2026-07-13, 21:18
Avstängd
Jag tycker du ska se över din styckesindelning och användande av punkter. Eller din brist av det.

Sluta sukta efter djur.
Citera
2026-07-13, 21:18
Medlem
Viethatts avatar
Det handlar också om hur begränsade resurser ska användas.

Regering och riksdag har begränsad tid och ett begränsat reformutrymme. Därför måste de prioritera frågor som berör stora delar av befolkningen eller där det finns tydliga rättsliga problem. Det betyder inte att frågan är oviktig för dem som berörs, men den måste vägas mot andra samhällsbehov. Ur ett nationellt perspektiv handlar därför prioriteringen mindre om att avfärda frågan och mer om att använda statens resurser där de gör störst nytta för flest människor, samtidigt som alla medborgares grundläggande rättigheter ska skyddas lika inför lagen.
Citera
2026-07-13, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viethatt
Det handlar också om hur begränsade resurser ska användas.

Regering och riksdag har begränsad tid och ett begränsat reformutrymme. Därför måste de prioritera frågor som berör stora delar av befolkningen eller där det finns tydliga rättsliga problem. Det betyder inte att frågan är oviktig för dem som berörs, men den måste vägas mot andra samhällsbehov. Ur ett nationellt perspektiv handlar därför prioriteringen mindre om att avfärda frågan och mer om att använda statens resurser där de gör störst nytta för flest människor, samtidigt som alla medborgares grundläggande rättigheter ska skyddas lika inför lagen.
Tack för svar
Citera
2026-07-13, 21:28
Medlem
Euripidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaffeDurfsson
Historiskt sätt har en ändring av Tideöagen alltid bemöttes med en enorm tång och otroligt förakt. Men jag känner att vi borde se över denna lagstiftning. Själv är jag för en lättare legalisering men över för att juridisk sätt stärks furries rättigheter då vi identifierar oss som djur och därmed skulle kunna falla in i en gråzon. men undrar varför den inte får något politiskt eller medialt utrymme själv så anser jag den ha otrolig politisk sprängkraft och värderar den oerhört högt men nuvarande politiker vill inte ens ta med de i tång jag tror att det är många som känner som mig och undrar då om vi inte borde lyfta frågan jag vill nästan hävda att denna procent är så stor att den skulle kunna avgöra valet så varför bortser politiker en av vår tids stora frågor själv anser jag den bära ytterst vikt i ett liberalt samhälle och rätten över mig själv vad tycker ni?

Vad ni degenererade äckel identifierar er som, människa och/eller djur, är fullständigt irrelevant. Ni är människor, även om ni är en vidrig avart. Människor får, vid samtycke, ha sex med andra människor, så knulla du din kompis i röven och låtsas att han är en utter eller nått.
Citera
2026-07-13, 21:32
Medlem
Blaskas avatar
Vad spelar det för roll om det är lagligt eller inte? Djuren kan inte berätta något.
Citera
2026-07-13, 21:39
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Vad spelar det för roll om det är lagligt eller inte? Djuren kan inte berätta något.

Märkligt argument.
Mördade människor kan inte berätta, så vad spelar det för roll om det är lagligt eller ej att mörda folk...
Citera
2026-07-13, 21:44
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Jag är 100% med på att du får göra vad du vill med din egen stjärt, men du ska låta djurens vara. Så enkelt är det.

Fast han kanske vill göra sin stjärt tillgänglig för valfritt djur?
Citera
2026-07-13, 21:45
Medlem
Bajsmoderatorers avatar
Fungerade väl bra tills för 20 år sen då sandfolkerät berikade forskningsimstituten landet runt.
Men i dagsläget, ja kanske det många getter som tar skada från deras räder...
Citera
2026-07-13, 21:59
Medlem
Tidelag nej tack.
Citera
2026-07-13, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Nej, det är inte en fråga som kan avgöra valet, utan en marginell fråga som engagerar ett ytterst litet antal människor.

Nja, det är har alltid varit en intressant fråga för högern. T.ex. 2008 när han fick frågan om det inte är dags för totalförbud att ha sex med djur stod ju Eskil Erlandsson och pratade om att smeka tikar på spenarna o.s.v. Han visste så klart att säger han "jo det är nog dags", så tappar de väljare.

En liten lättning i getknullerilagen skulle fungera som valfläsk för många av högerns landsbygdsväljare och skulle även kunna locka över en och annan Afghan från sossarna. Väl värt att överväga.
Citera
2026-07-13, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Det fetade gör hela diskussionen löjlig.
Det är ungefär som att säga att någon som ligger i koma gett sitt medgivande.
Nja, det skulle jag inte säga. Det är inte jämförbart. Då är det i så fall mycket mer jämförbart med fjortonåringar. I båda fallen kan de juridiskt inte "ge samtycke" men i båda fallen gäller också att de mycket väl kan visa att de gillar något och vill det. Det kan verkligen inte en komapatient.

Sen kan man ju diskutera om det är skäl nog för ändring av lagen.
Citera
2026-07-13, 23:39
Medlem
J.Doessons avatar
Låt dom stackars djuren va! Breder inte mänskligheten ut sig tillräckligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in