2026-07-13, 12:06
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Fint att Florence vill värna det kvinnliga könet, men jag tror att du är lite arbetsskadad.
Inte alla kvinnor behöver eller bör behandlas med östrogen. Är det torrt kan det bero på att omgivningen är tråkig. En öl eller en promenad kan få fart på systemet.

Kul att se dig, Pripps! Läst så många bra poänger till tonerna av Peps att jag blev osäker på en sak - behöver, ska kolla upp det sen. Om man inte bör använda östrogen ens i underlivet vet man det.
Citera
2026-07-13, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Där dog det. Det är bara så man pratar penetrations-issues oavsett ålder och kön. Och den som lyssnar nickar och förstår och kyssar och tantra är jättehärligt (inte bara men eh...). Jag beklagar när det inte funkar men igenvuxna vulvor (eller svajande erektion) är normalt och sägs i den offentliga lögnen att kvinnor inte är vaginala.

Jag har långt till 65 men har ett par års erfarenhet av klimakteriehelvetet som började tidigt som hos släktens honor före mig. Och precis som puberteten kom från ingenstans och jag över en natt fick glitter i livet, lika snabbt försvann det Nu var det slut! Jag gillar inte alls post fertiliteten men det är platå och sluttar inte. Vad jag skulle komma till, oavsett om ni kvinnor har samlag eller inte ska ni ta hand om underlivet med lokalt östrogen; torra slemhinnor kan bli så sköra att det blir sår (smärtsamt bara att se), skyddar mot urinvägsinfektioner och urinläckage och minskar pH-problem.
Han tappade helt intresset för henne, känns inte som om han är ärlig
Citera
2026-07-13, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmy60
Han tappade helt intresset för henne, känns inte som om han är ärlig
Ärlig? Vilka krav!
Citera
2026-07-13, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Ella-Britt haha hon måste vara Sveriges bittraste tant. Ett sådant limmande plåster på Göran, det går självklart inte hem.
Hon är ju desperat och efterhängsen, vill lära sig spela golf helt plötsligt för att Göran spelar🙈
Citera
2026-07-13, 18:27
Medlem
FedupFlorences avatar
Jag kunde inte släppa Lillys läge som hon "inte visste kunde hända av operationen". Hur kan det ha hänt och varför lämnas en kvinna så? Läste runt, ska inte dra det men undrade själv om östrogenet i det här, från diagnos men mest vid eftervård. Lämnar operationen nu och kan bara beklaga och hoppas att hon inte har ont. (Det var så jag hamnade i det här.)

Nu blir det Vaginal atrofi.

I princip alla slemhinnor i underlivet är "påtagligt känsliga för östrogen". Utan östrogen blir slemhinnorna tunnare, blodförsörjningen minskar, lubrikationen försämras läs mer här .. bakteriefloran förändras, pH stiger vilket gynnar andra bakterier att växa till.

Hälften av kvinnor får symtom när östrogenet sjunker. Symtomen kommer oftast några år efter menopaus. Men oavsett om man får symtom eller inte pågår det här ändå. Vaginal atrofi är mycket vanligt och försämras ofta med åldern.

Jag har använt lokalt östrogen sen det började, inte pga symtom utan för att inte få problem senare i livet. Det är väl mest dom jag träffat i jobbet och det kan bli en följetong av elände. 

Citat:
Lokalt applicerat östrogen är en mycket effektiv behandling vid vulvovaginal atrofi och kan erbjudas alla kvinnor då det inte finns någon absolut kontraindikation mot lokal östrogenbehandling. janusinfo

Citera
2026-07-13, 20:11
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Där dog det. Det är bara så man pratar penetrations-issues oavsett ålder och kön. Och den som lyssnar nickar och förstår och kyssar och tantra är jättehärligt (inte bara men eh...). Jag beklagar när det inte funkar men igenvuxna vulvor (eller svajande erektion) är normalt och sägs i den offentliga lögnen att kvinnor inte är vaginala.

Jag har långt till 65 men har ett par års erfarenhet av klimakteriehelvetet som började tidigt som hos släktens honor före mig. Och precis som puberteten kom från ingenstans och jag över en natt fick glitter i livet, lika snabbt försvann det Nu var det slut! Jag gillar inte alls post fertiliteten men det är platå och sluttar inte. Vad jag skulle komma till, oavsett om ni kvinnor har samlag eller inte ska ni ta hand om underlivet med lokalt östrogen; torra slemhinnor kan bli så sköra att det blir sår (smärtsamt bara att se), skyddar mot urinvägsinfektioner och urinläckage och minskar pH-problem.

Yes, östrogen is da shit.

Jag måste lägga till att hon är lite pinsam, då hon står och pläderar för öppna relationer och ger uttryck för sexuell utlevnad iom det, samtidigt som hon inte kan få till det, på det sättet som är mest normalt sätt att ha sex.
Självklart är att hon inte tillämpat att ha fler karlar samtidigt, eller haft en karl som har flera kvinnor. Hon försöker bara göra sig intressant för männen. Och det gjorde hon ju också. TILL ATT börja med.
Sen sjappar de då de får veta.
Senast redigerad av dialektiker 2026-07-13 kl. 20:55.
Citera
2026-07-13, 21:24
Medlem
dialektikers avatar
Heja Rosanas pappa. Han är sig själv. Jag litar på honom.
Han verkar trevlig.
Citera
2026-07-13, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Yes, östrogen is da shit.

Jag måste lägga till att hon är lite pinsam, då hon står och pläderar för öppna relationer och ger uttryck för sexuell utlevnad iom det, samtidigt som hon inte kan få till det, på det sättet som är mest normalt sätt att ha sex.

Det blev en västgötaklimax av den daten…
Lilly är väl lite korkad helt enkelt, trots sina intellektuella och ”medvetna” attribut.
Vaginal atrofi har jag missat totalt, ännu en anledning isf att inte beblanda mig med någon karl
Senast redigerad av rosalenin 2026-07-13 kl. 22:34.
Citera
2026-07-13, 23:19
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
... öppna relationer...

Vill du äga kärleken? Lovar han dig kärlek livet ut när man aldrig kan veta vilka vägar kärleken tar. Låser du in kärleken och låter din man leva i din skugga där han inte kan växa? Eller vågar du öppna upp och släppa kärleken fri, låta honom blomma ut så ni kan växa och bli starka som två pelare självständiga tillsammans.

Poly, poly, poly. Teorier så långt: Trauma, aldrig haft en bra relation, låg sexlust, kollektivfolk, kroppen sviker.

Men, när berättar man om impotens och det som inte funkar med någon ny? Skillnad vid 65+?
Senast redigerad av FedupFlorence 2026-07-14 kl. 00:01.
Citera
2026-07-14, 00:14
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Trauma, aldrig haft en bra relation, låg sexlust, kollektivfolk, kroppen sviker.

Men, när berättar man om impotens och det som inte funkar med någon ny? Skillnad vid 65+?

Lägg till dålig självkänsla.
Fixar inte det där med normal relation därför.
Och då kan man försöka vara ball med att man är poly.
Hon tror att hon lättare kan få en karl om hon tillåter honom att vara med andra.
Eftersom hon tydligen då känner sig otillräcklig (då hon inte fixar penetrering och klargör detta på första dejten) så vill hon förmedla att det är okej för henne att han blir tillfredsställd av andra kvinnor.

Stör mig på att hon ska verka så världsvan med sitt poly, då beslutet grundar sig i att hon har dålig självkänsla för att hon inte kan tillfredsställa mannen fullt ut.
Senast redigerad av dialektiker 2026-07-14 kl. 00:16.
Citera
2026-07-14, 00:35
Medlem
dialektikers avatar
Och hon som skröt med hur många dickpics. Herregud.
Varför berättar hon det i synk?
Männen på hotellet, har ju noll intresse för henne, men då kan hon berätta sånt i synk för att göra sig mer intressant för män som tittar på programmet?

Nä, den som är äkta är Rosannas pappa. Han håller inte på och koketterar med massa maner pk-ism och visar sig världsvan.
Senast redigerad av dialektiker 2026-07-14 kl. 00:37.
Citera
2026-07-14, 00:35
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
... Stör mig på att hon ska verka så världsvan med sitt poly, då beslutet grundar sig i att hon har dålig självkänsla för att hon inte kan tillfredsställa mannen fullt ut...

Jag har aldrig hört en poly prata om kärlek som jag tror på och har rena villfarelser om hur tvåsamhet ser ut. Det är flera saker här, inte bara kropp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in