Citat:
Jag hade Telenor i många år fram till 2013 när jag ville säga upp abonnemanget. Till en början hamnade man i någon loop för att sen klickas, ca 4-5 samtal. När man väl kom fram till någon som tog de emot anmälan om uppsägning, men sen slängde bort den då inget hände. Jag fick ringa flera gånger för att påpeka att jag sagt upp mitt abonnemang för de fortsatte skicka räkningar trots att jag bekräftat uppsägelsen hos dem 3 gånger. 4e gången gick det då jag hade spelat in samtalet och upplyste dem om det. Det krävdes totalt 18 samtal och jag vet inte hur många timmar i kö för att lyckas säga upp abonnemanget. Aldrig mer.
Det här hände år 2006, när jag flyttade in min första lägenhet. Jag bodde i ett hus som tillhörde Bredbandsbolaget, och jag gillade verkligen företaget i början. Men när Telenor köpte Bredbandsbolaget, började jag uppleva en hel del problem.
* De ändrade hastigheten på mitt bredband utan att fråga mig, vilket också ledde till att priset höjdes.
* De band mig till 250 mb utan min tillåtelse i 24 månader. Jag anmälde dem till ARN och fick rätt, så Telenor backade.
* När jag försökte säga upp mitt bredband hos Telenor fick jag stå i telefonkö i två timmar.
* De stängde av min fasta telefon mitt under ett samtal, utan att jag hade gett dem lov. Veckan efter fick jag ett brev där de meddelade att de inte längre skulle erbjuda fast telefoni via bredband.
Och etc, etc...De var därför jag valde till Bahnhof. Vilket jag ha varit nöjd med dom.
Nu få tiden avgöra. Men de kommer gå samma väg som BBB gjorde.
* De ändrade hastigheten på mitt bredband utan att fråga mig, vilket också ledde till att priset höjdes.
* De band mig till 250 mb utan min tillåtelse i 24 månader. Jag anmälde dem till ARN och fick rätt, så Telenor backade.
* När jag försökte säga upp mitt bredband hos Telenor fick jag stå i telefonkö i två timmar.
* De stängde av min fasta telefon mitt under ett samtal, utan att jag hade gett dem lov. Veckan efter fick jag ett brev där de meddelade att de inte längre skulle erbjuda fast telefoni via bredband.
Och etc, etc...De var därför jag valde till Bahnhof. Vilket jag ha varit nöjd med dom.
Nu få tiden avgöra. Men de kommer gå samma väg som BBB gjorde.
Telenor är det närmsta mafiaverksamhet jag upplevt i Sverige.