2026-07-07, 12:57
Medlem
CC75s avatar
Du behöver inse fakta att människan är ett djur som alla andra. De enda som inte vill ta till sig det faktumet är de som är religiösa fanatiker och fanatism går inte att argumentera med.

Är du inte religiös fanatiker finns det saker som du bör beakta.

- Det är medicinskt bevisat att utlösning 1-4 ggr i veckan (beroende på ålder) för män är bra. I brist på en partners vilja att medverka till det, då är masturbation ett bra sätt.

- Din moral har inte högre värde än någon annans moral. Dina åsikter är inte mer värda än någon annans. Du är fri att tycka vad du vill. Du är fri att agera som du vill men respektera att andra tycker och agerar annorlunda.

- Vad som oftast klassas som normalt är "vad majoriteten" gör. Du skriver själv att "de flesta gör det". Dvs det är onormalt att inte göra det. Den som är onormal är således du, vilket är helt okej men skäm inte ut andra för att de är normala.

// CC
Citera
2026-07-07, 13:04
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MayjelGBG
På ett annat forum gjorde en man en tråd där han beskrev att han inte runkade pga religiösa skäl. Jag blev inspirerad av den tråden trots att jag inte är religiös, eftersom jag ser ner på män som onanerar. Först vill jag beskriva varför, därefter kommer frågorna och debattunderlaget.

Anser att onani är pinsamt faktiskt. Det är ett pubertalt och lågt grottmannabeteende rentav som devalverar värdet av sex, om sex ska handla känslan att det kittlar till lite i byxorna. För mig har sex en högre betydelse än så.

Det finns säkert fler här som inte heller känner behovet av självhjälp/befläckelse. Dock inte av religiösa skäl utan bara helt naturligt. Att sexkrönikörer och liknande typer försöker framställa onani som nåt sunt och hälsosamt är inget som bekommer mig iallafall. Jag kan tänka och känna efter helt själv och behöver ingen annans inrådan på det planet.

Klarar mig också utan sådan intimitet. Jag är liksom ingen könsfixerad schimpans på zoo utan en civiliserad människa med annat att uppehålla mig med i livet. Och jag har heller inga behov av att onanera, aldrig haft. Skulle därav önska en eventuell partner med samma synsätt och ointresse för det som jag. De med högre syften i livet som inte låter sig styras av några tarvliga apdrifter.

Onani är helt enkelt för simpelt och fantasilöst i mina ögon. Också en smula egoistiskt faktiskt. Jag förväntade mig länge en partner med samma utvecklade sinne som jag själv har, men det verkar mest vara "män" som kan liknas vid apor på zoo som inte vet bättre än att sitta och talla på sig själva. En riktigt sorglig syn, inte minst på de apor som kallar sig själva för "män."

Jag är inte perfekt, men jobbar på det. Tyvärr uppnår jag klimax en gång i månaden till följd av stressdrömmar, och nästan uteslutande i veckan innan menstruation, ska tydligen bero på hormoner som gör kroppen känslig under just dessa dagar. Plus att min hjärna, i sovande tillstånd, inte verkar förstå skillnaden mellan stress och upphetsning, för att beskriva det hela på ett förenklat sätt. Så kan det funka för vissa av oss. Och ja, jag är avhållsam i den bemärkelse att jag inte är intim med någon man.

För mig kommer det sig helt naturligt, eftersom jag har noll intresse av att talla på min egen kropp. För mig är det absurt, då jag inte tänder på kvinnor och således heller inte på mig själv.

Frågeställningar: Har den moderna, sekulära synen på sexualitet reducerat män till en slavar under sina biologiska drifter, snarare än en civiliserad varelse? Varför har det blivit ett sådant tabu i det moderna samhället att faktiskt avstå från onani och se det som något lågt eller onödigt? Finns det fler här som lever helt naturligt utan detta behov, utan att det bottnar i tro, utan snarare i personlig integritet och högre utvecklat sinne och självbehärskning? Går det överhuvudtaget att hitta en partner idag som delar denna syn, eller är majoriteten helt fast i "djuriska" beteendemönster?

Jag är också tjej men delar inte ditt resonemang.

Du framstår som ganska lost, starkt dömande och ganska glädjelös/tråkig i ditt sätt att resonera. Inte för att du avstår från onani — det är helt okej. Det som sticker ut är föraktet, självförhärligandet och den nästan komiskt hårda uppdelningen mellan “civiliserade människor” och “apor på zoo”.

Några saker sticker ut för mig.

Du blandar ihop egen preferens med moralisk överlägsenhet. Att säga typ “jag har inget behov av det, jag vill ha en partner som tänker likadant”, är helt rimligt. Att säga “män som onanerar är apor, låga, pubertala, djuriska och mindre utvecklade”, är däremot inte en preferens längre, det är solklar nedvärdering.

Du verkar också ha ett ganska spänt förhållande till kropp, sexualitet och kontroll... Det betyder inte att du “måste” onanera eller att avhållsamhet är fel. Men texten låter inte fri, lugn eller integrerad. Den låter mer: “Jag har byggt en identitet kring att stå över detta, och därför måste andra människor framstå som lägre.”

Det blir både tråkigt och lätt för oss att se igenom. Det säger mer om ditt behov av distans och kontroll kring sexualitet, än om män generellt.
Citera
2026-07-07, 13:07
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
... onani och se det som något lågt eller onödigt?...

Det är skademinimering i civiliserade samhällen.
Citera
2026-07-07, 13:07
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Det är totalt jävla psyksjukt att lägga så mycket känslor och märklig moral kring köttgnuggning.
Finns det annat som du också har såna idéer om? Att klia sig på näsan?

Vad är det specifikt med just ditt könsorgan så är så jävla märkvärdigt och heligt? Det är bara en vanlig köttslamsa som hänger mellan benen på dig. Du höjer det till skyarna. Snacka om stört ego.
Citera
2026-07-07, 13:16
Medlem
Weitzmanns avatar
Citat:
På ett annat forum gjorde en man en tråd där han beskrev att han inte runkade pga religiösa skäl. Jag blev inspirerad av den tråden trots att jag inte är religiös, eftersom jag ser ner på män som onanerar. Först vill jag beskriva varför, därefter kommer frågorna och debattunderlaget.

Anser att onani är pinsamt faktiskt. Det är ett pubertalt och lågt grottmannabeteende rentav som devalverar värdet av sex, om sex ska handla känslan att det kittlar till lite i byxorna. För mig har sex en högre betydelse än så.

Det finns säkert fler här som inte heller känner behovet av självhjälp/befläckelse. Dock inte av religiösa skäl utan bara helt naturligt. Att sexkrönikörer och liknande typer försöker framställa onani som nåt sunt och hälsosamt är inget som bekommer mig iallafall. Jag kan tänka och känna efter helt själv och behöver ingen annans inrådan på det planet.

Klarar mig också utan sådan intimitet. Jag är liksom ingen könsfixerad schimpans på zoo utan en civiliserad människa med annat att uppehålla mig med i livet. Och jag har heller inga behov av att onanera, aldrig haft. Skulle därav önska en eventuell partner med samma synsätt och ointresse för det som jag. De med högre syften i livet som inte låter sig styras av några tarvliga apdrifter.

Onani är helt enkelt för simpelt och fantasilöst i mina ögon. Också en smula egoistiskt faktiskt. Jag förväntade mig länge en partner med samma utvecklade sinne som jag själv har, men det verkar mest vara "män" som kan liknas vid apor på zoo som inte vet bättre än att sitta och talla på sig själva. En riktigt sorglig syn, inte minst på de apor som kallar sig själva för "män."

Jag är inte perfekt, men jobbar på det. Tyvärr uppnår jag klimax en gång i månaden till följd av stressdrömmar, och nästan uteslutande i veckan innan menstruation, ska tydligen bero på hormoner som gör kroppen känslig under just dessa dagar. Plus att min hjärna, i sovande tillstånd, inte verkar förstå skillnaden mellan stress och upphetsning, för att beskriva det hela på ett förenklat sätt. Så kan det funka för vissa av oss. Och ja, jag är avhållsam i den bemärkelse att jag inte är intim med någon man.

För mig kommer det sig helt naturligt, eftersom jag har noll intresse av att talla på min egen kropp. För mig är det absurt, då jag inte tänder på kvinnor och således heller inte på mig själv.

Frågeställningar: Har den moderna, sekulära synen på sexualitet reducerat män till en slavar under sina biologiska drifter, snarare än en civiliserad varelse? Varför har det blivit ett sådant tabu i det moderna samhället att faktiskt avstå från onani och se det som något lågt eller onödigt? Finns det fler här som lever helt naturligt utan detta behov, utan att det bottnar i tro, utan snarare i personlig integritet och högre utvecklat sinne och självbehärskning? Går det överhuvudtaget att hitta en partner idag som delar denna syn, eller är majoriteten helt fast i "djuriska" beteendemönster?

Människan är ett komplext och fascinerande varelse som tillhör arten Homo sapiens. Den moderna människan, Homo sapiens, tros ha utvecklats för ungefär 300 000 till 200 000 år sedan. Givetvis är vi "fast" i vår historia. Att försöka använda moderna uttryck och termer står sig ganska slätt. Ungefär lika korkat som att använda sig av frasen "det är ändå 2026, har vi inte kommit längre".
Citera
2026-07-07, 13:29
Medlem
Custom_mades avatar
Man behöver utsätta däggdjur för ganska mycket för att ta bort deras behov av att fortplanta sig.

Låt mitt ordval sjunka in, BEHOV.

Alltså... Det är okej att inte vilja ha sex. Inte okej att skämma andra som har sex och onanerar.
Det är märkligt att skryta om att man har problem med sex eller en skev bild av onani.
Onani är inte att du tänder på dig själv... Herregud människa.

Det är för mkt att nysta upp. Men vem är du att döma om människor anser att sex är meningen med livet? Varför är dina intressen så mkt mer värda?

Orkade inte läsa hela din text. Men positivitet en kring kvinnors sexualitet har varit på modet länge, män däremot, vi är skräp för att vi ens blir kåta längre.

Nä, ni kvinnor ska inte snacka om oss män som om ni vet ett skit. Särskilt inte kvinnor som hoppat på femcel-tåget.
Citera
2026-07-07, 13:30
Medlem
Riksreptilens avatar
Hej avslutat konto,
bor du i storstad där finns prostituerade eller långt ut i Smålandskogen där detta alternativ blir svårare att ordna.
Citera
2026-07-07, 13:32
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:

Sorglig syn på livet.

Det är bra för prostatan att tömma ur producerat sekret regelbundet så det inte blir en massa gammalt som ligger och härsknar, det kan så klart ske genom sex med en partner men om den möjligheten saknas är det bra att själv tömma regelbundet. Framkallandet av hormoner som får en att må bra ska inte heller bortses ifrån.

Kvinnor som på egen hand utforskat sin kropp och vet vad dom njuter av, är bättre sexpartners än dom som är ointresserade eller av annan anledning inte lärt sig vad som är skönt.

Men ja, jag tror att du kan hitta någon som har sexuella låsningar eller hinder som kan passa just dig. Det finns säkert många där ute som tyvärr inte fått utveckla sitt kärleksliv till något sunt och bejakande, som dom borde fått göra.
Citera
2026-07-07, 13:41
Medlem
VoidEngineers avatar
Att du får orgasm vid stressdrömmar och menstruation är just svaret.
Onani är ett sätt att frigöra kroppen från stress.
Det är naturligt.
För män är det säkert ännu viktigare, särskilt de som inte har en sexpartner.

Löjets skimmer uppstår ju vid exessivt dragande i pillen och ett ständigt fokus åt det hållet.
Citera
2026-07-07, 13:43
Moderator
pbos avatar
Onani är närmast per definition inte ett relationsämne.

Relationer och samlevnad --> Papperskorgen
/Moderator
Citera
2026-07-08, 19:30
Moderator
pudelluss avatar
Efter övervägande får tråden ett liv i Erotik och sexualitet.
/Moderator
Citera
2026-07-09, 08:13
Medlem
Onan-erarens avatar
Jag älskar att onanera å gör det minst en gång om dagen oftast, så nej nån munk är jag inte å jag söker inte heller nunnor. Varför ska man inte få ha skönt med sig själv för? Jag är troende, jag tror på Gud å det har jag alltid gjort så religion blandar jag inte in i mitt onanerande utan det får stå för sig själv. Jag vet nog ingen som inte onanerar, polarna gör det å min 20 åriga son gör det, jag har hört honom stöna på rummet men låter grabben vara. Onani är nog snarare hälsosamt men det får inte bli för mycket av det bara, inget är hälsosamt om det överkonsumeras. Så mina vänner onanera om ni vill det. Nu ska jag dra av en runk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in