2026-07-15, 07:32
Avstängd
Jag läser för tillfället Peter Freuchens "Fangstmaend i Melvillebugten" (i finsk översättning: Pyyntimiehiä Melvillen lahdella), som handlar om dennes äventyr bland inuiterna på Grönland på 1910-talet.

I den framkommer det att eskimåkvinnor sannerligen låg runt, åtminstone med gäster. Om en eskimå med en vacker fru fick besök av låt oss säga en svensk, och svensken blev kåt, så blev eskimån mallig ifall svensken ville ligga med hans fru. Detta gällde även eventuella kåta vänner som svensken hade med sig. Och märk väl: frun hade ingenting emot att leka lite med "vitansikten".

I boken beskrivs exempelvis en hövdings fru som har gruppsex med ett helt gäng ryssar samt en änka som blir intresserad av några valfångare som består av norrmän, danskar, amerikaner och portugiser.

Ifall eskimåkulturen ser likadan ut idag, vore inte detta något för en del fattiga incels?
Citera
2026-07-15, 07:38
Medlem
Du utgår från en reseskildring från Grönland för drygt hundra år sedan och behandlar den som om den vore en beskrivning av dagens inuitiska samhällen.

Det är ungefär som att läsa Selma Lagerlöf och dra slutsatser om dagens svenska dejtingkultur.
Citera
2026-07-15, 07:46
Avstängd
Varför inte? Jag brukar bete mig som han i "Kejsarn från Portugallien" när jag dejtar och får alltid napp.

Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Du utgår från en reseskildring från Grönland för drygt hundra år sedan och behandlar den som om den vore en beskrivning av dagens inuitiska samhällen.

Det är ungefär som att läsa Selma Lagerlöf och dra slutsatser om dagens svenska dejtingkultur.
Citera
2026-07-15, 07:48
Avstängd
Mailmanss avatar
Kanske visste hur problematiskt de var med att avla inom samma genpool
Citera
2026-07-15, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitResistens
Varför inte? Jag brukar bete mig som han i "Kejsarn från Portugallien" när jag dejtar och får alltid napp.
Frågan var aldrig om du kan få napp eller inte, utan varför en reseskildring från 1910-talet skulle beskriva dagens samhälle.
Citera
2026-07-15, 07:57
Avstängd
Varför skulle eskimåkvinnor inte längre vara kåta och förtjusta i blekansikten? Varför tror du att Trump vill dit så gärna?

Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Frågan var aldrig om du kan få napp eller inte, utan varför en reseskildring från 1910-talet skulle beskriva dagens samhälle.
Citera
2026-07-15, 08:06
Medlem
Citat:
Varför skulle eskimåkvinnor inte längre vara kåta och förtjusta i blekansikten? Varför tror du att Trump vill dit så gärna?

Trump vill väl åt u15 eskimåtjejer
Citera
2026-07-15, 08:12
Medlem
sommarlovs avatar
Ivar Lo-Johansson skriver i Passionerna om en man som försöker sig på det, för kanske 70 år sedan.
En sjöman som blir smittad av könssjukdomar, han får veta efteråt av sina kollegor vad kondomer är.
Citera
2026-07-15, 08:14
Medlem
Citat:

Trump vill väl åt u15 eskimåtjejer
Citera
2026-07-15, 08:24
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Jag läser för tillfället Peter Freuchens "Fangstmaend i Melvillebugten" (i finsk översättning: Pyyntimiehiä Melvillen lahdella), som handlar om dennes äventyr bland inuiterna på Grönland på 1910-talet.

I den framkommer det att eskimåkvinnor sannerligen låg runt, åtminstone med gäster. Om en eskimå med en vacker fru fick besök av låt oss säga en svensk, och svensken blev kåt, så blev eskimån mallig ifall svensken ville ligga med hans fru. Detta gällde även eventuella kåta vänner som svensken hade med sig. Och märk väl: frun hade ingenting emot att leka lite med "vitansikten".

I boken beskrivs exempelvis en hövdings fru som har gruppsex med ett helt gäng ryssar samt en änka som blir intresserad av några valfångare som består av norrmän, danskar, amerikaner och portugiser.

Ifall eskimåkulturen ser likadan ut idag, vore inte detta något för en del fattiga incels?
Skulle tippa på att det där var en överlevnadsstrategi för att motverka inavel i små avskurna grupper. Om det mesta ägs gemensamt av gruppen och alla barn uppfostras gemensamt i någon form av primitiv kommunism så finns det mindre anledning till svartsjuka. Vet dock ej om det var så eskimåerna levde. Kan dock konstatera att motsatsen är Mena där många klaner tillämpar kusingifte generation efter generation och där både ägodelar och kvinnor bevakas svartsjukt.

Nu vill jag ha en flashbackrapport från någon som haft ihop det med en eskimåkvinna!
Senast redigerad av Herostratos 2026-07-15 kl. 08:29.
Citera
2026-07-15, 08:35
Medlem
kyrkstockens avatar
Man har omvärderat dessa eskimåkvinnor (eskimå är helt ok i Alaska, de ser sig själva som eskimåer och vill bli kallade eskimåer. Det är bara i kanada som vissa stammar vill heta innuit (och det betyder bara indian på deras språk och är inte en beteckning på ett arktiskt folk), på grönland vill den inhemska befolkning bli kallad för grönländare).

Idag menar man att det var männen som ville visa upp sina unga och vackra fruar. Och de låg bara med fina högt värderade gäster.

Det låter logiskt i mina öron.
Citera
2026-07-15, 09:25
Medlem
GertBennys avatar
Incelen kommer väl sitta i ett hörn i igloon och klaga på eskimåkvinnan, fast online via sin skärm över att hon inte ser ut som en AI genererad porrskådis och då blir det inget göka i alla fall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in