2026-07-15, 10:31
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Vårdarbete kräver också utbildning. Tror inte du vill bli opererad av någon som inte är kirurg.
De får väl skola om sig till ett riktigt arbete istället för genusvetare el kommunikatör el socionom.
Citera
2026-07-15, 10:34
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
De får väl skola om sig till ett riktigt arbete istället för genusvetare el kommunikatör el socionom.

Att du inte förstår vissa yrken betyder inte att de är mindre "riktiga." Det betyder bara att du är okunnig och trångsynt.
Citera
2026-07-15, 10:37
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
För statsministerns fru möjligtvis.

Fattigdomen har fördubblats, arbetslösheten är skyhög, demokratin och den oberoende rättsstaten är i fritt fall och den politiska korruptionen på bananrepubliknivåer. Så nej, allt har inte blivit bättre.
Kan inte du berätta om transportstyrelseskandalen, verkar på dig som S är felfri. De är dem inte de är värre än värst.
Säpo försökte stoppa detta men Steffe raketforskaren löfven forsatte.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Transportstyrelsens_IT-upphandling

Finns till o med på DIVA, du påstår dig utbildad till viss nivå men tror inte du har något publicerat på DIVA.
https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:1449124/FULLTEXT01.pdf
Citera
2026-07-15, 10:39
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Att du inte förstår vissa yrken betyder inte att de är mindre "riktiga." Det betyder bara att du är okunnig och trångsynt.
Då jag är en gammal Svensk så känner jag otroligt många i detta land inom nästan alla områden. Så har väldigt bra insyn.
Citera
2026-07-15, 10:40
Medlem
Citat:
Det saknas tydligen efterfrågan nu på vissa tjänster, samma sak (livskraftiga)företag satsar på det med efterfrågan inte via skattesubventioner.
Citera
2026-07-15, 10:42
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Kan inte du berätta om transportstyrelseskandalen, verkar på dig som S är felfri. De är dem inte de är värre än värst.
Säpo försökte stoppa detta men Steffe raketforskaren löfven forsatte.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Transportstyrelsens_IT-upphandling

Finns till o med på DIVA, du påstår dig utbildad till viss nivå men tror inte du har något publicerat på DIVA.
https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:1449124/FULLTEXT01.pdf

Det känns inte relevant i ett forum som heter "Valet 2026" och jag vill inte bli indragen i en diskussion som är helt off topic.
Citera
2026-07-15, 10:43
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Du inser att den offentliga sektorn är den enskilt största uppdragsgivaren åt privata sektorn? Utan den hade få privata företag klarat sig.
Alltså vårat välstånd kommer från export, av BNP är 60% export hur fan får du det till att skattefinansierade sektorn betalar det?
Citera
2026-07-15, 10:47
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Det känns inte relevant i ett forum som heter "Valet 2026" och jag vill inte bli indragen i en diskussion som är helt off topic.
Du började med att du påstår att rättsstaten är i fritt fall. Jag påtalade att det varit än värre med S, jag förstår att det är jobbigt.

Sedan verkar du helt ha glömt att det var arbetarna inom gruvnäringen som körde över S och Palme totalt, Totalt körde över S och Palme.
Citera
2026-07-15, 10:52
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Du började med att du påstår att rättsstaten är i fritt fall. Jag påtalade att det varit än värre med S, jag förstår att det är jobbigt.

Sedan verkar du helt ha glömt att det var arbetarna inom gruvnäringen som körde över S och Palme totalt, Totalt körde över S och Palme.

Den oberoende rättsstatens förfall är i allra högsta grad en aktuell valfråga 2026. Tusentals professorer, jurister och annan expertis har skrivit under:

#JuToo – Upprop mot nedmonteringen av rättsstaten >>

Du påstår dig ha "god insyn" i det mesta, men verkar snarar leva i din egna bubbla och helt sakna omvärldsbevakning.
Citera
2026-07-15, 10:59
Medlem
Citat:

Sedan började outsourcing, man kunde inte sitta på två stolar, ägare och företräda arbetare inom stat/region/kommuns företag/leverantörer.
Man skapade krockkudde till partiet via privata företag som man kunde beskylla alla problem på i arbetslivet.

Och dessa i tråden/trådar var inte född då, märks att historia saknas.
Senast redigerad av tjanska 2026-07-15 kl. 11:11.
Citera
2026-07-15, 11:06
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Den oberoende rättsstatens förfall är i allra högsta grad en aktuell valfråga 2026. Tusentals professorer, jurister och annan expertis har skrivit under:

#JuToo – Upprop mot nedmonteringen av rättsstaten >>

Du påstår dig ha "god insyn" i det mesta, men verkar snarar leva i din egna bubbla och helt sakna omvärldsbevakning.
Men snälla någon obekant sida med upprop, kan du inte bättre, säg till när tidö laget går emot Säpo då ska jag lyssna innan dess.
Sedan körde S över lagrådet med någon gymnasiereform för illegala afghaner. rättsäker nejdå.

Och jo jag har goda känningar i Sverige och utomlands, har och haft verksamheter lite här o där i världen
Citera
2026-07-15, 11:11
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Men snälla någon obekant sida med upprop, kan du inte bättre, säg till när tidö laget går emot Säpo då ska jag lyssna innan dess.
Sedan körde S över lagrådet med någon gymnasiereform för illegala afghaner. rättsäker nejdå.

Och jo jag har goda känningar i Sverige och utomlands, har och haft verksamheter lite här o där i världen

Det är inget obekant upprop. Har varit uppe i alla nyhetssändningar och seriösa tidningar. Som i DN här:

Larmet ljuder – sätt stopp för nedmonteringen av rättsstaten >>

Jag får mer och mer känslan av att du är en sån som får dina nyheter från sverigedemokratiska trollfabriker som Samnytt och tror att det du läser är på riktigt. Annars hade du inte resonerat såhär tvärsäkert och samtidigt obildat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in