Resultat: Tror du Pernilla fortsätter som allsångsledare också 2027?
Ja
38,46%
5 röster
Nej
61,54%
8 röster
2026-07-15, 13:39
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Jävla pensionärsprogram. Jag skäms över att folk i min ålder engagerar sig i skiten.

Orka bry sig om vilka och varför vissa artister uppträder.
Festa och titta på vm istället
Det var längesen det var "pensionärsprogram". Dom tittar inte mer än andra grupper längre. SVT har irrat bort sig som med det mest i sin iver att "hänga med". Programmet är snarare för barn numera som många sagt innan. Därav problemet.
Citera
2026-07-15, 13:57
Medlem
Celestrons avatar
Det är Pernilla Wahlgren som är ett sänke för programmet. Precis som väntat. Allsång under hennes ledning blir det mindre och mindre av.

Dessutom har hon den bedrövligt dåliga smaken att raljera med vår gamle kung. Dessutom på samma dag Victoria fyller år. Pernilla borde skämmas, och hela SVT-ledningen också.
När hon sen får kritik försöker hon få det till att "kungen skrattade säkert jättemycket".
Nej, det gjorde han säkert inte, utan blev nog mest ledsen, och det blev nog dom andra i kungafamiljen också.

Allt hon och hennes fucking family tänker på är pengar.
Hur mycket får hon för att köra fram nya artister hela tiden som ingen vill lyssna på?

Hur fan kan SVT inbilla sej att äldre kommer och tittar på en allsång som inte längre existerar?
Citera
2026-07-15, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Det är Pernilla Wahlgren som är ett sänke för programmet. Precis som väntat. Allsång under hennes ledning blir det mindre och mindre av.

Dessutom har hon den bedrövligt dåliga smaken att raljera med vår gamle kung. Dessutom på samma dag Victoria fyller år. Pernilla borde skämmas, och hela SVT-ledningen också.
När hon sen får kritik försöker hon få det till att "kungen skrattade säkert jättemycket".
Nej, det gjorde han säkert inte, utan blev nog mest ledsen, och det blev nog dom andra i kungafamiljen också.

Allt hon och hennes fucking family tänker på är pengar.
Hur mycket får hon för att köra fram nya artister hela tiden som ingen vill lyssna på?

Hur fan kan SVT inbilla sej att äldre kommer och tittar på en allsång som inte längre existerar?
Att de hädar kungen ligger helt i linje med vad SVT vill proklamera. SVT är ju VPK rakt igenom. Att PW sen får göra reklam för sitt eget program i SVT är bra märkligt men det är ju de som skriver manus så de vet vad som ska sägas.
Citera
2026-07-15, 14:51
Medlem
Häftigt med Cat Stevens nästa vecka. En favorit från mitt yngre jag. Men plötsligt försvann han bara från rampljuset men har återuppstått igen på äldre dar.
Citera
2026-07-16, 01:06
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Här hånar Peter Magnusson kungen och tittarna och Expressen efter att han fått reda på av Expressens reporter att vissa tyckte han var elak mot kungen:

https://www.expressen.se/tv/noje/peter-magnussons-hanfulla-svar-pa-kritiken/

Väldigt barnsligt beteende av Peter, och han visar verkligen vilken person han ör i det hör klippet.
Citera
2026-07-16, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Här hånar Peter Magnusson kungen och tittarna och Expressen efter att han fått reda på av Expressens reporter att vissa tyckte han var elak mot kungen:

Väldigt barnsligt beteende av Peter, och han visar verkligen vilken person han ör i det hör klippet.
Peter Magnusson gjorde ju karriär på att göra narr av kungafamiljen. Lätt när de inte kunde bemöta det hela. Lågvattenmärke enligt mig.
Citera
2026-07-16, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87

Faan, vad han börjar likna Charlie Sheen..
Citera
2026-07-16, 07:36
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oligarks
Flera tittare tyckte att numret var hånfullt. Kritiken mot sketchen ”Respektlöst”

– Pernilla tror att kungen skrattade jättemycket om han såg det på tv.
https://www.expressen.se/noje/tv-och-streaming/peter-magnusson-gjorde-sketch-om-kungen-pernilla-wahlgrens-svar-pa-kritiken/

Allsångskonceptet är slut, finns nog inget sämre att se.

Jag förstår att det inte gick hem hos alla. Och jag är rätt säker på att Kungen själv inte skulle skratta om han såg det.

Får bara hålla med att det känns som Allsångskonceptet är slut. Nästa vecka skulle de i alla fall börja med "Stockholm i mitt hjärta".
Citera
2026-07-16, 07:57
Medlem
oligarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Jag förstår att det inte gick hem hos alla. Och jag är rätt säker på att Kungen själv inte skulle skratta om han såg det.

Får bara hålla med att det känns som Allsångskonceptet är slut. Nästa vecka skulle de i alla fall börja med "Stockholm i mitt hjärta".

Och nu kommer kritiken ännu mer

SVT: Tittarsiffrorna sjunker.
Är det dags att lägga ner ”Allsång på Skansen” nu, SVT?

Det blåser inte medvind på Sollidens scen på Skansen.

Sommarens premiär innebar ett drastiskt tittartapp på nära
500 000 jämfört med förra årets första direktsändning.

https://www.expressen.se/noje/kronikorer/mattias-bergqvist/svt-dags-att-lagga-ner-allsangen/
Citat:
Självfallet går det från SVT:s sida att pussla ihop tittarsiffrorna
för att hitta en positiv vinkel och sminka bort sanningen, för sanningen
är den att ”Allsång på Skansen” sitter fast i en fälla som SVT själv har byggt.
Citera
2026-07-16, 08:04
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oligarks
Och nu kommer kritiken ännu mer

SVT: Tittarsiffrorna sjunker.
Är det dags att lägga ner ”Allsång på Skansen” nu, SVT?

Det blåser inte medvind på Sollidens scen på Skansen.

Sommarens premiär innebar ett drastiskt tittartapp på nära
500 000 jämfört med förra årets första direktsändning.

https://www.expressen.se/noje/kronikorer/mattias-bergqvist/svt-dags-att-lagga-ner-allsangen/

Jag förstår att tittarsiffrorna sjunker som en sten. Dels för att det har varit usla artister och för att det har varit för mycket trams. Sedan har det inte varit mycket till allsång heller.

De flesta som tittar är äldre och de vill höra sina klassiker. Nu spelas det mest artisternas egna låtar och någon modern poplåt som allsångslåt.

Annat var det på Lasse Berghagens tid, då var det som han sa: Kunskap, glädje och lite tango.
Citera
2026-07-16, 09:59
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LezFear
Kan inte vara många äldre som tittar längre. Mina mor- och farföräldrar säger samma sak, att programmet är urdåligt och bara vänder sig till ungdomar.

Det känns som ett penionärsprogram, hursomhelst. Fan gå ut och röj istället
Citera
2026-07-16, 11:18
Medlem
oligarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Jag förstår att tittarsiffrorna sjunker som en sten. Dels för att det har varit usla artister och för att det har varit för mycket trams. Sedan har det inte varit mycket till allsång heller.

De flesta som tittar är äldre och de vill höra sina klassiker. Nu spelas det mest artisternas egna låtar och någon modern poplåt som allsångslåt.

Annat var det på Lasse Berghagens tid, då var det som han sa: Kunskap, glädje och lite tango.

Ja då kunde man i alla fall titta, Lasse var bra.

SVT produktionen numera är väl nu bara yngre som tror de vet vad tittarna vill se, blev bottennapp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in