2026-07-10, 13:58
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordy
Och sist men inte minst, vilket skämt av Karlung att casha in på det här sättet. Alla stora ord genom åren, och så säljer man av det enligt analytiker till en för låg peng till ett av jättebolagen. Pannkaka.
Ja, Karlung fick bara 1,7 miljarder i sin privata plånbok. Det var inte så mycket 🤣
Citera
2026-07-10, 16:44
Medlem
Hulebackens avatar
Vem fan bryr sig, vi är alla plebs. Kanske finns en och annan som kan påverka på detta forum, men de flesta, precis som jag, är lägre klass än bönder om man ska översätta feodalsystemet.
Citera
2026-07-10, 18:15
Medlem
sk33s avatar
Det enda rimliga är att priserna nu sänks, integriteten stärks, annars bör staten ta över.
Citera
2026-07-10, 19:17
Medlem
C64s avatar
Inget har förändrats egentligen. Skaffa en bra vpn (och testa den så den inte läcker) så rullar allt vidare. Kampen för ett fritt internet behöver dock fortsätta.
Citera
2026-07-10, 20:33
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulebacken
Vem fan bryr sig, vi är alla plebs. Kanske finns en och annan som kan påverka på detta forum, men de flesta, precis som jag, är lägre klass än bönder om man ska översätta feodalsystemet.

Du har skrivit vad du tycker och det finns kvar. Det är inte kattskit.

...inte heller har han levt illa, som från födelsen till döden har passerat obemärkt. (nec vixit male, qui natus moriensque fefellit) (Horatius)

Apropå att epoken Bahnhof är över så är det så att skräp alltid vinner över kvalitet. Flashbacks dagar är också räknade med all säkerhet.

Det nya de senaste åren är väl att politiken griper in och påskyndar förfallet. Karlung fick ta mycket skit och kämpa många jobbiga strider för att han stod upp mot de auktoritärt sinnade som hatar frihet och alternativ och egenmakt.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2026-07-10 kl. 20:43.
Citera
2026-07-10, 21:00
Medlem
Känns som att Telenor och Bahnhof står på varsin sida. Jag hade Telenor för några år sen. De blockade till exempel mailinator av "säkerhetsskäl". Så de är inne och pillar där de inte ska vara.
Citera
2026-07-10, 23:01
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Blir ju lite konstigt när du inleder ditt resonemang med "Vet inte hur det är idag men..."

Nej, du vet inte hur det är idag. Nej, Bahnhof är inte "de sista som vek ner sig"

Bara genom att läsa de typ 3-4 sista sidorna i den här tråden så kommer du hitta både namn och länkar till minst en till operatör som inte loggar någon trafik eller säljer vidare någon information.

Det Bahnhof var unika med var sin marknadsföring, inte sina tjänster.

Bahnhof var väl ändå rätt unika, att det som tur är finns alternativt som Obenet är ju jättebra men det verkar knappast finnas ett smörgåsbord av alternativ utan nu bara Obenet.
Som jag ser det finns det ingen anledning att tvivla på Bahnhofs agerande fram tills ägarbytet, men ifrån nu är Bahnhof ett sjunkande skepp. Problemet är ju som vanligt med att sätta sin tillit till bolag. Bolag är ju till sin natur flyktiga, vars policier kan ändras på något minut. Bolagens värdegrund ändras i lika förhållande till aktieägarnas intressen som väger lika mycket som deras röstberättigade innehav.
Bahnhof är och vad de stod för är dött, men dess dödsbo lever vidare telenors ägo.
Citera
2026-07-11, 03:05
Medlem
Vad tycker alla om ObeNet som ett alternativ till Bahnhof?
Citera
2026-07-11, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Undra om Karlung köpt aktier i Obenet. I vilket fall så är det t o m billigare, och går att få hemma i mitt hus på vår gata i stan.

Jag har varit toknöjd med Bahnhof, blir jag lika nöjd med Obenet?
dom verkar aktiva på sweclockers forum och så där, många här i tråden talar gott om dom
jag har bytt till dom från månadsskiftet och jag misstänker många andra också gjort det, så dom kommer plötsligt få massa nya kunder, så räkna med störningar och dålig kapacitet de närmsta månaderna
Citera
2026-07-11, 09:57
Avstängd
Moobs avatar
Undrar hur mycket flashback.org kan vara värt om någon skulle vilja köpa? De drar väl inte in så mycket spons och gissar på ett lågt värde, men sen finns andra värderingar som är svårt att sätta prislapp på (Sveriges största forum, anonymiteten, friheten osv)

Bahnhof ligger ju på börsen så inte så konstigt att nån köper dem förr eller senare, men med Flashback blir det svårare. Om ägaren ens vill sälja, men det tror jag om priset är det rätta. Nån kanske bjuder högt, köper och sen stänger ner bara för jävelskap. Aftonbladet eller Vpk tex.
Citera
2026-07-11, 12:18
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulebacken
Trots att många skribenter här tystats av Aschberg & Co spelar det ingen roll. Era tankar har sipprat ut i samhället och blivit dagens politik. Forumet har haft en enorm inverkan på verkligheten – ni påverkar samtiden mer än ni tror.
Citera
2026-07-11, 14:10
Avslutad
Trist att höra...

Jag brukar fortfarande ladda ner/dela film via bittorrent. Har inte brytt mig om att slå på VPN då jag vet att Bahnhof inte lämnar ut info om deras kunder till utpressarna. Men det kanske blir ändring på det?

Och hur blir det med Flashback? Flashbacks servrar står ju under Bahnhof. Kommer Telenor o norska staten åt servrarna o info om användare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in