2026-07-14, 00:52
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Och hon som skröt...

Nä, den som är äkta är Rosannas pappa...

Brevbäraren. Hon visade mer av sitt trashiga jag i idiotleken med åsnorna.

Antar att det är Ricardo? Han är sympatisk. Får ingen dejt innan han har bättre hållning.
Citera
2026-07-14, 08:43
Medlem
[quote=godboy|95372557]
Får bara känslan att hon inte gillar svenskar och fullständigt letar efter rasism överallt hon kan, vad fan hon gör här har jag ingen aning om.

Kolla på Married at first sight USA på svt play. Där ser man detta väldigt tydligt.
Citera
2026-07-14, 09:29
Medlem
Citat:
Lägg till dålig självkänsla.
Fixar inte det där med normal relation därför.
Och då kan man försöka vara ball med att man är poly.
Hon tror att hon lättare kan få en karl om hon tillåter honom att vara med andra.
Eftersom hon tydligen då känner sig otillräcklig (då hon inte fixar penetrering och klargör detta på första dejten) så vill hon förmedla att det är okej för henne att han blir tillfredsställd av andra kvinnor.

Stör mig på att hon ska verka så världsvan med sitt poly, då beslutet grundar sig i att hon har dålig självkänsla för att hon inte kan tillfredsställa mannen fullt ut.
Lilly har antagligen fått höra att ha sex med henne är som att ha samlag med ett cykelställ.
(OT: blev du störd av att hon från början möjligen var lite mer pk-freak än du? Relax)
Citera
2026-07-14, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ochotnyryad
Älskar detta program

Men fattar inte att de är lite mer tillåtande mot varandra. Sura miner direkt om ngn vill gå på en date
( som ändå är själva poängen med programmet )
”Vi hade bestämt”, ”han är inget för mig” mm mm efter en dag.
Nej men anmäl dig inte till ett datingprogram då.

Rimligt hade varit att säga att ” nu tar vi chansen och minglar denna vecka och så ser vi hur det blir när den är slut”
Lilly är klok tycker jag. Men önskar sååå att hon hade fixat till sig lite till daten. Lite smink å kanske en klänning hade hon varit top notch
Hon var antagligen livrädd att han skulle få lust att penetrera…

Terje är inte heller för rolig: inleder deras ”djupsinniga” samtal med att han absolut inte är ute efter sex, nejdå, finare skulle det vara.
En gammal man som av allt att döma lägger mycket på sitt ungdomliga yttre, sure. Sen blev det andra bullar.

(Personligen misstror jag karlar som poserar med en bok om mindfulness (fi**magnet för en viss typ av kvinnor) på ett raggställe. Påhopp undanbedes)
Citera
2026-07-14, 09:48
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Hon var antagligen livrädd att han skulle få lust att penetrera…

Terje är inte heller för rolig: inleder deras ”djupsinniga” samtal med att han absolut inte är ute efter sex, nejdå, finare skulle det vara.
En gammal man som av allt att döma lägger mycket på sitt ungdomliga yttre, sure. Sen blev det andra bullar.

(Personligen misstror jag karlar som poserar med en bok om mindfulness (fi**magnet för en viss typ av kvinnor) på ett raggställe. Påhopp undanbedes)
Citera
2026-07-14, 10:32
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Det blev en västgötaklimax av den daten…
Lilly är väl lite korkad helt enkelt, trots sina intellektuella och ”medvetna” attribut.
Vaginal atrofi har jag missat totalt, ännu en anledning isf att inte beblanda mig med någon karl
Alla hokuspokustroende är lågintelligenta.
Citera
2026-07-14, 10:36
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Och hon som skröt med hur många dickpics. Herregud.
Varför berättar hon det i synk?
Männen på hotellet, har ju noll intresse för henne, men då kan hon berätta sånt i synk för att göra sig mer intressant för män som tittar på programmet?

Nä, den som är äkta är Rosannas pappa. Han håller inte på och koketterar med massa maner pk-ism och visar sig världsvan.
Men han verkar ha dåligt självförtroende eller något. Det är så himla osexigt.
Citera
2026-07-14, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Men han verkar ha dåligt självförtroende eller något. Det är så himla osexigt.
I den miljön, ja.
Mycket där har med small-talk, halvtydliga signaler och koder att göra. Han har inte tillägnat sig språket fullt ut och är egentligen för ärlig. Dessutom ogillar han den tlllkämpade frigjordheten. (Kramar och pussar hit och dit, sen har alla herpes.)

I andra, mer normala sammanhang, är han ett kap. (Ok, dålig hållning: dålig syn? Tror de flesta kan leva med det. Andra karlar där, med ick i mina ögon, får spela ut sin charm - ”charm” - och kvinnorna blir stjärnögda.)

Rosie(?) som vill ha Bo, grottar ner sig i lyckönskningar till att han föredrar någon annan.
Självklart för de som är medvetna om spelets regler. Hos mig kryllar sig tårna av obehag…
Men det är kul att titta på, en annan värld. Ursäkta drapan.
Citera
2026-07-14, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Ålder har ingenting med saken att göra, det är producenterna av dejtingprogramen som är inskränkta eller åtminstone väldigt enögda. Allt de vill ha är drama och så mycket snusk och sexsnack som möjligt. Det är inte normalt varken mellan unga eller gamla. Man får ha i åtanke att det är rätt speciella människor som ställer upp på sånt här.

Programmet hade potential, men istället för att ta med äldre visa människor som kan dela med sig av sina erfarenheter på ett sunt vis till yngre, tar man med äldre människor som agerar och fungerar ungefär som tonåringar. Vad tycker du att de äldre lärt de yngre hitintills i HR?

Nä, det är sorgligt och tragiskt med ungdomar som ligger runt på fyllan i dejtingprogram, och det är tragiskt med gamla människor som inte verkar ha utvecklats ett jota sedan de själva var i den åldern.

Programledarna är urusla dessutom, behandlar deltagarna som både barn och nära vänner som de ska ha "förtroliga" samtal med.

Först skriver du att prata snusk e t c inte är "normalt" bland varken äldre eller yngre, sedan att det är "sorgligt och tragiskt" att programmet Hotell Romantik framställer äldre som om de vore tonåringar. Hur ska du ha det? Och hur vet du vad som är "normalt"? Du verkar ha en stel bild av vad människor "normalt" pratar om och hur de beter sig. Hur gammal är du? 12? Det finns oändligt många sätt att vara och agera. Att vara intresserad av sex, och ja - WOW - till och med prata om det är inte åldersbundet ö h t - speciellt inte i ett sammanhang där man söker en relation! Varför ska det betraktas som tragiskt att en äldre beter sig intresserat, kärlekskrankt ELLER för den delen känner sig kåt?

Bevare oss väl för tyckare som du. 😝
Citera
2026-07-14, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Först skriver du att prata snusk e t c inte är "normalt" bland varken äldre eller yngre, sedan att det är "sorgligt och tragiskt" att programmet Hotell Romantik framställer äldre som om de vore tonåringar. Hur ska du ha det? Och hur vet du vad som är "normalt"? Du verkar ha en stel bild av vad människor "normalt" pratar om och hur de beter sig. Hur gammal är du? 12? Det finns oändligt många sätt att vara och agera. Att vara intresserad av sex, och ja - WOW - till och med prata om det är inte åldersbundet ö h t - speciellt inte i ett sammanhang där man söker en relation! Varför ska det betraktas som tragiskt att en äldre beter sig intresserat, kärlekskrankt ELLER för den delen känner sig kåt?

Aaaamen folk får väl för farao tycka vad de vill… vad kan du göra åt det?
Ska de gå en kurs i rätt tänkande eller, om alltför rabiata, utplånas från jordens yta?
Det är ju bara ett tv-program - är det något personligt bakom?
Har du det lite besvärligt just nu?
Citera
2026-07-14, 17:33
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meredith

De äldre är lika omogna som tonåringar, båda grupperna i respektive dejtingprogram prioriterar sex och drama.

Jag kanske är onormal, men jag har aldrig snackat sex med ev. partners innan vi haft sex eller inlett ett förhållande. Sånt faller sig naturlig när man väl är där.

Vet inte hur många 65-plussare du känner, men ingen av de jag känt eller känner pratar sex eller beter sig som de i programmet.
Citera
2026-07-14, 18:59
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
De äldre är lika omogna som tonåringar, båda grupperna i respektive dejtingprogram prioriterar sex och drama.

Jag kanske är onormal, men jag har aldrig snackat sex med ev. partners innan vi haft sex eller inlett ett förhållande. Sånt faller sig naturlig när man väl är där.

Vet inte hur många 65-plussare du känner, men ingen av de jag känt eller känner pratar sex eller beter sig som de i programmet.

Just. Det går inte, man har inte varit där och försöker mannen reka kommer man absolut inte dit. Det skulle aldrig förändras. Nu börjar dejting i fel ände som det nya normala.

Men! Tänker att det här med att reka sexualiteten kanske förändras när man dejtar som senior. Inte att man börjar i annan ände för att man blivit äldre eller för att tiden gått ur led men att man rekar saken tidigare om man vill fortsätta? Verkar som det.
Senast redigerad av FedupFlorence 2026-07-14 kl. 19:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in