2026-07-13, 13:37
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du är ju själv 40+ så det klingar illa att jaga killar som i princip nästan kan vara din egen son åldersmässigt.

Finns det någon undre åldersgräns för dig? ☺️

Klingar illa? Jag dejtar väl vem fan jag vill 😁

20 är min gräns. Men om jag hade råkat träffa en het 19-åring som insisterade så hade jag självklart tackat ja. Däremot vid 18 hade jag nog känt att grabben är mer ett barn än en vuxen, så den rent juridiska omständigheten hade fått mig att backa. Man kan ju inte ge sig på barn, och för övrigt så tänder jag på väldigt mogna killar dvs jag vill att vi ska vara jämlikar (åtminstone mentalt).
Citera
2026-07-13, 13:44
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Jo men vafan... Snapchat, vad är det ens? Sms-funktionen finns redan i telefonen.

Snapchat känns som ett stort jävla dagis, så NEJ jag förstår inte vad 30-åringar gör där. De är ju inte direkt unga heller, utan närmare medelåldern och borde ha egna barn vid det här laget.
Klart du inte förstår, du är för gammal, precis som jag. Men jag har tre gott och väl vuxna barn som alla använder eller har använt Snapchat. Så jag hade förväntat mig det. Du har inte samma fördel. Självklart är det som ett stort dagis. Men eftersom du vill ha unga älskare så får du ta hela paketet.
Citera
2026-07-13, 13:55
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Klingar illa? Jag dejtar väl vem fan jag vill 😁

Självklart får du dejta vem fan du vill men du efterlyste också konstruktiv feedback tidigare.

(FB) Mina två värsta "icks" på dejtingsidan

Citat:
20 är min gräns.

Som är en väldigt låg gräns med tanke på din egen ålder.

Citat:
Men om jag hade råkat träffa en het 19-åring som insisterade så hade jag självklart tackat ja.

Fast nu verkar inte det inträffa eftersom det verkar mest vara äldre män som söker sig till dig, du är ju tydligen en trevlig prick ☺️

Citat:
Däremot vid 18 hade jag nog känt att grabben är mer ett barn än en vuxen, så den rent juridiska omständigheten hade fått mig att backa. Man kan ju inte ge sig på barn, och för övrigt så tänder jag på väldigt mogna killar dvs jag vill att vi ska vara jämlikar (åtminstone mentalt).

De allra flesta 20-åringsr är inte mogna mentalt så här kan man fråga sig hur mogen du själv är som 40 plussare 😁

Det är dock bra att du låter 18 åringarna vara, tror inte deras föräldrar vill att en äldre tant slår klorna i sonen 😂
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2026-07-13 kl. 14:05. Anledning: Tillägg
Citera
2026-07-13, 13:56
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Klart du inte förstår, du är för gammal, precis som jag. Men jag har tre gott och väl vuxna barn som alla använder eller har använt Snapchat. Så jag hade förväntat mig det. Du har inte samma fördel. Självklart är det som ett stort dagis. Men eftersom du vill ha unga älskare så får du ta hela paketet.

Vill dock inflika att jag har träffat flera unga, mognare killar som betett sig exemplariskt och inte bett om snapchat el dyl. Det enda "konstiga" beteendet var väl att en av dem tittade på korta videos, typ Tiktok, och försökte visa mig ett klipp fenom att köra upp sin telefon under näsan på mig. Det beteendet fattar jag inte.

Men då förklarade jag, vänligt men bestämt, att jag inte ser några klipp kortare än 20 minuter och att jag helst väljer själv vilka klipp jag vill se

Ska tillägga att jag är lite bitter eftersom jag har halkat utanför dejtingmarknaden totalt och blivit incel på äldre dagar. När man har kommit över en viss ålderströskel kan det gå väldigt fort, tror jag. Jag borde egentligen gå ut och festa och träffa folk IRL, för man ser ju samma tragiska ansikten på dejtingsidan år efter år, och till slut inser man att man har blivit en av dem.
Senast redigerad av Berit85 2026-07-13 kl. 13:59.
Citera
2026-07-13, 13:58
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Självklart får du dejta vem fan du vill men du efterlyste också konstruktiv feedback tidigare.

(FB) Mina två värsta "icks" på dejtingsidan

Som är en väldigt låg gräns men tanke på din egen ålder.

Fast nu verkar inte det inträffa eftersom det verkar mest vara äldre män som söker sig till dig, du är ju tydligen en trevlig prick ☺️

De allra flesta 20-åringsr är inte mogna mentalt så här kan man fråga sig hur mogen du själv är som 40 plussare 😁

Det är dock bra att du låter 18 åringarna vara, tror inte deras föräldrar vill att en äldre tant slår klorna i sonen 😂

Jag är rätt omogen mentalt. Men det tycker jag inte nödvändigtvis är en dålig sak. Jag gillar att vara omogen. Tycker det ger en extra spice i livet

Faktum är att jag har haft en 20-åring efter mig - en omogen sådan, gissningsvis oskuld - och då har jag tänkt i samma banor. Om han hade insisterat på att dejta mig (seriöst) så hade jag nog krävt att få tala med hans mamma först 😂 inget drömläge!
Citera
2026-07-13, 14:49
Medlem
deddds avatar
Citat:
Jag håller mig helst under 30.
Nu blir jag faktiskt nyfiken på riktigt gällande "trevlig prick".

Är det något knullapp milf-hunters lärt sig fungera i de flesta fall?
"Å så charmigt unga pojken kalla mig trevlig prick ho ho ho"
Citera
2026-07-13, 14:49
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Använder man ord som "icks"som vuxen så hamnar dom i mappen "efterblivna"
Citera
2026-07-13, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Använder man ord som "icks"som vuxen så hamnar dom i mappen "efterblivna"
Låter mest som att du blev träffad utav tråden.
Citera
2026-07-13, 15:04
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Vill dock inflika att jag har träffat flera unga, mognare killar som betett sig exemplariskt och inte bett om snapchat el dyl. Det enda "konstiga" beteendet var väl att en av dem tittade på korta videos, typ Tiktok, och försökte visa mig ett klipp fenom att köra upp sin telefon under näsan på mig. Det beteendet fattar jag inte.

Men då förklarade jag, vänligt men bestämt, att jag inte ser några klipp kortare än 20 minuter och att jag helst väljer själv vilka klipp jag vill se

Ska tillägga att jag är lite bitter eftersom jag har halkat utanför dejtingmarknaden totalt och blivit incel på äldre dagar. När man har kommit över en viss ålderströskel kan det gå väldigt fort, tror jag. Jag borde egentligen gå ut och festa och träffa folk IRL, för man ser ju samma tragiska ansikten på dejtingsidan år efter år, och till slut inser man att man har blivit en av dem.
Tja, incel, sant? Du ratar ju jämnåriga och oss gubbar. Som man bäddar får man ligga, hehe. Så du kanske ska leta efter någon som är bra trots sin höga ålder.
Det där med att visa videoklipp är ju bara efterblivet. Det tror jag inte har så mycket med åldern att göra. Jag hoppas iallafall inte det.
Citera
2026-07-13, 15:23
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Tja, incel, sant? Du ratar ju jämnåriga och oss gubbar. Som man bäddar får man ligga, hehe. Så du kanske ska leta efter någon som är bra trots sin höga ålder.
Det där med att visa videoklipp är ju bara efterblivet. Det tror jag inte har så mycket med åldern att göra. Jag hoppas iallafall inte det.

Tyvärr tror jag du har fel. Men visst... jag har en son i samma ålder, han har väl skickat ett enda klipp till mig genom alla åren - och det var ganska roligt.

Men saken är ju att jag inte tänder på gubbar. Eller ja... folk med riktigt sexxig attityd går ju hem!!! T ex Carl Norberg, Donald J Trump. Men sådana män brukar inte uppvakta mig, jag är nog lite för maskulin för dem tyvärr.
Citera
2026-07-13, 15:26
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deddd
Nu blir jag faktiskt nyfiken på riktigt gällande "trevlig prick".

Är det något knullapp milf-hunters lärt sig fungera i de flesta fall?
"Å så charmigt unga pojken kalla mig trevlig prick ho ho ho"

Näää fan. Det är inga ungdomar som kommer dragandes med "trevlig prick" ska du veta, utan det är enormt slätstrukna, blonda (/flintskalliga) män 40+. Oftast med en väldigt impotent aura, måste jag säga.
Citera
2026-07-13, 15:50
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:

Hehe underbar historia om hur du träder över generationsgränserna och inte fattar det. Det är partners till dina potentiella barn du träffar själv. De skrattar åt dig bakom ryggen.

Att heta Berit gör att man är okvalificerad att uttala sig om andra gör på rätt sätt eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in