Citat:
Ursprungligen postat av
Iman2014
Hela dagens system är ett stort skämt.
Du har nu personer som vill sänka straffmyndigåldern till 14 år samtidigt som man vill öka byxmyndigåldern till 18 år. Det är ett stort skämt.
Förstår inte hur dessa personer kan leva med sig själva
Nu vet jag inte vad du är för ålder, men jag har varit med länge så kan säga som så att när jag låg runt som tonåring och i 20+ åldern så fanns inga konstiga lagar som finns idag. Jo byxmyndig fanns, men annars inga konstigheter.
Det som tillkommit idag är för extremt. T.ex. att en ung man och kvinna träffas på krogen, dricker, har det trevligt eller bara är på en fest och gör samma sak och sen går de hem och ligger och sen dagen efter anmäler hon honom för våldtäkt.
Det hade aldrig funkat i min ungdom, men idag kan han bli åtalad för det om det inte uttryckligen sagts att båda är med på det!!! WTF. klart man är med på det om man hånglar och pillar på varandra? hur mycket tydligare kan man göra det? Enda jag kan komma på är att man skriver papper på det eller spelar in en film där båda säger att de vill ligga. Hur avtändade är inte det? Vart har världen tagit vägen?
Är man kåt så är man, vill båda så ska det vara bra nog, inga jävla kontrakt eller videos osv.