2026-07-13, 15:30
Medlem
Om vi håller oss till sakfrågan tror jag inte att Dumpen kommer att tvingas stänga ner. Anledningen är enkel, tittar man objektivt på deras sida framstår den i grunden som vilken nyhetssida som helst. Den publicerar artiklar och nyheter med fokus på barns säkerhet. Att man kan ha olika åsikter om deras metoder är en annan diskussion, men det förändrar inte hur verksamheten i praktiken är upplagd.
Citera
2026-07-13, 16:36
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cision
Vad snackar du om? Vuxna kan vara pedofiler. Barn kan inte vara det. Din hjärna är helt bränd.

Patrik ser garanterat sig själv i barnen eftrsom han var utsatt av gäddor själv som barn.

Sjukt att du skyddar pedofiler, eller kanske inte är så konstigt?
Patriks styvpappa var ingen gädda så till vida att ett Dumpen inte hade fångat honom, han flyttade själv in hos honom och valde bort sin mamma. Han skulle aldrig anmält honom under den tiden pappan och han var aktiva, först när det blev pinsamt för honom att varit ett knullobjekt började han med skademinimering. Han gillade uppenbarligen sin styvpappa och valde bort mamman, han hade inte behövt flytta in för att fortsätta med sin karriär tillsammans med styvpappan.

Sara har inte varit utsatt, hon har utsatt diverse folk för allt möjligt.
Citera
2026-07-13, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Vad handlade det om? Eller är det en av dina tramskällor du menar?

Vet du inte vad du skrev?
Citera
2026-07-13, 19:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Cancer går naturligtvis inte att jämföras med gäddfasoner.
Obehagligt hur en del försöker förminska allvaret i sexuellt utnyttjande av barn eller så förstår man inte vilken skada det kan göra.

Varför har du ett behov av att ställa retoriska frågor? Vad vill du uppnå med dem??
Det är vanligt att just barn ställer den typen av frågor.
Senast redigerad av Takanashi 2026-07-13 kl. 20:30.
Citera
2026-07-13, 19:59
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Mina exempel är inte löjeväckande - de är slående exakta. Det fiktiva barnet i Dumpens chattar och Askungen delar nämligen en helt avgörande egenskap: Ingen av dem existerar i den fysiska verkligheten.

Så om du menar att mitt resonemang är felaktigt, så kan du svara på detta: Menar du på fullt allvar att det påhittade barnet finns på riktigt? Sitter det ett biologiskt, levande barn på den där bänken i verkligheten?

Om svaret är nej - vilket det bevisligen är - så är juridiken glasklar. Man kan inte begå ett sexualbrott mot en fiktion.

Hur ser ett sexualbrott ut när offret är en rad pixlar? Ska förövaren krama luften på parkbänken? Ska han sitta och tafsa på en osynlig kompis? Ska han dömas för att ha kränkt ett gäng textmeddelanden och gett alfabetet emotionella men för livet?

Man kan inte begå fysiska övergrepp mot luft och spöken. Med din logik skulle jag ju kunna springa mitt ute på motorvägen, göra brummande ljud med munnen och låtsas att jag kör en osynlig bil i 110 km/h.
Men herregud människa!

Se nedan vad du citerade och förklara för mig varför du tror att jag behöver dina exempel? Du skriver att jag blandar ihop två saker, ungefär som om det fanns nåt tyckande, påstående eller antagande, i mitt inlägg, när det inte gör det.

I ljuset av detta så blir dina exempel helt jäkla bisarra.
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Det här med att ”dyka upp på platsen”, som diskuterats flitigt i tråden. Vissa har hållningen att detta faktum inte säger något om gäddan, och att den fysiska handlingen att ta sig till platsen tillsammans med snuskchatten med fiskaren, inte betyder något när det kommer skuld. Många andra resonerar att just snuskchatt, tillsammans med att möta upp Sara o Putte, har visat sitt uppsåt och är omoraliskt.

Intressant nog sållar sig RFSL till den senare skaran, enligt Expressens uppgift.
RFSL:

RFSL är ju tydliga här, att skriva dom gäddorna gjort och dyka upp på platsen räcker för att avfärda denna återkommande procedur som omoralisk. Hur organisationen ställer sig till Dumpen generellt framgår inte i artikeln.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/tidigare-rfsl-man-konfronterades-av-dumpen-/

Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Du blandar ihop två helt olika saker: vad du personligen tycker är omoraliskt och vad som faktiskt utgör en juridisk skuld i en rättsstat.

I den verkliga världen har det handlat om två vuxna människor som har suttit och chattat med varandra. Den ena vuxna personen har låtsats vara någon annan och den andra vuxna personen har åkt till en plats. Det är hela det fysiska händelseförloppet.

Vi kan ta mitt exempel igen som jag tog tidigare i tråden:

Om du och jag sätter oss ner och planerar att mörda Jultomten, köper kartor över Nordpolen, rekar hans rutt och sätter oss i bilen för att åka och möta honom – är vi mördare då? Har vi visat ett uppsåt till mord som gör oss skyldiga? Självklart inte. Varför? För att Jultomten inte finns. Det är en omöjlighet att mörda en fiktiv karaktär.

De barn som Dumpen-sekten pratar om är precis lika mycket en fiktion. Det är en påhittad karaktär i en digital textfil. Det är som att sitta och chatta med Musse Pigg, Kalle Anka eller Askungen och sedan tro att man har begått ett brott mot Disneys karaktärer när man åker till mötesplatsen. Man kan inte begå, eller ha ett juridiskt giltigt uppsåt till ett sexualbrott mot en helt fiktiv profil som överhuvudtaget inte existerar i den fysiska verkligheten.

Tänk dig själv hur det skulle se ut om polisen faktiskt jobbade efter Dumpen logik.

Polisens insatsstyrka slår till mot en bänk i parken, trycker upp dig mot marken och sätter på dig handklovar. Du är gripen för stämpling till mord på Askungen! Vi har läst chattarna där du lovade att stjäla hennes glassko och förgifta henne.

Sedan blir det rättegång där åklagaren står och skakar på huvudet i domstolen: Den tilltalade tog sig faktiskt till platsen i tron att Askungen skulle sitta där. Han hade med sig en hösax i bilen! Det spelar ingen roll att hon är en tecknad figur skapad av Walt Disney - uppsåtet fanns där och han är djupt omoralisk, så vi kräver livstids fängelse!

Hela rättssalen hade ju skrattat tills de grät. Det är precis så absurt det blir när man försöker göra juridik av sagor och digitala spöken. Man kan inte bura in folk för att de har haft en dejt med en fiktiv karaktär.
Citera
2026-07-13, 20:00
Medlem
Citat:
Själv tycker jag fete Kjell 65 har störst chans på Ebba 14 än vältränade snygge Nils 22 år ,för det har dumpen och sekten lärt oss gång på gång under flera år. Att det sen inte har med verkligheten att göra kan vi bortse ifrån , då dumpen alltid talar sanning. Jag får en känsla av att Sverige är det enda landet i världen där fjortisar dreglar efter 50-plussare, men vem vet.

Så klart du har rätt om att ingen tonåring vill ha en gammal gubbe. Finns säkert trasiga individer som skulle göra det men säkert ovanligt.

MEN det som är hela poängen är att;

1. Gubbäcklen avslöjas så alla får veta, vilket är bra för släkt, vänner och anhöriga. Så är sannolikheten mkt mindre för övergrepp inom hemsfären. Och aset får ett livssänke utan dess like. De ska bara ha helt enkelt.

2. Vi får god underhållning. Eller äcklig underhållning snarare men vi blir underhållna i alla fall.
Citera
2026-07-13, 20:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Elofsson666
Så klart du har rätt om att ingen tonåring vill ha en gammal gubbe. Finns säkert trasiga individer som skulle göra det men säkert ovanligt.

MEN det som är hela poängen är att;

1. Gubbäcklen avslöjas så alla får veta, vilket är bra för släkt, vänner och anhöriga. Så är sannolikheten mkt mindre för övergrepp inom hemsfären. Och aset får ett livssänke utan dess like. De ska bara ha helt enkelt.

2. Vi får god underhållning. Eller äcklig underhållning snarare men vi blir underhållna i alla fall.

Varför inte avslöja verkligheten istället för verklighetsfrämmande fantasier?
Att du kallar det för underhållning säger det mesta om dig och din sannolikt trista tillvaro.
Citera
2026-07-13, 20:51
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Om vi håller oss till sakfrågan tror jag inte att Dumpen kommer att tvingas stänga ner. Anledningen är enkel, tittar man objektivt på deras sida framstår den i grunden som vilken nyhetssida som helst. Den publicerar artiklar och nyheter med fokus på barns säkerhet. Att man kan ha olika åsikter om deras metoder är en annan diskussion, men det förändrar inte hur verksamheten i praktiken är upplagd.
Ja du kanske har rätt. Jag är inte speciellt insatt i detta, men detta paradigmskifte 9 juli, som av nån anledning inte nån av det större tidningarna skrivit om (?), verkar mest vara en uppförstorad våt dröm, främst för de som blivit konfronterade av Dumpen. Jag skulle också känna mig jävligt kränkt, om jag var i deras skor. Jag tror man känner sig dum för att man högg på Dumpens dinglande jättekrokar.

Dumpen verkar var rejält sega och svåra att få tyst på. Jag menar Thomas Bodström, om någon, får väl anses ha bra förutsättningar att sänka Dumpen och han gick ju bet.

Men hoppet lever säker vidare för vissa. Ekonomiskt oberoende och upprättelse, enorma belopp har nämnts i tråden. Den som lyckats bäst har väl fått 40000:- plus ersättning för bussbiljett va, tror jag.

Jag gissar att vi inte kommer se många stämningar från gäddor, då allmänintresset är för stort och det kan inte var kul att bli dagsaktuell igen.
Citera
2026-07-13, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leibach

Ja, och vad vill du ha sagt med detta? Att Dumpen inte utgår från någon som helst realitet?
Eller är det att du anser vi ska börja lagstifta även användning av sociala medier för de som utger sig för att vara under 15 år (även om de är vuxna)?
Senast redigerad av totenhosen 2026-07-13 kl. 21:28.
Citera
2026-07-13, 21:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Ja du kanske har rätt. Jag är inte speciellt insatt i detta, men detta paradigmskifte 9 juli, som av nån anledning inte nån av det större tidningarna skrivit om (?), verkar mest vara en uppförstorad våt dröm, främst för de som blivit konfronterade av Dumpen. Jag skulle också känna mig jävligt kränkt, om jag var i deras skor. Jag tror man känner sig dum för att man högg på Dumpens dinglande jättekrokar.

Dumpen verkar var rejält sega och svåra att få tyst på. Jag menar Thomas Bodström, om någon, får väl anses ha bra förutsättningar att sänka Dumpen och han gick ju bet.

Men hoppet lever säker vidare för vissa. Ekonomiskt oberoende och upprättelse, enorma belopp har nämnts i tråden. Den som lyckats bäst har väl fått 40000:- plus ersättning för bussbiljett va, tror jag.

Jag gissar att vi inte kommer se många stämningar från gäddor, då allmänintresset är för stort och det kan inte var kul att bli dagsaktuell igen.

Om jag förstått det hela så handlar enskilda stämningar om förtalslagen och EU-direktivet om myndighet som uppmanar dumpen att avpublicera med hänsyn till den nya lagen, således inga privatpersoner. Jag har också undrat över utebliven uppmärksamhet i nyhetsmedia kring detta.
Citera
2026-07-13, 22:07
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Varför inte avslöja verkligheten istället för verklighetsfrämmande fantasier?
Att du kallar det för underhållning säger det mesta om dig och din sannolikt trista tillvaro.
I nästa fas kommer justitiedepartementet att signalera att det delas ut gratis kokain i Allans trafikkorsning. Sedan med de nya lagarna som ger tillåtelse till att locka in personer in i brott, så står Polis och griper en massa personer, Patrik och andra.

Det är precis det Saras Dumpen och Saras Lexsara proklamerar. Är bara en tidsfråga, regeringar fortsätter alltid på den inslagna vägen till orimlighetens ände, om inte regeringarna byts ut under resans gång.
Citera
2026-07-13, 22:20
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Det är ju verkligheten då gäddorna dyker upp för att våldta ett barn.

Och det kommer från en person som i princip lever i den här tråden.
Jag har flera gånger dykt in på Systembolaget, för att köpa alkohol tänker du. Men jag har flera gånger gått ut utan någon dryckesbehållare. Jag har lockats av utsikten av de vackra flaskorna men sedan tänkt att jag behöver fan mig inte innehållet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in