2026-07-14, 12:39
Medlem
Vilka är de två andra misstänkta GM som blivit anhållna?
Citera
2026-07-14, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Nej, det var helt spekulativt med grund i FB-gemenskapen. Vad jag förstår så verkar GM mer vettig än BO, i totalen, så har svårt att se vad som skulle driva GM till detta.

Annars verkar ett olyckligt fall efter en ganska mild konfrontation som en rimlig förklaring. Fast då borde tre män kanske inte vara anhållna just nu, och det finns kanske vittnesmål jag missat som talar emot den tesen.

Enligt vännen i tråden har de inte varit tillsammans, däremot ska kopplingen (och kanske motivet?) finnas mellan BO och GM’s mamma och pappa. Så det kan ju varit något tjorv tidigare mellan BO och GM’s föräldrarna eller om BO och GM kände till varandra utifrån föräldrarnas bekantskap och det uppstått tjafs nu som eskalerat.

Med tanke på de senaste domarna- ringa narkotikabrott, grov rattfylla och olovlig körning (händelser november/december 2025) så är det ingen högoddsare om han varit på lyran/påverkad kl.22 på kvällen och bråk uppstått. Samtliga domar är från händelser mellan dec 2024 -mars 2026 så känns det som att något skett som lett BO i fel riktning..

Å det kanske kan förklara den väldigt mixade synen på BO i tråden. Om man inte umgås i kretsar där narkotika/missbruk är socialt accepterat lär man kanske inte berätta om man blivit tagen för narkotikainnehav och rattfyllor.
Citera
2026-07-14, 12:43
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalia83
Enligt vännen i tråden har de inte varit tillsammans, däremot ska kopplingen (och kanske motivet?) finnas mellan BO och GM’s mamma och pappa. Så det kan ju varit något tjorv tidigare mellan BO och GM’s föräldrarna eller om BO och GM kände till varandra utifrån föräldrarnas bekantskap och det uppstått tjafs nu som eskalerat.

Med tanke på de senaste domarna- ringa narkotikabrott, grov rattfylla och olovlig körning (händelser november/december 2025) så är det ingen högoddsare om han varit på lyran/påverkad kl.22 på kvällen och bråk uppstått. Samtliga domar är från händelser mellan dec 2024 -mars 2026 så känns det som att något skett som lett BO i fel riktning..

Å det kanske kan förklara den väldigt mixade synen på BO i tråden. Om man inte umgås i kretsar där narkotika/missbruk är socialt accepterat lär man kanske inte berätta om man blivit tagen för narkotikainnehav och rattfyllor.
Ja, det där låter väldigt plausibelt. Jag tror när allt är sagt och gjort så chansar jag i alla fall på att det inte funnits avsikt att döda i det här fallet t. sk. från Stenungsund, i alla fall inte till samma grad.
Citera
2026-07-14, 12:49
Medlem
Krasigts avatar
Faktiskt anmärkningsvärt hur det sprider sig som löpeld på Twitter att det är gärningsmännen från Stenugnsund som begått denna misshandeln. De är helt besatta i att hitta en ny Christian Zedig.
Citera
2026-07-14, 12:50
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RussianFederation
Vad är GMs namn och personnummer? Adresser? Länkar till social medier?
Är du svagbegåvad? Människor HAR svarat dig med att GM heter Phili*. De har till och med skickat länkar. Vad fan är det för bottenskrap de anställer hos polisen egentligen.
Citera
2026-07-14, 12:57
Medlem
Citat:
Vad är GMs namn och personnummer? Adresser? Länkar till social medier?

Finns det inte i tråden så är det för att det inte ska finnas här. Precis som jag skrivit tidigare så är detta information som kommer komma ut ju mer tiden går
Citera
2026-07-14, 13:14
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
är inte GM svenskar?

Det verkar ju som att de är det. Men jag har inte sett om någon undersökt vilket land MGM:s föräldrar samt mor- och farföräldrar är födda i.
Citera
2026-07-14, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldlord
Läser man i tidningarna så är de många som badar där, en populär badplats. 🤷‍♂️
Jag har varit där. Det är ingen populär badplats. Det är nog dom flesta överens om.
Citera
2026-07-14, 13:26
Medlem
Chrinolinas avatar
En fjärde person gripen för grovt skyddande av brottsling. Har inte sett det postas än.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/man-dod-efter-misshandel-i-molnlycke
Senast redigerad av Chrinolina 2026-07-14 kl. 13:55.
Citera
2026-07-14, 13:42
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrinolina
En fjärde person anhållen för grovt skyddande av brottsling. Har inte sett det postas än.

Intressant. Så förmodligen 3 deltagande eller närvarande vid misshandeln, sen en som kört de därifrån? Lite konstigt med tanke på att de ändå lämnade in sig själva.
Citera
2026-07-14, 13:50
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Gör en sammanfattning annars får ni räkna med onödiga frågor

Läs tråden och gör en själv.
Citera
2026-07-14, 13:54
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrinolina
En fjärde person anhållen för grovt skyddande av brottsling. Har inte sett det postas än.

Jo, det skrevs om det för fyra timmar sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in