2026-07-08, 21:26
Medlem
badbollen3s avatar
Det här var ju inga bra nyheter. Jon Karlung som man har haft respekt för, den är ju borta nu. Om han får sitta kvar som VD så är det inte han som har yttersta ordet. Han kan likaväl bli utbytt så fort affären är klar.

Det kunde ju ha varit värre. Det kunde ha varit tele2. Men det är ju bara olika grader i helvetet. Nu dör yttrandefriheten på riktigt. Jag var inte beredd på detta, men jag kommer att leta efter ersättare omgående...
Citera
2026-07-08, 21:56
Medlem
Bilderberg78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Du har missat att flashback inte precis har en plats i det politiskt korrekta finrummet? Det spelar ingen roll vad politisk korrekthet kostar, större företag än Telenor har hängt sig själva i sin iver att vara woke och rätta sig efter hatpöbeln som inte älskar platser som flashbalck där dom inte kan styra narrativet. Det är knappast för att driva flashack som dom köper upp bahnhof, då vore det mer troligt att dom köper bahnhof för att tysta flashback.

Det fyller globen för att tre lesbianer läser inlägg högt från laptop.
Det är så mainstream det kan bli.
Citera
2026-07-08, 22:02
Medlem
RIP Bahnhof..

Tack för lång & trogen tjänst - +30 år.

Karlung du kommer alltid ha min högsta respekt och vad du gjort för internet i Sverige går inte mätas i pengar.

Tack!
Citera
2026-07-08, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chilledippen
RIP Bahnhof..

Tack för lång & trogen tjänst - +30 år.

Karlung du kommer alltid ha min högsta respekt och vad du gjort för internet i Sverige går inte mätas i pengar.

Tack!
+1 på den. Men man kan inte vinna mot väderkvarnarna hur mycket man än kämpar. Det är som att spela schack mot döden!
Citera
2026-07-08, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Vem använder Bahnhof

Jag, sedan ca 25 år.
Citera
2026-07-08, 22:21
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Tre är/var Hutchinson Telecom, Hong-Kong-baserat bolag, CCP.
Styrs av Peking.
Ja, men Investor äger fortfarande 40% vad jag vet. Och det försämrar väl konkurrensen oavsett vem som äger dem?
Citera
2026-07-08, 22:25
Medlem
Rent konkret
Hur hotas yttrandefriheten med detta köp
Jsg menar vad kommer att läggas ner försvinna?
Citera
2026-07-08, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
+1 på den. Men man kan inte vinna mot väderkvarnarna hur mycket man än kämpar. Det är som att spela schack mot döden!

Lite smått otroligt hur länge Karlung höll ut TBH.
En sann Legend. Inte en hjälte, En levande Legend! Defentivt ingen vi förtjänat men ändå hade.

En sån människa tar jag mer än gärna ett knä för i tacksamhet.
Citera
2026-07-08, 22:26
Medlem
Kommer Bahnhof kunna fortsätta stötta Flashback som sker nu med Telenor, dvs norska wokestaten, som ägare? Knappast. Återstår att se om Karlung personligen använder en del av miljardbeloppet har säljer sina aktier för i detta syfte.
Citera
2026-07-08, 22:27
Medlem
Är det judar som styr Telenor?

Googlade lite, inga judar tydligen. Men den norska staten var det, det är i stort sett samma skit. Globalism.
Citera
2026-07-08, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Är det judar som styr Telenor?

Googlade lite, inga judar tydligen. Men den norska staten var det, det är i stort sett samma skit. Globalism.
Norskt
Citera
2026-07-08, 22:37
Medlem
BevarsMilderPengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Synd. Men vi har ännu Mullvad kvar som får bära fanan mot censur och för integritetsskydd på internet.

Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Oj! Det här går verkligen emot allting som Jon Karlung och Bahnhof kämpat för sedan urminnes tider.. Senast häromdagen kom ju https://www.blockerat-av-upphovsmaffian.se/ som ett långfinger mot alla lobbyister

Jon må vara i stundande pensionsålder och vill kanske leva gott, men detta går emot exakt allting han och företaget står för. Det känns som att något radikalt har hänt i bakgrunden här, som exempelvis razzian mot The Pirate Bay eller Mullvad. Kanske något större hot eller liknande och man har i bakgrunden tvingats till reträtt för att man annars blir stämd av olika företag för att man (åter igen) inte vidtar några åtgärder när det ställs krav. Är det ekonomiskt styrt så är det nästan ännu värre, men det tror jag inte att det är. Trist att även denna skutan kommer skjutas i sank. För det är exakt vad som kommer att hända, fast successivt över tid. Vråltråkigt!

It-bolaget Mullvads grundare Daniel Berntsson står bakom en jättedonation till populistiska Örebropartiet
https://www.na.se/orebro/miljonregn-till-orebropartiet-fran-techprofil/
https://www.pcforalla.se/article/3181031/mullvads-grundare-gav-jattedonation-till-orebropartiet.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in