2026-07-09, 10:29
Medlem
Brallkillens avatar
Folk med din, officiella syn på onani, brukar ofta vara de värsta dubbelmoralisterna, sådana man kan finna inom kyrkan/ frikyrkoförsamlingar. Den gammeldagsa synen på självbefläckelse som "syndigt" är dock idag uppdaterad även inom kristendomen, så inte ens många kristna har din stränga syn på det. Pubertalt grottmänniskobeteende, ja, precis som djuren har vi också naturliga drifter, och att förneka dem gör bara att det "slår bakut" psykiskt till sist. Jag gissar att du försöker verka "anständig" utåt, men när du är för dig själv hemma och ingen ser, så sitter du nog där och tokrunkar till porr.

Genom sig själv känner man andra sägs det, och så är det även med mitt svar. Jag hade en rätt konservativ moral med kristen prägel ända fram tills jag fyllde 40, men levde aldrig som jag lärde. Jag förspråkade att man ska leva med och älska samma partner hela livet och att man inte skulle ägna sig åt "lössläppt tillfälligt sex" och vara sparsam med onani. Samtidigt som jag, när kåtheten blev övermäktig (det kan den ofta bli när man försöker förtränga sina naturliga drifter), kunde sitta och onanera i timmar till porr. Det blev så mycket mer upphetsande när det kändes "omoraliskt" vilket gav en extra krydda till det.

Jag gissar att du alternativt kan ha påverkats av nofap-rörelsen, men jag tror inte du ska köpa snacket om att onani skulle vara skadligt och göra dig omanlig och göra att du får sämre erektion när du väl har sex med någon. Självklart kan allt gå till överdrift och bli ett osunt beroende, men de flesta människor som har arbete och familj hamnar inte i den fällan.
Citera
2026-07-13, 17:47
Avslutad
Till alla incels här i tråden så ville jag bara klargöra att jag alltså inte är religiös, men ändå är avhållsam. Samhället för söker framställa onani som något normalt på grund av misogyna män som vill intala kvinnor att snusk är normalt. Vi kvinnor behöver inte män, det är ni män som behöver oss kvinnor för att dalta era barnsliga arslen och det har vi inte lust till. För att återknyta till trådstarten så kan man ju undra varför det inte finns fler sekulära som också har ett mer utvecklat sinne som jag. Dessutom kan man undra varför det är sådant tabu att avstå från onani i dagens sexfixerade samhälle.
Citera
2026-07-13, 18:49
Medlem
Kleiners avatar
Vem säger att det är tabu att avstå från att masturbera? Det är beundransvärt. Det är dock få som har tillräckligt stark disciplin att avstå från det.

Vi kvinnor behöver vist män. Utan män kan vi inte vara kvinnor.

Du får hårda respons när du själv är hård och dömande. Get off your high horse.

Citat:
Ursprungligen postat av MayjelFL
Till alla incels här i tråden så ville jag bara klargöra att jag alltså inte är religiös, men ändå är avhållsam. Samhället för söker framställa onani som något normalt på grund av misogyna män som vill intala kvinnor att snusk är normalt. Vi kvinnor behöver inte män, det är ni män som behöver oss kvinnor för att dalta era barnsliga arslen och det har vi inte lust till. För att återknyta till trådstarten så kan man ju undra varför det inte finns fler sekulära som också har ett mer utvecklat sinne som jag. Dessutom kan man undra varför det är sådant tabu att avstå från onani i dagens sexfixerade samhälle.
Senast redigerad av Kleiner 2026-07-13 kl. 18:51.
Citera
2026-07-13, 19:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Vem säger att det är tabu att avstå från att masturbera? Det är beundransvärt. Det är dock få som har tillräckligt stark disciplin att avstå från det.

Vi kvinnor behöver vist män. Utan män kan vi inte vara kvinnor.

Du får hårda respons när du själv är hård och dömande. Get off your high horse.

Sexualitet hyllas hela tiden av krönikörer i diverse tidningar och man försöker dyvla på kvinnor onani och annat osunt. Ja tyvärr är det alldeles för få som har den disciplinen. Förhoppningsvis kommer fler att bli civiliserade med tiden, men det är väl för mycket begärt.

Trams och dumheter från din sida. Kvinnor är kvinnor även utan män och jag är varken hård eller dömande, jag har bara sagt som det är.
Citera
2026-07-13, 19:41
Medlem
Kleiners avatar
Som tur är så kan man alltid välja att lyssna mer på sitt inre och mindre på vad andra människor tycker. Medvetna människor brukar själv komma till insikten att onani är ganska meningslös.

Det är inte alls trams. Du har bara inte tänkte tillräckligt djupt på det.
En kvinna är som mest kvinna när hon har en man. En kvinna blir ganska hård utan en man. En kvinna är som mest kvinna när hon är en mamma och fru. En kvinnas natur är att ge av sig själv. Givmildhet är kvinnans natur.

Man blir bitter och hård som kvinna när man är singel för länge. Därför ska varken män eller kvinnor vara singel, om man inte behöver det.

Citat:
Ursprungligen postat av MayjelFL
Sexualitet hyllas hela tiden av krönikörer i diverse tidningar och man försöker dyvla på kvinnor onani och annat osunt. Ja tyvärr är det alldeles för få som har den disciplinen. Förhoppningsvis kommer fler att bli civiliserade med tiden, men det är väl för mycket begärt.

Trams och dumheter från din sida. Kvinnor är kvinnor även utan män och jag är varken hård eller dömande, jag har bara sagt som det är.
Senast redigerad av Kleiner 2026-07-13 kl. 19:48.
Citera
2026-07-13, 19:57
Medlem
Lyzzas avatar
Alla blir saliga på sin tro....

Själv är jag änka och saknar ingen man, är inte bitter heller som någon tror att man blir utan karl.

Trivs alldeles utmärkt med att kolla porr och använda sexleksaker.

Förr fick barnen händerna bundna för att de inte skulle onanera i sängen efter läggdags.

Och i USA satte moralpolisen byxor på hingstar då de var en fara för barnen att se denna styggelse som dinglade undertill.

Man är inte högre stående intellektuellt bara för att man inte onanerar.

Män är inga apor heller.

Många religiösa (Jehovas vittnen till exempel) fördömer onani men i lönndom runkas det på. Och sätts på, barn till och med.

Så jag tror inte att din trådstart speglar normaliteten i samhället.

Men du får vara som du är fast du klagar här inne på folk.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in