2026-07-14, 14:18
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Nästan bara svenskar i världen som kan få för sig att alla på jorden ska finansieras av just svenskar.Och att afrikaner i Sverige ska behandlas exakt som svenskar. Alla andra tänker mer på sig själva. Japaner t.ex är världens snällaste och skötsammaste, men de ger inte en krona till en invandrare.
Citera
2026-07-14, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tr11fip0xen
https://www.expressen.se/debatt/debatt-bor-du-har-olagligt-far-du-inga-bidrag/

Vad tycker ni om att bidrag till invandrare som vistas här olagligt skall stoppas? Hur kommer detta påverka samhället? Vad tycker ni personligen?

Är så självklart att det är sinnessjukt att det inte redan är så...
Citera
2026-07-14, 14:39
Medlem
Twitterturkens avatar
"Är du död så får du inte leva."

Ändå rätt sjukt hur vår politiker uttrycker självklarheter som om det vore revolutionära slagord som ska tas emot med applåder.

Alla svenskar står med ansiktet upptryckt mot tv rutan och skriker "MEN GÖR NÅGOT ÅT SAKEN DÅ DITT JÄVLA MONGO"
Senast redigerad av Twitterturken 2026-07-14 kl. 14:41.
Citera
2026-07-14, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Som jag skrev tycks folk ha en överdriven tilltro till svenska myndigheter, sen tycker jag frågan är värd att problematisera lite mer än att nöja sig med: "Hö! Hö! Nu ska packet ut!"
Det är bra att problematisera och nyansera - men att du direkt i din inledning insinuerar att *flyktingar ska bli av med bidrag och slängas ut är inte att problematisera - det är att ljuga och förleda.

Jag å min sida problematiserar att större delen av media, politik, samhälle och medborgare fortfarande inte har förstått skillnaden mellan migrant och flykting. Därmed kommer vi aldrig fatta varför vissa ska tillbaka hem.

För mig finns inget "pack" som ska "ut" - bara människor som chansade och prövade sin lycka i lilla Sverige men inte nådde upp till de lågt ställda kraven och då finns det andra länder att pröva sin lycka i.

Kom ihåg att Sverige är ett väldigt annorlunda och avvikande land där det är svårt att bli bekväm och komma till sin rätt. Det är verkligen inte ett öde som ska drabba vem som helst.

Om myndigheter gör fel ska det anmälas. Och göra fel ska givetvis definieras som att inte följa lagen. Vi har en byråkrati där paragrafer verkligen hedras. Rättssäkerheten är större än i de flesta andra länder.

Vad vi verkligen inte behöver är aktivism, godtycke och pöbelvälde. Då offrar vi verkligen människor. Det krävs ordning och reda och hjärnkapacitet i migrationspolitiken. Släpp den romantiska ideologin, den funkade inte förr och definitivt inte nu.
Senast redigerad av SirDuke 2026-07-14 kl. 14:43.
Citera
2026-07-14, 14:40
Medlem
Om ditt land skänker pengar till människor från andra länder, då betalar du för mycket i skatt.
Citera
2026-07-14, 14:48
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Det är ju helt vansinnigt att såna som vistats här olovligt har fått en enda krona i bidrag. Äntligen lite sunt förnuft.

Verkligen. Bra förslag av M, det får gärna sossarna anamma.
Citera
2026-07-14, 14:50
Medlem
Libertarismuss avatar
Visste inte ens att man kunde få bidrag om vistades i landet illegalt. Helt sjukt att detta tillåtits fortskrida.
Citera
2026-07-14, 14:51
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Nästan bara svenskar i världen som kan få för sig att alla på jorden ska finansieras av just svenskar.Och att afrikaner i Sverige ska behandlas exakt som svenskar. Alla andra tänker mer på sig själva. Japaner t.ex är världens snällaste och skötsammaste, men de ger inte en krona till en invandrare.

Till med många invandrare själva tycker att Sverige ska ställa högre krav på dem och inte låtsas som att de är som svenskar. Källa: anställda hos mig med utländsk bakgrund.
Citera
2026-07-14, 14:55
Medlem
Fattar inte kopplingen asylsökande och vars här olagligt. Har man sökt asyl är man inte här olagligt. Asylsökande som inte kan försörja sig själva får 71:-/dag. Har man fått ett avslagbeslut och inte lämnar landet får man mig veterligen inga bidrag.
Senast redigerad av Bimbodeluxe 2026-07-14 kl. 15:01.
Citera
2026-07-14, 15:04
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Till med många invandrare själva tycker att Sverige ska ställa högre krav på dem och inte låtsas som att de är som svenskar. Källa: anställda hos mig med utländsk bakgrund.
Hehe exakt så, min frisör från Irak, antagligen gay, jobbar 6 dagar i veckan för låg lön, alltid trevlig, men sprider irritations-rapporter till mig om lata störande... invandrare. Han röstar självklart SD.
Citera
2026-07-14, 15:05
Medlem
needAlifes avatar
Vi är på flashback, vad tror du vi tycker? Pensionärer ser jag dagligen som plockar pant ur soptunnor samtidigt som man importerar 320 000 nya bidragsturister. JA, det tycker jag är en usel prioritering. Riktigt Usel. S har många bra delar i sin politik men de måste vända på riktigt i invandringsfrågan, de är noll trovärdiga där.
Citera
2026-07-14, 15:07
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Fattar inte kopplingen asylsökande och vars här olagligt. Har man sökt asyl är man inte här olagligt. Asylsökande som inte kan försörja sig själva får 71:-/dag. Har man fått ett avslagbeslut och inte lämnar landet får man mig veterligen inga bidrag.
Det finns nästan inga asylsökanden längre, Högern har fått ner siffran till den lägsta sedan 1980-talet, ca 5000, ner från Löfvens värsta år med över 100.000. Antagligen många gånger fler utlänningar som är här olagligt än asylsökanden.

Hela EU har ju nya lagar på gång som gör det ointressant att komma hit och söka asyl på vinst och förlust, man flygs direkt till häkten i norra afrika eller liknande. Detta har den nationalistiska gruppen i EU där SD ingår ordnat, mot Vänstern och MPs hat och spott. Alla som känner till detta kan lätt välja parti när de röstar i september.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-07-14 kl. 15:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in