2026-07-13, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Fast det är lika sinnessjukt åt andra hållet! Att morfar, tillika brottsoffer är glad i hågen efter att blivit halvt ihjälslagen och fängslat sina bägge döttrar så pass att han vill FIRA MED TÅRTA TILLSAMMANS MED DEM DÅ DE KOMMER UT!…

Det låter ju jävligt udda…en normalt funtad person hade varit rädd resten av livet..

Jag reagerade också på den kommentaren.
Citera
2026-07-13, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Det är ingen gissning. Det framkommer att det funnits hot från båda håll. Arne ska ha hotat Anette och Anette ska ha hotat Arne vid olika tillfällen. C är en av dem som pratar om det men också en av Arnes svärsöner

Att Charlotte säger det har ju i min mening bevisvärde 0 då jag vågrätt säga att hon är part i målet.
Citera
2026-07-13, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Ja? Barnbarnen hann ju städa upp där!

Hade du läst FUP, och kanske förstått vad du läser så hade du sett de olika bilderna och kunnat tolka vad som är vad, bilderna jag hänvisar till är tagna av polis som var först på platsen - alltså innan något städats, då ligger mattfransarna spikrakt. Bilderna tagna vid brottsplatsundersökningen så är mattfransarna till rufsade.

Kom in i matchen nu.
Citera
2026-07-13, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Å de var inte tejpade? Många lägger dubbelhäftande tejp under, så de ska ligga rakt.
Just saying..

Med tanke på hur ”till rufsade” de är på bilderna vid brottsplatsundersökningen så har jag svårt att tänka mig det.

Oavsett om de var tejpade så tänker jag att ett 20-30min tumult borde ha ”rufsat till dem”
Citera
2026-07-13, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sofiaandersson
Ja, har läst fup, dom och sakkunnigutlåtandet. Dessutom råkar jag själv vara sakkunnig inom delar av det ärendet gäller. Och uppenbart att de som hävdar justitiemord själva finns nära de dömda systrarna.

Vad jag tolkar / vet så är den närmsta berörda släkten i ärendet inte stor nog, verkar vara för många här på Flashback som är tveksamma till domen. Så du får vara sakkunnig i att bedöma vem / vilka som är närstående eller inte utan att vara sakkunnig tror jag <
Citera
2026-07-14, 09:06
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorjkpg
Hade du läst FUP, och kanske förstått vad du läser så hade du sett de olika bilderna och kunnat tolka vad som är vad, bilderna jag hänvisar till är tagna av polis som var först på platsen - alltså innan något städats, då ligger mattfransarna spikrakt. Bilderna tagna vid brottsplatsundersökningen så är mattfransarna till rufsade.

Kom in i matchen nu.

Upp till bevis eller sluta käbbla, kärringarna är skyldiga till 100 %!

Lyssna på rättegången taggarna är utåt från start, man hör ju till och med hur skyldiga dom är med sitt hatprat, och dessutom försöka stoppa en försäljning av egendom fast gubben inte är död ännu.

Synd att vi inte har bara vatten och bröd längre i våra fängelser.. 😂
Senast redigerad av Gold94 2026-07-14 kl. 09:09.
Citera
2026-07-14, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Upp till bevis eller sluta käbbla, kärringarna är skyldiga till 100 %!

Lyssna på rättegången taggarna är utåt från start, man hör ju till och med hur skyldiga dom är med sitt hatprat, och dessutom försöka stoppa en försäljning av egendom fast gubben inte är död ännu.

Synd att vi inte har bara vatten och bröd längre i våra fängelser.. 😂
Inte läst, eller lyssnat på, allt material - men ja, deras hatprat och ordval får en att tänka på människor på sammanbrottets gräns. Kanske har varit ett kroniskt tillstånd . Barnbarnet uttrycker också mycket agg, i en situation där det varit bäst för alla att moderera sina uttalanden.
Är det ett språkbruk som s a s har använts i familjen, men som ”gubben” haft förstånd att sila. Hur har den sjuka mamman haft det i denna disharmoniska familj?
Som tidigare skrivits, det är inte en Joakim von Anka- förmögenhet, och döttrarna har mat på bordet, så med alla hästar i stallet, borde de ha svalt förtreten. Nu verkar alla inblandade vara gravt störda är väl därför det är så sorgligt och intressant…
Citera
2026-07-14, 11:03
Medlem
Citat:

Kom in i matchen nu.

Förstår att ni närstående tycker mattfransar är viktiga, men nu är det faktiskt så att hans två döttrar försökte slå ihjäl honom.
Citera
2026-07-14, 11:20
Medlem
Har läst lite nu och där framkommer det enligt vittnen att C knappt jobbat i hela sitt liv. Det framkommer också att C är pengakåt och besatt av pengar.
Det verkar som hon enligt vittnen börjat dupera BO då fort mormor gått bort och sen får den delen av arvet som inte är lagstadgad till döttrarna.
Då slår det slint i huvudet på S och A då går det som det går.
Att de dömdes till långvariga fängelsestraff är helt i sin ordning.
Citera
2026-07-14, 12:09
Medlem
Citat:
Mina mattfransar ligger sällan spikrakt och jag kan inte svara för hur Arnes mattfransar brukar ligga då jag personligen inte känner Arne men på bilderna i FUP så är det omöjligt att det pågått ett 20-30 min tumult på den platsen, säg inget annat.

Du tror inte att förövarna snabbt kan ha ställt iordning rummet, om man nu ville att det skulle se ut som om han hade trillat? Då lämnar man väl knappast ett rum som vittnar om överfall? Det finns ingen redogörelse för tidsspannet eller vad som kan ha försiggått från det att Arne spelade död och de lämnade honom i fred, till dess att altandörren stängs.
Senast redigerad av piastrone 2026-07-14 kl. 12:41.
Citera
2026-07-14, 12:57
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Har du läst fup / domar / sakkunnig utlåtande?

Enligt mig så är detta ett justitiemord, det behöver man inte vara anhörig för att tycka är fel om man lever i Sverige? Lika fel som Kaj Linna, Raggarmordet i Malmö / Helsingborg o.s.v. Men om du bara läst Expressens krönika så förstår jag att vi som tvivlar på rättssäkerheten med en så lång dom med klen bevisning framstår som idioter.

För i helvete
Lugn nu!

Det är inte oskyldiga som är dömda här.

Sakkunnig för försvaret säger det KAN VARA SÅinte att det så.
Ang mobilen, så har han en annan teori.
Samma med Hanna ang demensen.

De lägger fram vad de tror. Hanna har int ens träffat honom.

Men faktum kvarstår ju att rätten tagit del av undersökningen av honom. Vårdens utlåtande och de väljer att döma utifrån vad de sett i rätten. Samt att hans story håller över tid.

Om dörrrarna var oskyldig hade de aldrig agerat som de gjort efter deras pappa nästan blev mördad.

Samt att deras försvarare försökte ri t ens lyfta fram en annan teori:

Äckligt vad man är beredd att göra för pengar som inte ens är ens egna.

Nu sitter de som tur var var de sitter.
Tycker pappan är storsint än så. Som förlåter fast de inte står för vad de gjort.
Citera
2026-07-14, 13:09
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lommen
Har läst lite nu och där framkommer det enligt vittnen att C knappt jobbat i hela sitt liv. Det framkommer också att C är pengakåt och besatt av pengar.
Det verkar som hon enligt vittnen börjat dupera BO då fort mormor gått bort och sen får den delen av arvet som inte är lagstadgad till döttrarna.
Då slår det slint i huvudet på S och A då går det som det går.
Att de dömdes till långvariga fängelsestraff är helt i sin ordning.

Fast det stämmer inte det där med C.
Hon har ju ber eller mindre uppfostrats som ett barn till sina morföräldrar då hennes mamma A var ung när hon föddes.
Det vittnar ju både morfar och C om.
Tror A gör det också.

C är utbildad sjuksköterska och arbetar som skolsköterska om jag inte minns fel.
Två barn med funktionsnedsättning som både hon och pappa. Verkar göra allt för.
De enda som säger hon är peningkåt är ju hennes mamma och moster.

Broderns Markus/mattias minns int enabler har ju också fått pengar genom år en är de hjälpt till.

Alla verkar glad i gubben så länge kranen är på. Att hjälpen sen begränsas är väl för att morfar klarar sig med C hjälp. Och sen förändras ju relationen när de bråkar om hemmet för mormor innan.

Det är ju konflikterna med A och S som leder till att det blir avstånd. Sen börjar de ju bråka om arvet och försöker stoppa en försäljning. Att säga de i t bryr sig om pengar.

Fattar närstående här inne är upprörda. Man vill sällan se. Tillbringat tid i alla möjliga trådar här där släktingar/vänner försvarat vissa på helt galan sätt och har också svårt att acceptera när domen faller.

Men nu är de dömda i lagen mening och snacka att oskyldigt dömda nu sitter i fängelse är faktiskt bara skrattretande.

Ang mattkanten, mina blir också raka när man drar munstycket på dammsugaren över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in