2026-07-14, 00:24
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaffeDurfsson
Det kan jag till viss del hålla med om men du får ha i åtanke djuret kan visa samtycke eller vara en furry i detta fall och där känner jag att det kan bli intressant

Det är bara människor som kan vara "furries".
Tack för att du var med och spelade. *ding!*
Citera
2026-07-14, 03:46
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Nej, det är inte en fråga som kan avgöra valet, utan en marginell fråga som engagerar ett ytterst litet antal människor.
Är du för en legalisering så ska du kanske nyttja din uppstoppade grävling på andra sätt än att äta upp den...

(FB) Skulle jag hypotetiskt kunna äta min uppstoppade Hrävling
Bästa inlägget idag, den här veckan och kanske för hela månaden?
Citera
2026-07-14, 06:25
Medlem
Blaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Märkligt argument.
Mördade människor kan inte berätta, så vad spelar det för roll om det är lagligt eller ej att mörda folk...

Ditt var fan märkligare!
Citera
2026-07-14, 06:49
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Det är en mycket intressant utgångspunkt för en diskussion för en annan dag eller tråd jag anser att vi får frånse denna och i denna diskussion utgå från att djuret gett medgivande
Sjukt antagande. Försvarar du pedofili på samma sätt? "Åh, intressant. Men låt oss inte prata om det, vi bara antar att barnet gett medgivande".

Lagen gör skillnad på djur och människor. Lagen gör också skillnad på djur och djur. En del av de djur du vill knulla faller under Djurskyddslagens skydd, andra under Brottsbalkens. Så länge du inte har en slav så faller ditt djurknullande under brottsbalken och då kan du knulla djur om du bara är varsam och åklagaren inte kan bevisa att djuret lidit eller tagit skada när du knullat det.
Du kanske ska veta vad du jiddrar om innan du skämmer ut dig helt.
Citera
2026-07-14, 07:00
Medlem
Citat:
Historiskt sätt har en ändring av Tideöagen alltid bemöttes med en enorm tång och otroligt förakt. Men jag känner att vi borde se över denna lagstiftning. Själv är jag för en lättare legalisering men över för att juridisk sätt stärks furries rättigheter då vi identifierar oss som djur och därmed skulle kunna falla in i en gråzon. men undrar varför den inte får något politiskt eller medialt utrymme själv så anser jag den ha otrolig politisk sprängkraft och värderar den oerhört högt men nuvarande politiker vill inte ens ta med de i tång jag tror att det är många som känner som mig och undrar då om vi inte borde lyfta frågan jag vill nästan hävda att denna procent är så stor att den skulle kunna avgöra valet så varför bortser politiker en av vår tids stora frågor själv anser jag den bära ytterst vikt i ett liberalt samhälle och rätten över mig själv vad tycker ni?
Furries eller therianer för den delen är människor så ur den aspekten är tidelag irrelevant. Avseende legalisering av tidelag så är det också en ickefråga eftersom enbart den som lider av psykisk ohälsa vill knulla djur.
Citera
2026-07-14, 07:43
Medlem
Citat:
Har bara snusat idag så du har faktiskt fel
Då blir jag ännu mer orolig för din mentala hälsa. Men kan trösta dig med att även om du definierar dig som en furrie så kommer det inte att definieras som sex med djur eftersom du fortfarande är en människa. Möjligtvis att det blir våldtäkt mot barn istället eftersom merparten är väl småungar
Citera
2026-07-14, 08:50
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Det kan jag till viss del hålla med om men du får ha i åtanke djuret kan visa samtycke eller vara en furry i detta fall och där känner jag att det kan bli intressant
Nej, du hamnar inte i någon "juridisk gråzon" för att du leker att du är ett djur.
Citera
2026-07-14, 16:32
Medlem
Tidelag var belagt med dödsstraff i svensk lag fram till 1864. Under 1600- och 1700-talen var det en av de vanligaste orsakerna till avrättning för sexualbrott, och hundratals personer, främst unga män dömdes till döden under denna period.Den sista avrättningen i Sverige för tidelag verkställdes dock redan 1778.
Dödsstraffet för tidelag avskaffades formellt med 1864 års strafflag.
I dag är tidelag helt förbjudet och kriminaliserades på nytt i svensk djurskyddslagstiftning under 2014
Citera
2026-07-15, 18:23
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Visst kan man se över lagstiftningen. Den skulle nämligen kunna bli mycket hårdare än vad den är just nu.
Citera
2026-07-15, 22:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JohanLiljegren
Visst kan man se över lagstiftningen. Den skulle nämligen kunna bli mycket hårdare än vad den är just nu.
Nej jag tycker du har fel
Citera
2026-07-16, 16:54
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Citat:
Nej jag tycker du har fel

Ja, det är din åsikt och den stämmer inte överens med min.
Citera
2026-07-16, 22:10
Medlem
RomernasKungs avatar
TS kan säkert få politiskt stöd från partiet Nyans.

Kött skall enligt dem halalslaktas men innan slakt så får djuret en omgång av Muhammed, Mustafa och Ali...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in