2026-07-13, 20:20
Avstängd
Historiskt sätt har en ändring av Tideöagen alltid bemöttes med en enorm tång och otroligt förakt. Men jag känner att vi borde se över denna lagstiftning. Själv är jag för en lättare legalisering men över för att juridisk sätt stärks furries rättigheter då vi identifierar oss som djur och därmed skulle kunna falla in i en gråzon. men undrar varför den inte får något politiskt eller medialt utrymme själv så anser jag den ha otrolig politisk sprängkraft och värderar den oerhört högt men nuvarande politiker vill inte ens ta med de i tång jag tror att det är många som känner som mig och undrar då om vi inte borde lyfta frågan jag vill nästan hävda att denna procent är så stor att den skulle kunna avgöra valet så varför bortser politiker en av vår tids stora frågor själv anser jag den bära ytterst vikt i ett liberalt samhälle och rätten över mig själv vad tycker ni?
Senast redigerad av DaffeDurfsson 2026-07-13 kl. 20:28.
Citera
2026-07-13, 20:27
Medlem
Stenballes avatar
Nej, det är inte en fråga som kan avgöra valet, utan en marginell fråga som engagerar ett ytterst litet antal människor.
Är du för en legalisering så ska du kanske nyttja din uppstoppade grävling på andra sätt än att äta upp den...

(FB) Skulle jag hypotetiskt kunna äta min uppstoppade Hrävling
Citera
2026-07-13, 20:31
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaffeDurfsson
Är du 100 kan du inte se skönheten i lagstiftningen och därmed tänka dig en lättare legalisering
Jag är 100% med på att du får göra vad du vill med din egen stjärt, men du ska låta djurens vara. Så enkelt är det.
Citera
2026-07-13, 20:33
Medlem
ansluts avatar
Hur ska djuren kunna ge samtycke?
Citera
2026-07-13, 20:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Jag är 100% med på att du får göra vad du vill med din egen stjärt, men du ska låta djurens vara. Så enkelt är det.
Det kan jag till viss del hålla med om men du får ha i åtanke djuret kan visa samtycke eller vara en furry i detta fall och där känner jag att det kan bli intressant
Citera
2026-07-13, 20:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av anslut
Hur ska djuren kunna ge samtycke?
Det är en mycket intressant utgångspunkt för en diskussion för en annan dag eller tråd jag anser att vi får frånse denna och i denna diskussion utgå från att djuret gett medgivande
Citera
2026-07-13, 20:49
Medlem
Jag tycker vi ska göra den strängare, djur ska man låta vara ifred då de inte kan ge sitt medgivande.
Citera
2026-07-13, 20:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusminhund
Jag tycker vi ska göra den strängare, djur ska man låta vara ifred då de inte kan ge sitt medgivande.
Jo men min frågeställning utgår från att dem gett medgivande
Citera
2026-07-13, 20:53
Avslutad
Citat:
Du kan vara en misshandel. Bemöt mig saklig i en seriös debatt!!!!! Men du vågar inte för du hade blivit överkörd

Finns ingen anledningar att försöka bemöta en psykotisk djurknullare.

Ja, vi bör se över lagen. Sånna som du ska spärras in permanent.
Citera
2026-07-13, 20:58
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Det är en mycket intressant utgångspunkt för en diskussion för en annan dag eller tråd jag anser att vi får frånse denna och i denna diskussion utgå från att djuret gett medgivande

Det fetade gör hela diskussionen löjlig.
Det är ungefär som att säga att någon som ligger i koma gett sitt medgivande.
Citera
2026-07-13, 21:08
Medlem
KarlFarbmans avatar
Citat:
Historiskt sätt har en ändring av Tideöagen alltid bemöttes med en enorm tång och otroligt förakt. Men jag känner att vi borde se över denna lagstiftning. Själv är jag för en lättare legalisering men över för att juridisk sätt stärks furries rättigheter då vi identifierar oss som djur och därmed skulle kunna falla in i en gråzon. men undrar varför den inte får något politiskt eller medialt utrymme själv så anser jag den ha otrolig politisk sprängkraft och värderar den oerhört högt men nuvarande politiker vill inte ens ta med de i tång jag tror att det är många som känner som mig och undrar då om vi inte borde lyfta frågan jag vill nästan hävda att denna procent är så stor att den skulle kunna avgöra valet så varför bortser politiker en av vår tids stora frågor själv anser jag den bära ytterst vikt i ett liberalt samhälle och rätten över mig själv vad tycker ni?

Tittar man historiskt så kan du ha en poäng. Införandet av lagstiftning mot tidelag korrelerar med perioder av låg nativitet.
Så räkna inte med att knulla hundar i närtid.
Citera
2026-07-13, 21:11
Medlem
Sqrbankens avatar
Nä, den ska vara kvar. Sen är jag osäker på hur mycket lagen biter eftersom det är ett svårt brott att bevisa (väl?) såvida djurknullaren inte blir tagen med, well, byxorna nere.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in