2026-07-12, 22:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Tack för all information du delger oss, och jag håller verkligen med dig om den vidrigt äckliga uppmärksamhetshoran och ryzzhoran Candace Owens!

Ang upp eller ner för TP menar iaf den här artikeln från Daily Kos att de failar snabbt och att det till stor del beror på Erika Kirks bristande ledarskap. De noterar också att detta ju går emot vad TP predikar om kvinnans roll i hemmet!

2 Maj 2026
Turning Point USA is failing fast. Good riddance.

https://www.dailykos.com/stories/2026/5/2/800031897/community/turning-point-usa-is-failing/

Kan det kanske ha börjat gå utför först på senare tid?
Thx.
Jag tror också att TPUSA kommer tappa mark på sikt, i huvudsak följande:
" Kritiker menar att gruppens aggressiva "kulturkrig"-strategi har alienerat både studenter och administratörer och förvandlat det som en gång var ett växande campusnätverk till en belastning."

Vilket är vad som ses generellt i USA. Att Trumps wrecking ballbeteende har stött på patrull.
Allt från krig, ekonomi, kultur till ICE och att det ger en bumerangeffekt... och träffar dem själva rätt i pannan.

Ang fetat.
Det finns en biblisk twist.

Angående Erika så tolkas hon som tradwife. Submissiv, mannen är hushållets överhuvud blablabla.

Erika Kirk talade till unga kvinnor på Turning Point USAs Young Women's Leadership Summit 13–15 juni 2025 och avslutade den första kvällen med sin man bredvid sig och bekände:
"Jag får tjäna min man, jag får underordna mig min man. Han underordnar sig Herren."

Charlie själv gav hänvisning till Bibeln:
”Unga damer måste kunna underordna sig en gudfruktig man.”
Han sa att om flickorna i publiken kände någon intern oenighet med det, skulle de ”bara gå och be [böner] om det”.
https://freethoughtnow.org/charlie-k...ership-summit/

2022 sa Erika att det var ok att vara en
“Proverbs 31 woman", i.e en kvinna som är försäljare. Vilket finns i GT, Ordspråksboken.

På women’s summit 2023, hävdade Erika att det var viktigt att ha ett “Ephesians 5 marriage.”
En referens till NT och Paulus:
“For the husband is the head of the wife as Christ is the head of the church.”

Hon är själv entreprenör och hänvisningar framställer deras äktenskap som en föredömlig modell.
Bruket av båda bibeltexterna vittnar om att hon kan utföra arbete utanför hemmet - men nota bene: såtillvida det är godkänt av hennes make Charlie.

Han är familjens överhuvud, hon är submissiv enligt Paulus koncept i NT och stöder sin make att bli framgångsrik.

Augusti 2025, vid ett donationsevenemang i Aspen, Colorado, var Kirk värd för en frågestund under vad som beskrevs som en sammankomst som firade Turning Points inflytande, inklusive dess roll i att hjälpa till att få Trump vald och utöka sin närvaro till gymnasieavdelningar över hela landet.

Kirk följande fråga:
”En lite svår fråga att ställa, men jag tror att den förmodligen är viktig för alla i det här rummet och jag undrar över Turning Points successionsplan om, Gud förbjude, något skulle hända dig".
[Trump skjuten i örat]

”Vilken bra fråga”, svarade Kirk.

Han förklarade att många ”grundarledda” organisationer kollapsar efter att deras ursprungliga ledare lämnat scenen, men att hans mål var att utveckla Turning Point till en ”visionsledd” institution istället.

"Vi har en fantastisk styrelse och Gud förbjude att om något händer, så kommer de att lista ut det.
Jag utser min fru att leda Turning Point USA om något händer mig.
Erika skulle göra ett fantastiskt jobb”.

Daily Mail publicerade detaljerna kring videon i maj, efter att ha granskat filmen och pratat med flera givare som var närvarande vid evenemanget i Aspen.
https://www.msn.com/en-us/lifestyle/lifestyle-buzz/charlie-kirk-named-wife-erika-as-turning-point-successor-in-video-filmed-before-his-death/ar-AA24YmHB?gemSnapshotKey=GMA4442D01-snapshot-3&uxmode=ruby&cvid=6a4448634f604166bec4ffc6eb76175 d&ei=44
Senast redigerad av develi 2026-07-12 kl. 23:37.
Citera
2026-07-13, 10:39
Medlem
KaptenDilberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Thx.
Jag tror också att TPUSA kommer tappa mark på sikt, . . .
. . .
Kirk menade ungefär:

"Jag kan kritisera min egen regering utan att någon säger att jag hatar Amerika. Varför kan jag inte kritisera en utländsk regering utan att bli kallad antisemit?"

Detta var hans huvudargument om "åsiktskorridoren": att kritik mot Israel ofta blandades ihop med antisemitism. Hans producent Andrew Kolvet beskrev senare Kirks syn på samma sätt: Kirk ansåg att han borde kunna kritisera Israels regering utan att automatiskt bli stämplad.
https://www.mediaite.com/media/charlie-kirk-hated-clampdown-on-israel-criticism-before-death-producer-says/

Kirk sade vid flera tillfällen att vissa pro-Israel-aktivister gjorde det svårare att ha en öppen diskussion.

Hans poäng var ofta:

USA borde kunna diskutera utrikespolitik öppet.
Amerikanska konservativa borde inte behöva hålla med om varje beslut från Israels regering.
Kritik mot Netanyahu eller israelisk politik borde inte automatiskt ses som extremism.

Han sade bland annat att beteendet hos vissa personer i den pro-israeliska rörelsen "pushar people like you and me away" (enligt rapportering om hans kommentarer).

https://factually.co/fact-checks/politics/charlie-kirk-exact-comments-about-israel-effecb

Efter Hamas attack den 7 oktober 2023 började Kirk fråga om Israels strategi var politiskt och kommunikativt effektiv.

Frågor han tog upp:

Har Israel tappat stödet bland yngre amerikaner?
Har Israels kommunikation varit dålig?
Riskerar hårda metoder i Gaza att skada Israels långsiktiga stöd i USA?

Han skrev även ett brev till Benjamin Netanyahu där han uttryckte oro för att Israel höll på att förlora stödet hos yngre amerikaner

New York Post , september 2025
Citera
2026-07-13, 10:57
Medlem
Citat:
"Vi har en fantastisk styrelse och Gud förbjude att om något händer, så kommer de att lista ut det.
Jag utser min fru att leda Turning Point USA om något händer mig.
Erika skulle göra ett fantastiskt jobb”.

Daily Mail publicerade detaljerna kring videon i maj, efter att ha granskat filmen och pratat med flera givare som var närvarande vid evenemanget i Aspen.
https://www.msn.com/en-us/lifestyle/lifestyle-buzz/charlie-kirk-named-wife-erika-as-turning-point-successor-in-video-filmed-before-his-death/ar-AA24YmHB?gemSnapshotKey=GMA4442D01-snapshot-3&uxmode=ruby&cvid=6a4448634f604166bec4ffc6eb76175 d&ei=44
Ingen tror på att han sade nåt sånt i Aspen.
Citera
2026-07-13, 11:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Ingen tror på att han sade nåt sånt i Aspen.
Granskat av Daily mail.

MEN som psykfallet Candace manshora är det begriplig respons.

"Candace Owens har upprepade gånger har hävdat att videon kan vara falsk och en del av en intern maktkamp om kontrollen över Turning Point USA."

Så nu kräver jag att du omgående gör en väl utarbetad konspiratorisk förklaring om DAILY MAIL.

'We have a great board and God forbid if something happens, they'll figure it out. I appoint my wife to run Turning Point USA if something happens to me. Erika would do a great job,' he said reassuringly before moving to the next question.

The Daily Mail reviewed the footage and interviewed multiple Turning Points donors, some of whom were in the room during the Aspen event."

https://www.dailymail.com/news/article-15877605/charlie-kirk-appoints-wife-erika-kirk-ceo.html
Citera
2026-07-13, 11:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenDilbert
Kirk menade ungefär:

"Jag kan kritisera min egen regering utan att någon säger att jag hatar Amerika. Varför kan jag inte kritisera en utländsk regering utan att bli kallad antisemit?"

Detta var hans huvudargument om "åsiktskorridoren": att kritik mot Israel ofta blandades ihop med antisemitism. Hans producent Andrew Kolvet beskrev senare Kirks syn på samma sätt: Kirk ansåg att han borde kunna kritisera Israels regering utan att automatiskt bli stämplad.
https://www.mediaite.com/media/charlie-kirk-hated-clampdown-on-israel-criticism-before-death-producer-says/

Kirk sade vid flera tillfällen att vissa pro-Israel-aktivister gjorde det svårare att ha en öppen diskussion.

Hans poäng var ofta:

USA borde kunna diskutera utrikespolitik öppet.
Amerikanska konservativa borde inte behöva hålla med om varje beslut från Israels regering.
Kritik mot Netanyahu eller israelisk politik borde inte automatiskt ses som extremism.

Han sade bland annat att beteendet hos vissa personer i den pro-israeliska rörelsen "pushar people like you and me away" (enligt rapportering om hans kommentarer).

https://factually.co/fact-checks/politics/charlie-kirk-exact-comments-about-israel-effecb

Efter Hamas attack den 7 oktober 2023 började Kirk fråga om Israels strategi var politiskt och kommunikativt effektiv.

Frågor han tog upp:
Har Israel tappat stödet bland yngre amerikaner?
Har Israels kommunikation varit dålig?
Riskerar hårda metoder i Gaza att skada Israels långsiktiga stöd i USA?

Han skrev även ett brev till Benjamin Netanyahu där han uttryckte oro för att Israel höll på att förlora stödet hos yngre amerikaner

New York Post , september 2025
Och?
Vad vill du ha sagt via inhoppet?
Det är väl inga breaking News att den debatten fördes.

Jag skrev dock:
"Jag tror också att TPUSA kommer tappa mark på sikt, i huvudsak följande (..)
Att Trumps wrecking ballbeteende har stött på patrull.
Allt från krig, ekonomi, kultur till ICE och att det ger en bumerangeffekt... och träffar dem själva rätt i pannan."

Jag har redan diskuterat att Kirk ojade sig om följande:

▪️6 augusti 2025 är Kirk med i Megyn Kelly Show.

Båda gör stor affär över att de blivit kallade antisemiter av personer som är pro-israel, men uppger inte av vem eller vilka.
Kirk pratar om att få kritiska sms men ingen av dem är är tydliga med att definiera kritiken.

Han nämner öht inte att bli styrd, han försvarar sig.
Megyn gör däremot affär om att det är hennes show och hon bestämmer minsann.

Det är ett enda stort försvarstal och han uppger flera gånger att hans moral ifrågasätts, vilket tycks vara det som stör honom mest.
Angrepp på hans karaktär vill säga.

Allt går ut på hur stora supporters de är angående Israel sen många år - och fortfarande är.
Kirk nämner att han håller sabbat och skriver på boken jag nyss nämnt.
https://youtu.be/n2qn0mvSCig

▪️Charlie Kirk’s Last Message at Legacy Church.
Recorded live at Legacy Church, Albuquerque, NM on August 10th, 2025:
Startar vid 00:40.

"The other aspect that I think is very concerning, as this debate has come up, and your questions was beautiful and wonderful:

Some people has used this debate as an excuse to peddle their jew hate and there is a disturbing rise online where some people wanna blame the jews for why they don't have money on their bankaccount, and why their car ran out of gas, why they can’t make good decisions...

Everybody.
If You are blaming the jews for your decisions, you are on a bad self-destructive circle and you should stop immediately and repent.
That is evil, that is wrong and you should not do that.

But there is a lot if things that the Israeli government does that I don’t like.

Kirk räknar upp ämnen:
...bad abortion policy, .. gay and pride parade in Tel Aviv...vaccination...

“We as Christians should pray for the peace of Jerusalem.
We as Christians should reject Jew hate."

https://www.youtube.com/watch?v=JcqT7MkRaMk

▪️Minnesstund för Charlie i Jerusalem I slutet på november.

Israels minister för diasporafrågor och bekämpning av antisemitism, dvs Amichai Chikli beskrev från scenen att McCoy gett besked den 5 september att:

Charlie skulle delta i en internationell konferens om bekämpning av antisemitism som hans kansli skulle att vara värd för i Jerusalem i slutet av januari.

McCoy deltog på samma minnesstund i Jerusalem och ingen dementi utfärdades från honom om uppgifterna.
Senast redigerad av develi 2026-07-13 kl. 12:06.
Citera
2026-07-13, 12:07
Medlem
Citat:
Granskat av Daily mail.

MEN som psykfallet Candace manshora är det begriplig respons.

"Candace Owens har upprepade gånger har hävdat att videon kan vara falsk och en del av en intern maktkamp om kontrollen över Turning Point USA."

Så nu kräver jag att du omgående gör en väl utarbetad konspiratorisk förklaring om DAILY MAIL.

'We have a great board and God forbid if something happens, they'll figure it out. I appoint my wife to run Turning Point USA if something happens to me. Erika would do a great job,' he said reassuringly before moving to the next question.

The Daily Mail reviewed the footage and interviewed multiple Turning Points donors, some of whom were in the room during the Aspen event."

https://www.dailymail.com/news/article-15877605/charlie-kirk-appoints-wife-erika-kirk-ceo.html
Ingen normalbegåvad tror på Daily Mail, och varför visar fjantarna Blake och Andrew inte upp videon för alla då?
Citera
2026-07-13, 12:15
Medlem
KaptenDilberts avatar
Citat:
Ingen normalbegåvad tror på Daily Mail, och varför visar fjantarna Blake och Andrew inte upp videon för alla då?
här är en video:
https://youtu.be/_vm9UJbeq0I
c.h.a.r.l.i.e.gpt
Citera
2026-07-13, 12:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Börja konspirera om Dail Mails uppgifter, inklusive att de genomfört intervjuer med personer som fanns på plats.
Att ha dig själv som referens relaterat till IQ?
No comments....

Vågar sig inte Candace på denna media?

Det vore ju rimligt att hon startar ett drev mot dem också med tanke på aktiv stämning från Macrons.
Hon är ju helt besatt när hon drar igång.

Eller stämningsansökan av Harpole; att han deltog i ett hemligt möte med högt uppsatta militära tjänstemän vid Fort Huachuca, Arizona dagen innan Kirk dödades.
Att ha träffat Kirks fru, Erika på denna militärbas.

Att Harpole hade "ertappats med att ljuga" och antyder att han avsiktligt underlåtit att ge Kirk hjälp efter skjutningen, och upprepade gånger ifrågasätter om han hade deltagit i en statlig mordkomplott.

Undrar om Erika avvaktar med tanke på Cease and Desist brev till Owens?

Brev med cease and desist kan utgöra ett förstadium till rättsliga tvister.

Brevet kräver att Owens ”upphör att påstå eller antyda” att TPUSA eller någon av dess anställda ”spelade någon roll i mordet på Mr. Kirk”, eller att de ”kände till mordet i förväg, deltog i morddagen eller mörklade sanningen i efterhand".

”Det är gay att skicka ett juridiskt brev”, responderade Owens.

Enlogt Owens fanns redan aktivt brev fram till början av december 2025 utifrån tidigare anställning.
Cease and desist brevet antyder också varför detta kan bli så problematiskt för Owens: Hon har ett tidigare avtal med TPUSA om att inte göra "några nedsättande, falska, vilseledande eller på annat sätt ärekränkande kommentarer om TPUSA och/eller dess anställda, ombud, styrelseledamöter, tjänstemän, dotterbolag, program eller tjänster".
https://www.thebulwark.com/p/candace-owens-has-a-serious-new-legal-headache-turning-point-kirk-assassination
Senast redigerad av develi 2026-07-13 kl. 12:40.
Citera
2026-07-13, 13:20
Medlem
Citat:
Börja konspirera om Dail Mails uppgifter, inklusive att de genomfört intervjuer med personer som fanns på plats.
Att ha dig själv som referens relaterat till IQ?
No comments....

Vågar sig inte Candace på denna media?

Det vore ju rimligt att hon startar ett drev mot dem också med tanke på aktiv stämning från Macrons.
Hon är ju helt besatt när hon drar igång.

Eller stämningsansökan av Harpole; att han deltog i ett hemligt möte med högt uppsatta militära tjänstemän vid Fort Huachuca, Arizona dagen innan Kirk dödades.
Att ha träffat Kirks fru, Erika på denna militärbas.

Att Harpole hade "ertappats med att ljuga" och antyder att han avsiktligt underlåtit att ge Kirk hjälp efter skjutningen, och upprepade gånger ifrågasätter om han hade deltagit i en statlig mordkomplott.

Undrar om Erika avvaktar med tanke på Cease and Desist brev till Owens?

Brev med cease and desist kan utgöra ett förstadium till rättsliga tvister.

Brevet kräver att Owens ”upphör att påstå eller antyda” att TPUSA eller någon av dess anställda ”spelade någon roll i mordet på Mr. Kirk”, eller att de ”kände till mordet i förväg, deltog i morddagen eller mörklade sanningen i efterhand".

”Det är gay att skicka ett juridiskt brev”, responderade Owens.

Enlogt Owens fanns redan aktivt brev fram till början av december 2025 utifrån tidigare anställning.
Cease and desist brevet antyder också varför detta kan bli så problematiskt för Owens: Hon har ett tidigare avtal med TPUSA om att inte göra "några nedsättande, falska, vilseledande eller på annat sätt ärekränkande kommentarer om TPUSA och/eller dess anställda, ombud, styrelseledamöter, tjänstemän, dotterbolag, program eller tjänster".
https://www.thebulwark.com/p/candace-owens-has-a-serious-new-legal-headache-turning-point-kirk-assassination
Eftersom alla Candace känner säger att det inte stämmer att Kirk sade detta i Aspen, och eftersom dom vägrar visa upp en oredigerad video där han säger det så är jag ganska övertygad om att han aldrig sagt det.
Citera
2026-07-13, 13:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Eftersom alla Candace känner säger att det inte stämmer att Kirk sade detta i Aspen, och eftersom dom vägrar visa upp en oredigerad video där han säger det så är jag ganska övertygad om att han aldrig sagt det.
Lägg ner dina helt osannolika referenser som din hjärna och IQ samt fjolleri om "alla Candace känner".
Detta vittnar enbart om hur marinerad du är av Candace konspirationer och hur oerhört begränsad din hjärna är.

Det står inte emot TPUSA, det är Daily Mails uppgifter.

Canace hade utan minsta eftertanke startat ett sedvanligt obsessed drev mot Dailys uppgifter om hon satt den sidan till.
Vågar hon inte?
Senast redigerad av develi 2026-07-13 kl. 13:34.
Citera
2026-07-13, 13:36
Medlem
Citat:
Lägg ner dina helt osannolika referenser som din hjärna och IQ samt fjolleri om "alla Candace känner".
Detta vittnar enbart om hur marinerad du är av Candace konspirationer och hur oerhört begränsad din hjärna är.

Det står inte emot TPUSA, det är Daily Mails uppgifter.

Canace hade utan minsta eftertanke startat ett sedvanligt obsessed drev mot Dailys uppgifter om hon satt den sidan till.
Vågar hon inte?
Hon har ju startat ett drev mot Daily Mail. Har du ingen koll över huvud taget?
Citera
2026-07-13, 13:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Hon har ju startat ett drev mot Daily Mail. Har du ingen koll över huvud taget?
Jag har koll. Jag väntar på respons.

Går det dig emot att Charlie backade upp sin fru?
Hela bilden som Candace målat upp kring Erika skulle krackelera och däri ligger hennes besatthet.

Det är ett intensivt drev mot Erika, hon beter sig som sagt som att hon är redo att kunna koka kaniner.

Just detta finner jag intressant. Varför så patologiskt överfixerad av Erika?

Varför slåss hon om Charlies gunst och vill sätta sig själv på högsta piedestalen.

"Candace Owens rasar mot Daily Mail efter att ha blivit förhörd om hennes förhållande med Charlie Kirk."
Senast redigerad av develi 2026-07-13 kl. 13:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in