Citat:
Ursprungligen postat av
LudvigSigurdDavid
Nej, jag blandar inte ihop två saker. Det är möjligen så att du tror att jag blandar ihop två saker. Det blir lite löjeväckande med dina återkommande pompösa klappa-på-huvudet-exempel, när det i själva verket är du, som skulle behöva dessa.
Mina exempel är inte löjeväckande - de är slående exakta. Det fiktiva barnet i Dumpens chattar och Askungen delar nämligen en helt avgörande egenskap:
Ingen av dem existerar i den fysiska verkligheten.
Så om du menar att mitt resonemang är felaktigt, så kan du svara på detta:
Menar du på fullt allvar att det påhittade barnet finns på riktigt? Sitter det ett biologiskt, levande barn på den där bänken i verkligheten?
Om svaret är nej - vilket det bevisligen är - så är juridiken glasklar. Man kan inte begå ett sexualbrott mot en fiktion.
Hur ser ett sexualbrott ut när offret är en rad pixlar? Ska förövaren krama luften på parkbänken? Ska han sitta och tafsa på en osynlig kompis? Ska han dömas för att ha kränkt ett gäng textmeddelanden och gett alfabetet emotionella men för livet?
Man kan inte begå fysiska övergrepp mot luft och spöken. Med din logik skulle jag ju kunna springa mitt ute på motorvägen, göra brummande ljud med munnen och låtsas att jag kör en osynlig bil i 110 km/h.