roulette ?
Citera
2026-07-15, 12:07
Medlem
Min brors kusins avatar
Peter Freuchen skriver om sedvänjan i flera av sina självbiografiska böcker.
Citera
2026-07-15, 13:12
Medlem
Hur är hygienen bland dessa? Kan tänka mig att det inte är så lätt att hålla sig ren och fräsch o det klimatet.
Citera
2026-07-15, 14:14
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos

Nu vill jag ha en flashbackrapport från någon som haft ihop det med en eskimåkvinna!

Jag har. Som icke-dansk är man exotisk på Grönland.
Citera
2026-07-15, 14:15
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanskevetinte
Hur är hygienen bland dessa? Kan tänka mig att det inte är så lätt att hålla sig ren och fräsch o det klimatet.

De bor i hus och har tillgång till varma duschar. På norra delen av Grönland har de visserligen vanliga duschar, men toaletterna är bara dass.
Citera
2026-07-15, 14:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Du verkar inte hört talas om grönländsk roulette ?
Vad är det
Citera
2026-07-15, 16:11
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Jag har. Som icke-dansk är man exotisk på Grönland.
Var det bra? Samma kväll eller krävdes det flera dejter än en? Är de snygga? Så många frågor… För övrigt en jävligt exotisk flagga att ha i bältet. Kudos!
Citera
2026-07-15, 16:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Ivar Lo-Johansson skriver i Passionerna om en man som försöker sig på det, för kanske 70 år sedan.
En sjöman som blir smittad av könssjukdomar, han får veta efteråt av sina kollegor vad kondomer är.
För 70 år sen? Hade de uppfunnit hjulet då?
Det är ju superjättelängesen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in