Igår, 10:17
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det är faktiskt helt tvärtom.

vänstern = progressivt tänkande bygger betydligt mer på just logiskt tänkande, förmåga att just ta till sig logik.
än
högern = konservativt tänkande, som bygger betydligt mer på känsloresonemang.

Finns också gott om forskning och data som visar att
progressiva i regel är mer intelligenta än konservativa.

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC11308703/

Det där dravlet orkar jag inte ens bemöta.
Citera
Igår, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Det där dravlet orkar jag inte ens bemöta.

Bara det att dravlet som sagt var ditt.
Medan det jag presenterade faktiskt har underlag.

men jag fattar jobbigt att få klart för sig att det man tror på är känslobaserat nonsens, speciellt om det man tror på är att ens motståndare har mindre IQ och är känslostyrda.
Senast redigerad av Merapi Igår kl. 10:51.
Citera
Igår, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Högern har inget emot bögar och flator. Däremot vill de inte stödja vänsterextrema organisationer - som Pride och RFSL.
Organisationer som dessutom bedriver grymma medicinska experiment på unga människor…

Beror helt på vad man menar då man säger "höger".
Liberala...har inget emot HBTQI, men liberala är i regel "vänstern" globalt sett.

och ren krass politisk fakta är att SD ex. som vi nog får kalla det störst konservativa partiet i Sverige, röstat nej till en radda reformer som rört HBTQI.
Citera
Igår, 10:43
Medlem
pn222jws avatar
Dom är väl ambivalenta - men väljer kanske det minst dåliga alternativet, som dom uppfattar det. Alltså att vänstern är mer solidariska än högern - i den mån väljaren ser sig som en del av en minoritet som borde skyddas.
Citera
Igår, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Dom är väl ambivalenta - men väljer kanske det minst dåliga alternativet, som dom uppfattar det. Alltså att vänstern är mer solidariska än högern - i den mån väljaren ser sig som en del av en minoritet som borde skyddas.

eller....så fattar man att människor är människor varifrån de än kommer.
Dvs har förmåga att utbilda sig och bilda sina egna uppfattningar.
De flesta muslimer som kommer till Sverige är eller blir sekulariserade, dvs när de får möjlighet leva i ett samhälle som inte styrs av religion så hoppar de av.
De är alltså kulturellt muslimer men inte troende dito.
Citera
Igår, 10:52
Medlem
franges avatar
Citat:

vänstern = progressivt tänkande bygger betydligt mer på just logiskt tänkande, förmåga att just ta till sig logik.
än

Hur har homosexuella gynnats av Islam då? Vilket trådstarten handlar om.

Exempelvis i Saudiarabien, Iran, Pakistan, Yemen, Afghanistan och Somalia?
Citera
Igår, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Hur har homosexuella gynnats av Islam då? Vilket trådstarten handlar om.

Exempelvis i Saudiarabien, Iran, Pakistan, Yemen, Afghanistan och Somalia?

Inte alls. Konservativa patriarkala abrahamitiska religioner som ex. Islam eller ortodox kristendom är homofobiska per se.

Men! invandrare till Sverige är
1. Inte bara muslimer.
2. Inte 100% troende muslimer, kommer inte alltid stanna som 100% islamska fundamentalister, utan kan tillhöra grupper som reformerat sin religion ex.
3. Tillhör samma art som vi själva dvs har förmåga att ta in kunskap, bilda sig egna uppfattningar OM de får möjlighet till det. Vilket progressiva, demokratiska välfärdsstater som nu ex. Sverige just prioriterar att medborgare ska få.

Den där fnoskiga idén att muslimer är nått fastbestämt ( radda upp högernationalisters alla fördomar om
islam) ÄR känslobaserat nonsens.
Citera
Igår, 11:21
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Källa på att de flesta bögar röstar vänster, tack!

Det är inte så att du blandar ihop bögar med den sk Priderörelsen? Du har gått på mediamyten att alla bögar deltar i den rörelsen? Precis som den rörelsen vill att alla ska tro.
Citera
Igår, 11:40
Medlem
Citat:
Ja herregud.... Varför skulle HBTQI människor inte rösta på extremhögern som i grunden är anti hela deras existens och anti allt vad div. tillkämpade rättigheter heter.

Det handlar i stort om
Konservativa värderingar
kontra progressiva värderingar....

och nej HBTQI rättigheter har aldrig någonsin gynnats av konservativa värderingar.

Det är lite som att fråga varför fåren inte röstar på vargen som lovar att inte äta upp de...

Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Högern har inget emot bögar och flator. Däremot vill de inte stödja vänsterextrema organisationer - som Pride och RFSL.
Organisationer som dessutom bedriver grymma medicinska experiment på unga människor…

bara det faktum att du skrev det här bevisar ju poängen. Antingen är du ett troll, vilket är emot reglerna, eller så är du genuint fascistisk i ditt sätt att se på saker, vilket inte är emot reglerna men fan inte trevligt att ha dig i detta land.

Dels terminologin, dels det projicerande "extrema organisationer"-tänket och dels bar allmänt påhitt om medicinska experiment.

Du kanske bör ta och ställa dig en funderare om du kanske inte är lite väl fylld av hat och brister i självsäkerheten? Det är oftast de som faller för denna retorik nämligen. Hjälp finns dock att få.
Citera
Igår, 11:42
Medlem
Var ju ett kryssningsfartyg fullt med bögar som inte fick lägga tills i varken Turkiet och Egypten då dom inte delade deras livsstil.

Undra om dom står och viftar med Palestina flaggor fortfarande när dom kom hem..
Citera
Igår, 11:43
Medlem
Citat:
Bara det att dravlet som sagt var ditt.
Medan det jag presenterade faktiskt har underlag.

men jag fattar jobbigt att få klart för sig att det man tror på är känslobaserat nonsens, speciellt om det man tror på är att ens motståndare har mindre IQ och är känslostyrda.

Tror det ligger mycket i det du säger. Ser framför mig hur någon som alltid röstat SD plötsligt inser sin sexuella läggning och därmed börjar rösta "vänster", det är ju inte logiskt för fem öre.

Sen vet jag inte om Lulle Tott är gay, men jag misstänker det då han ofta besöker gayaktiviteter med bögpolare som i det här avslöjandet om Regnbågshuset i Göteborg. Mig veterligen kommer Lulle, eller Mijo som han egentligen heter rösta på Medborgerlig samlig.
Citera
Igår, 12:05
Medlem
Citat:

än

Haha sjukaste jag läst på länge faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in