2026-07-15, 07:48
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeirdRaccoon
tack alla i tråden för tipsen om obenet
jag har bytt till dom nu också

Hur funkar de för dig såhär 5 dagar efter eller det byts vid månadsskiftet? Hur lång uppsägningstid har Bahnhof?
Citera
2026-07-15, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obenet
Vi kommer finnas här på Flashback nu om det är så att några har några frågor.

Lite info,

https://www.obe.net/integritet
https://www.obe.net/privat/bredband/stadsnat

Tyvärr verkar ni inte kunna leverera till mig, bor i Stockholm (södra delen), några planer på att expandera hit?
Citera
2026-07-15, 13:57
Medlem
AgentKs avatar
Finns det något i samma klass som Bahnhof ?

Nån som har bra erfarenhet av Starlink, hur funkar den i typ regn/snö fall/storm?
Citera
2026-07-15, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgentK
Nån som har bra erfarenhet av Starlink, hur funkar den i typ regn/snö fall/storm?
jag har en starlink mini som backup och funkar hur bra som helst, inga som helst problem att torrenta som en galning och de stänger inte av en ändå eller stryper hastigheten. nackdelen är att dom höjt priserna som satan pga börsnoteringen för att pumpa upp värdet antar jag. när det är strömavbrott hemma hos mig så dör mobilnätet direkt, går att ringa men går inte att surfa, så då är det skönt med starlinken

Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Hur funkar de för dig såhär 5 dagar efter eller det byts vid månadsskiftet? Hur lång uppsägningstid har Bahnhof?

banhof har 30 dagar uppsägning och det var inga problem att säga upp via mail
Citera
2026-07-15, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av israelisinnocent
Di gaseller har en lite brokig historik

Vad menar du?
Citera
2026-07-15, 20:55
Medlem
obenets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raksol
Tyvärr verkar ni inte kunna leverera till mig, bor i Stockholm (södra delen), några planer på att expandera hit?

Kan inte skicka PM till dig ännu pga att vi inte har tillräckligt med poster på Flashback ännu.
Kan du maila support@obe.net med adressen? Kikar och återkommer asap.
Citera
2026-07-16, 03:52
Medlem
Det var ju tråkigt och det betyder att man får leta annan operatör då.
Kör fortfarande torrents då och då och har även haft en proxy efter Banhof, men de har ju varit den där extra säkerheten när proxyn kopplat ned och sakerna har stått igång.
Med Telenor som ägare så försvinner det.

Skulle inte förvåna mig om de stryper vissa portar också.

Lite historia:
https://nyadagbladet.se/norden/telenor-lamnade-ut-anvandaruppgifter-oppositionella-dodades/
https://bahnhof.se/2019/10/08/bahnhof-avslojar-operatorerna-som-lamnar-ut-dina-uppgifter-till-utpressare-2019/
Citera
2026-07-16, 07:49
Avslutad
Bahnhof är en del av Sveriges historia, och internetföretag som är jätte bra. Vad har Jon Karlung egentligen att vinna på att sälja den till norge?

Stort misstag gör han. Detta kommer drabba Sverige hårt nu med allt detta.
Citera
2026-07-16, 10:21
Medlem
ImStillCutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obenet
Våran CTO kontaktade Jon en gång för att diskutera hantering av fullmakter så att man gör det enklare för kunder att kunna byta operatör - det var inget glatt samtal direkt, lite arg var han och ovillig att ens ta en diskussion. Han vägrade helt på att godkänna bank-id signerade fullmakter och skyllde på "säkerhet".

Det där var onödigt. Vi har inte hela bilden utan bara den från den som fick ett nej.
Riktigt låg nivå faktiskt.
Tala om vad ni gör, inte vad ni vill att andra gör. Man skapar sig en uppfattning om företag
utifrån vad dom gör, inte efter vilka fel dom hittar på andra.
Jag fattar att ni tar chansen att skaffa nya kunder men gör det på ett vuxet sätt!
Citera
2026-07-16, 13:12
Medlem
obenets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImStillCute
Det där var onödigt. Vi har inte hela bilden utan bara den från den som fick ett nej.
Riktigt låg nivå faktiskt.
Tala om vad ni gör, inte vad ni vill att andra gör. Man skapar sig en uppfattning om företag
utifrån vad dom gör, inte efter vilka fel dom hittar på andra.
Jag fattar att ni tar chansen att skaffa nya kunder men gör det på ett vuxet sätt!

Bahnhof är den enda operatören bland alla vi har haft kontakt med som vägrar hantera fullmakter i alla fall. Vi har inte detta problemet med Telia, Telenor, Bredband2, Tele2 osv.

Men självklart ska vi agera vuxet.
Citera
2026-07-17, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgentK
Finns det något i samma klass som Bahnhof ?

Starlink funkar nog tillräckligt bra för alla som vill sitta i knäet på Elon Musk.
Citera
2026-07-17, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Sant, men tveksamt. Ma måste ju ha en idealist då som driver det och som samtidigt kan styra bolag och har finanser. Nåt för flashback kanske och Janne? Varit dåligt med nya initiativ de senaste åren.

Janne undrar nog hur det blir med Bahnhofs sponsring av honom. Han har noll muskler att komma med här.

Men han är en charlatan precis som Karlung. Dom har ingen anonymitet att erbjuda tex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in