2026-07-14, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Om hon hade avvikit från kön tror du själv att hon hade blivit misshandlad då?

Svara först på mina frågor. Jag kan inte göra en bra gissning innan jag vet alla antaganden.
Citera
2026-07-14, 20:56
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Svara först på mina frågor. Jag kan inte göra en bra gissning innan jag vet alla antaganden.

De kände inte varandra enligt tjejen om jag förstår det rätt. Så vad spelar dina frågor då för roll?

Tror du på riktigt att hon hade blivit misshandlad om hon avvikit från kön? Är det värre att bli misshandlad än att bli våldtagen?
Citera
2026-07-14, 20:58
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Hur svårt skall det vara, är förutsättningen vaginalt sex så är det vaginalt sex som gäller.

Jag vet vart du vill komma. Du syftar så klart på mannen som struntade i kondom trots att det var ett tydligt och uppfattat krav för det vaginala sexet.

Nej det syftade jag inte på. Du kan alltså inte tydligare definiera vad du tänker att vaginalt sex innebär? Vilka "handlingar" som ingår i det?
Citera
2026-07-14, 20:59
Medlem
Citat:
Om hon hade börjat gå bort från kön hade hon på sin höjd fått blåmärke på armen om det nu var så att han tvångshöll henne där i kön som ni vill få det till.

Vi vänder på steken, du kräver iskall logik i precis alla lägen av ett 17 årigt barn.

Men totalt noll logik av en vuxen 30 åring.

17 åringen skall i alla lägen vara ytterst rationell.

Men en 30 årig förväntas behöva behandlas som gravt efterbliven som varken kan förväntas förstå lätta ord som nej, extremt tydligt kroppsspråk och alla övtiga signaler.

Vad ligger logiken i ditt resonemang? Ska vi män förväntas vara gravt efterblivna? Socialt hanikappade?
Citera
2026-07-14, 21:00
Medlem
Citat:
De kände inte varandra enligt tjejen om jag förstår det rätt. Så vad spelar dina frågor då för roll?

Tror du på riktigt att hon hade blivit misshandlad om hon avvikit från kön? Är det värre att bli misshandlad än att bli våldtagen?

Svara först på mina frågor.

Jag lägger till fler frågor: hur såg deras interaktion ut tidigare under kvällen? Var hon flirtig mot honom tidigare under kvällen? Hade hon ett flirtigt kroppsspråk? Vad hade hon på sig? Vad hade han på sig? Hade de sina gå-ut-och-festa-och-hoppas-på-ett-knull kläder på sig? Promillehalt hos båda?
Citera
2026-07-14, 21:01
Medlem
Citat:
Nej det syftade jag inte på. Du kan alltså inte tydligare definiera vad du tänker att vaginalt sex innebär? Vilka "handlingar" som ingår i det?

Spelar du dum? Vaginalt sex betyder just det. Precis som att en stoppskylt betyder stopp.
Citera
2026-07-14, 21:01
Medlem
Citat:
Vi vänder på steken, du kräver iskall logik i precis alla lägen av ett 17 årigt barn.

Men en 30 årig förväntas behöva behandlas som gravt efterbliven som varken kan förväntas förstå lätta ord som nej, extremt tydligt kroppsspråk och alla övtiga signaler.

Vad ligger logiken i ditt resonemang? Ska vi män förväntas vara gravt efterblivna? Socialt hanikappade?

Var tjejen 17 och "killen" 30?
Citera
2026-07-14, 21:05
Medlem
Citat:
Var tjejen 17 och "killen" 30?

Japp, och JoaquinGuzman anser tydligen att man bör ställa högre krav på en 17 åring än på en 30 åring som profilerar sig själv som ledare och mentor för unga idrottare.
Citera
2026-07-14, 21:08
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Vad gjorde det 17 åriga barnet på krogen? Varför kysstes det 17 åriga barnet på krogen med en 30 årig man?
Inför lagen är vi lika? Eller? Jag resonerar utifrån att jag anser lagen vara rättsosäker.
Är det olagligt för en 30 årig man att ha sex med en 17 årig tjej? Är det olagligt för en 30 årig man att vilja ha sex med en 17 årig tjej?
Citera
2026-07-14, 21:08
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Svara först på mina frågor.

Jag lägger till fler frågor: hur såg deras interaktion ut tidigare under kvällen? Var hon flirtig mot honom tidigare under kvällen? Hade hon ett flirtigt kroppsspråk? Vad hade hon på sig? Vad hade han på sig? Hade de sina gå-ut-och-festa-och-hoppas-på-ett-knull kläder på sig? Promillehalt hos båda?

De hade enligt dem själva och vittnessuppgifter suttit och pratat ett tag och kyssts.
Citera
2026-07-14, 21:10
Medlem
Citat:
Japp, och JoaquinGuzman anser tydligen att man bör ställa högre krav på en 17 åring än på en 30 åring som profilerar sig själv som ledare och mentor för unga idrottare.

HAHHAHAHA!!

Japp men Jocke är en aning störd i huvudet. Han vibe:ar på en annan nivå än oss andra.

Hoppas 30 åringen sattes dit så det stänkte om det. Bra jobbat av tjejen att iallafall anmäla det hela, inte alla 17 åringar som klarar det.
Citera
2026-07-14, 21:12
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Spelar du dum? Vaginalt sex betyder just det. Precis som att en stoppskylt betyder stopp.

Du har inte läst många domar och trådar angående dessa "nya" fall. Det märks tydligt.

Om en tjej har samtyckt till vaginalt sex tycker du då det är orimligt att en kille då tror att penetration av vagina får ske både i missionärsställningen och bakifrån?
Om en tjej har samtyckt till vaginalt sex är det då orimligt för en kille att tro att det är OK att slicka tjejen? Är det rimligt för killen att tro att det är OK att föra in ett finger under förspelet för att försöka göra det skönare för henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in