Citat:
Ursprungligen postat av
Berraperra1975
Om vi håller oss till sakfrågan tror jag inte att Dumpen kommer att tvingas stänga ner. Anledningen är enkel, tittar man objektivt på deras sida framstår den i grunden som vilken nyhetssida som helst. Den publicerar artiklar och nyheter med fokus på barns säkerhet. Att man kan ha olika åsikter om deras metoder är en annan diskussion, men det förändrar inte hur verksamheten i praktiken är upplagd.
Ja du kanske har rätt. Jag är inte speciellt insatt i detta, men detta paradigmskifte 9 juli, som av nån anledning inte nån av det större tidningarna skrivit om (?), verkar mest vara en uppförstorad våt dröm, främst för de som blivit konfronterade av Dumpen. Jag skulle också känna mig jävligt kränkt, om jag var i deras skor. Jag tror man känner sig dum för att man högg på Dumpens dinglande jättekrokar.
Dumpen verkar var rejält sega och svåra att få tyst på. Jag menar Thomas Bodström, om någon, får väl anses ha bra förutsättningar att sänka Dumpen och han gick ju bet.
Men hoppet lever säker vidare för vissa. Ekonomiskt oberoende och upprättelse, enorma belopp har nämnts i tråden. Den som lyckats bäst har väl fått 40000:- plus ersättning för bussbiljett va, tror jag.
Jag gissar att vi inte kommer se många stämningar från gäddor, då allmänintresset är för stort och det kan inte var kul att bli dagsaktuell igen.