2026-07-12, 15:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Det är många som deltar i detta ryska ekonomiska forum. Candace vill ha fred, det är hennes enda agenda.
Nej. Beroende på sanktioner.
Hon vill ha fred när hon retweetar Dugin, ställer upp på samma forum med sanktionerade personer, attackerar Zelenskyj och kör propaganda mot Ukraina i sann Dugin anda?

Sorry, men hon vill snarare sprida samma antisemitiska smörja som florerar i Ryssland och kan det möjligen vara så att Putin gillar Iran?

Hon är som en kopia av Dugin med sin fanatiska kristna tro där hon rände runt i ryska katedraler.
Hans vision är att Moskva ska bli det tredje Rom (dock östortodoxt), ultranationalism, snack om ockultism, profascism och antisemitism.
De har en annan gemensam nämnare.
Dugin är skeptisk mot vetenskap:
Science is just a modern kind of mythology" har han skrivit så de torde trivas ihop bland pentagrammen...

Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
TPUSA är inget annat än moral majority i ny skepnad, dvs ett redskap för evangelikalt politiskt inflytande. det kommer inte funka hur mycket pengar de än har. det är en pervers och korrupt denomination som hade sin glansperiod när TV och radio var de relevanta massmedierna. internet är dess kryptonit.
Fullständig bullshit baserad på noll koll om TPUSAs verksamhet - för att undergräva demokratin inifrån via att gå via utbildningssystemet för att implementera dominisionism.

TPUSA är baserat på NAR och 7MM och fullt aktiva och jaktområdet är skolan med ungdomar som högvilt.

"Turning Point Action översvämmade vippstatsvalen med stöd av soldater, tog över den politiska sfären och visade sig vara en avgörande faktor i Trumps presidentvalsseger."

"Turning Point USA har förvandlats från en konservativ campusklubb till en av de mäktigaste kristennationalistiska motorerna i landet".

"Kirk hade byggt upp ett kristet imperium värt 85 miljoner dollar.

TPUSA:s budget, finansierad genom ett nätverk av 500 000 givare, representerar en av den konservativa rörelsens mest värdefulla tillgångar."
(FB) Charlie Kirks gamla organisation TPUSA störtdyker under Erika Kirks ledning

Februari 2026:
TPUSA:s gymnasieavdelningar ökar efter Charlie Kirks död.

Denna snabba expansion var inte bara begränsad till Florida, gymnasieskolor över hela landet såg en ökning av bildandet av avdelningar. Efter den 10 september ökade antalet gymnasieavdelningar till 1000 i hela USA.
https://ppchsnews.com/20902/ppchsnews-com-news/tpusa-high-school-chapters-multiply-after-death-of-charlie-kirk/

Maj 2026:
TPUSA har 1462 aktiva universitetsavdelningar nationellt. Över 70 % av dessa grundades efter mordet på Charlie Kirk. Turning Points närvaro på Kaliforniens campus har nästan tredubblats i mars, med 78 av statens 119 aktiva universitetsavdelningar grundade efter Kirks död.
https://calmatters.org/education/2026/05/california-colleges-turning-point-usa-conservative-students/

Plus 1400 college chapters och 3200 high school klubbar.

Så varken Owens style och förlegade uppgifter om Moral Majority på 70-talet funkar gentemot verklighetsbaserade siffror.

TPUSA är en av flera faktorer som för USA mot en kristen och profascistisk agenda i nutid och att försöka minimera hotet mot demokratin - snarare än att identifiera - vittnar om att ha dålig koll på hur Trump, Trumps administration och Project 2025 opererar.

Men faller Trump så får man hoppas att hans verktygslåda också går i baklås, dvs TPUSA.
Senast redigerad av develi 2026-07-12 kl. 15:40.
Citera
2026-07-12, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon vill ha fred när hon retweetar Dugin, ställer upp på samma forum med sanktionerade personer, attackerar Zelenskyj och kör propaganda mot Ukraina i sann Dugin anda?

Sorry, men hon vill snarare sprida samma antisemitiska smörja som florerar i Ryssland och kan det möjligen vara så att Putin gillar Iran?

Hon är som en kopia av Dugin med sin fanatiska kristna tro där hon rände runt i ryska katedraler.
Hans vision är att Moskva ska bli det tredje Rom (dock östortodoxt), ultranationalism, snack om ockultism, profascism och antisemitism.
Science is just a modern kind of mythology" har han skrivit så de torde trivas ihop bland pentagrammen...

Fullständig bullshit baserad på noll koll om TPUSAs verksamhet - för att undergräva demokratin inifrån via att gå via utbildningssystemet för att implementera dominisionism.

TPUSA är baserat på NAR och 7MM och fullt aktiva och jaktområdet är skolan med ungdomar som högvilt.

"Turning Point Action översvämmade vippstatsvalen med stöd av soldater, tog över den politiska sfären och visade sig vara en avgörande faktor i Trumps presidentvalsseger."

"Turning Point USA har förvandlats från en konservativ campusklubb till en av de mäktigaste kristennationalistiska motorerna i landet".

TPUSA:s budget, finansierad genom ett nätverk av 500 000 givare, representerar en av den konservativa rörelsens mest värdefulla tillgångar."
(FB) Charlie Kirks gamla organisation TPUSA störtdyker under Erika Kirks ledning

Februari 2026:

Denna snabba expansion var inte bara begränsad till Florida, gymnasieskolor över hela landet såg en ökning av bildandet av avdelningar. Efter den 10 september ökade antalet gymnasieavdelningar till 1000 i hela USA.
https://ppchsnews.com/20902/ppchsnews-com-news/tpusa-high-school-chapters-multiply-after-death-of-charlie-kirk/

Maj 2026:
TPUSA har 1462 aktiva universitetsavdelningar nationellt. Över 70 % av dessa grundades efter mordet på Charlie Kirk. Turning Points närvaro på Kaliforniens campus har nästan tredubblats i mars, med 78 av statens 119 aktiva universitetsavdelningar grundade efter Kirks död.
https://calmatters.org/education/2026/05/california-colleges-turning-point-usa-conservative-students/

Så varken Owens style och förlegade uppgifter om Moral Majority på 70-talet funkar gentemot verklighetsbaserade siffror.

TPUSA är en av flera faktorer som för USA mot en kristen och profascistisk agenda i nutid och att försöka minimera hotet mot demokratin - snarare än att identifiera - vittnar om att ha dålig koll på hur Trump, Trumps administration och Project 2025 opererar.

Men faller Trump så får man hoppas att hans verktygslåda också går i baklås, dvs TPUSA.
Du får givetvis ha din åsikt, som jag klassar som foliehattåsikt, själv anser jag att Candace är väldigt lång ifrån antisemitisk. Däremot är hon antizionistisk och det är jag också. Därför avskyr jag TPUSA.
Citera
2026-07-12, 16:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Du får givetvis ha din åsikt, som jag klassar som foliehattåsikt, själv anser jag att Candace är väldigt lång ifrån antisemitisk. Däremot är hon antizionistisk och det är jag också. Därför avskyr jag TPUSA.
Vi är inte i forumet för foliehattar som du annars häckar i. Det är USAs politik, ämnet är TPUSA som tyvärr är fullt aktiva, ett hot mot demokratin och utbildningsminister Linda McMahon samarbetar med TPUSA.

Därav lämnas uppdaterade uppgifter om TPUSAs aktuella status.

Missionen är, som det också framgår i Project 2025, att skrota utbildningsdepartementet och få staterna att ta huvudansvaret för sina ungdomars utbildning med liten eller ingen inverkan från den federala regeringen.
McMahon anser att staterna bör erkänna sin autonomi över utbildning som är läroplanen..
https://tpusa.com/live/doe-secretary-talks-progress-of-doe-new-initiatives-in-2026-with-frontlines-monica-paige/

Man vill således montera ner den allmänna skolan och föra in "patriotisk" kristen nationalism.

Attt Owens sen attackerar Erika och TPUSA är en annan agenda.

Hon är Putins puppet on a string och sprider desinformation, konspirationer och antisemitism.
Candace är gravt antisemitisk och rekommenderar ökänd antisemitisk litteratur till sina anhängare.

Det finns dock ingen anledning att hennes förljugna världsbild, hennes besatthet och paranoia om TPUSA ska appliceras.

TS har än inte lyckats försvara sina påståenden om att TPUSA störtdyker. De expanderar på skolor.
Ekonomin presenteras först 2027.

Det är säkert Owens våta dröm att TPUSA fallerar.

Min också, men inte baserat på konspirationer om TPUSA för att Owens är patologiskt besatt av Erika, snarare på bas av sakfakta.

Om Trump tappar mark hoppas jag som sagt att han drar hela TPUSA med sig i fallet, kristendomen som han och TPUSA promotar är nämligen en avart.
En anomali snarare än normativ.
Senast redigerad av develi 2026-07-12 kl. 16:19.
Citera
2026-07-12, 16:21
Medlem
Citat:
Vi är inte i forumet för foliehattar som du annars häckar i. Det är USAs politik, ämnet är TPUSA som tyvärr är fullt aktiva, ett hot mot demokratin och utbildningsminister Linda McMahon samarbetar med TPUSA.

Därav lämnas uppdaterade uppgifter om TPUSAs aktuella status.

Missionen är, som det också framgår i Project 2025, att skrota utbildningsdepartementet och få staterna att ta huvudansvaret för sina ungdomars utbildning med liten eller ingen inverkan från den federala regeringen.
McMahon anser att staterna bör erkänna sin autonomi över utbildning som är läroplanen..
https://tpusa.com/live/doe-secretary-talks-progress-of-doe-new-initiatives-in-2026-with-frontlines-monica-paige/

Man vill således montera ner den allmänna skolan och föra in "patriotisk" kristen nationalism.

Attt Owens sen attackerar Erika och TPUSA är en annan agenda.

Hon är Putins puppet on a string och sprider desinformation, konspirationer och antisemitism.
Candace är gravt antisemitisk och rekommenderar ökänd antisemitisk litteratur till sina anhängare.

Det finns dock ingen anledning att hennes förljugna världsbild, hennes besatthet och paranoia om TPUSA ska appliceras.

TS har än inte lyckats försvara sina påståenden om att TPUSA störtdyker. De expanderar på skolor.
Ekonomin presenteras först 2027.

Det är säkert Owens våta dröm att TPUSA fallerar.

Min också, men inte baserat på konspirationer om TPUSA för att Owens är patologiskt besatt av Erika, snarare på bas av sakfakta.

Om Trump tappar mark hoppas jag som sagt att han drar hela TPUSA med sig i fallet, kristendomen han och TPUSA promotar är nämligen en avart.
En anomali snarare än normativ.
Jah är helt enkelt inte lila invirad i folie som du. För mig är Candace en hjälte som vågar stå upp mot TPUSA och zionismen.
Citera
2026-07-12, 16:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Jah är helt enkelt inte lila invirad i folie som du. För mig är Candace en hjälte som vågar stå upp mot TPUSA och zionismen.
Say no more, Putinlover.
Du får Rysslands agenda på köpet, men kärleken är blind.
Candace är besatt av Erika Kirk och fullblown antisemit.
Hon är varken modig eller korrekt ute och man får hoppas att hennes klappjakt och fanatism avtar via rättegången, hon har som sagt inspirerat stollar till masskjutningar förut och nu lever Erika under dödshot.
Citera
2026-07-12, 16:54
Medlem
Citat:
Say no more, Putinlover.
Du får Rysslands agenda på köpet, men kärleken är blind.
Candace är besatt av Erika Kirk och fullblown antisemit.
Hon är varken modig eller korrekt ute och man får hoppas att hennes klappjakt och fanatism avtar via rättegången, hon har som sagt inspirerat stollar till masskjutningar förut och nu lever Erika under dödshot.
Du är för mycket foliehatt för mig, du får fortsätta sprida din zionism utan mig. Själv hoppas jag att TPUSA försvinner.
Citera
2026-07-12, 17:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Du är för mycket foliehatt för mig, du får fortsätta sprida din zionism utan mig. Själv hoppas jag att TPUSA försvinner.
Parrotting. Det är du som häckar på den avd, inte jag, men nice try.
Men fint om du återgår till de smutsiga vatten du brukar simma i. Bye, bye.

Jag sprider inte "zionism". Jag presenterar Owens som den konspiratoriska antisemit hon är, som ränner Putins ärenden.
Har sammanställt hennes antisemitiska agenda genom åren, såsom att rekommendera antisemitisk bok till sina pinsamt lättlurade beundrare, marinerade av propaganda.
Men högmod går före fall, hennes freakshow kring Charlie är bortom all normalitet.
Hon låter som nån som skulle kunna koka kaniner med tanke hennes paranoida besatthet av Erika och att tävla om att veta bäst om Charlie.
Citera
2026-07-12, 18:01
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:

Februari 2026:

Maj 2026:

varför svarar du mig öht när inget av ditt blatteblaj motsäger de fakta jag presenterar? du saknar uppenbarligen både teologisk och historisk kunskap i området, utöver den kognitiva förmågan att kunna se den större bilden.
Citera
2026-07-12, 19:14
Medlem
develis avatar
Citat:
varför svarar du mig öht när inget av ditt blatteblaj motsäger de fakta jag presenterar? du saknar uppenbarligen både teologisk och historisk kunskap i området, utöver den kognitiva förmågan att kunna se den större bilden.
Haha!
En flock med ord gör dig inte mer trovärdig. Du är helt substanslös.

Vad saknar du "teologiskt" och "historiskt" om Ryssland relaterat till aktuella sanktioner - som gör att det bara är proryskt patrask på SPIEF?
Att Dugin eskatologiskt och östortodoxt vill se Moskva som tredje Rom?
Eller är det Candace som konvertit till katolicismen du yrar om?
Att Candace upprepar Putins ord om Ukraina som en copycat och att ”Ukraina inte existerade förrän 1989”?

"Ryssland är bättre än Amerika" enligt Owens.
Hon är inte ens lojal mot USA.

Edit. Äsch. Ovanstående var till den andra papegojan, det satt I samma inlägg.
Men introt går på ett ut. Substanslös och noll koll på TPUSA.
Senast redigerad av develi 2026-07-12 kl. 19:18.
Citera
2026-07-12, 19:17
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:
Haha!
En flock med ord gör dig inte mer trovärdig. Du är helt substanslös.

Vad saknar du "teologiskt" och "historiskt" om Ryssland relaterat till aktuella sanktioner - som gör att det bara är proryskt patrask på SPIEF?
Att Dugin eskatologiskt och östortodoxt vill se Moskva som tredje Rom?
Eller är det Candace som konvertit till katolicismen du yrar om?
Att Candace upprepar Putins ord om Ukraina som en copycat och att ”Ukraina inte existerade förrän 1989”?

"Ryssland är bättre än Amerika" enligt Owens.
Hon är inte ens lojal mot USA.

det finns en forumdel för ryssland. om du inte klarar av att hålla dig till ämnet kan du förpassa ditt illa skrivna, osammanhängande blatteblaj dit.
Citera
2026-07-12, 19:18
Medlem
develis avatar
Citat:
det finns en forumdel för ryssland. om du inte klarar av att hålla dig till ämnet kan du förpassa ditt illa skrivna, osammanhängande blatteblaj dit.
Se edit.
Citera
2026-07-12, 20:45
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
TPUSA går upp eller ner?
Ekonomiskt visar det sig inte förrän juni 2027.
Skattedeklaration som återspeglar bidrag som samlats in efter Kirks död ses inte förrän i maj 2027." (Forbes)

Politiska muskler?

[Etc, måste klippa bort en del för att inlägget annars blir för många tecken]

Tack för all information du delger oss, och jag håller verkligen med dig om den vidrigt äckliga uppmärksamhetshoran och ryzzhoran Candace Owens!

Ang upp eller ner för TP menar iaf den här artikeln från Daily Kos att de failar snabbt och att det till stor del beror på Erika Kirks bristande ledarskap. De noterar också att detta ju går emot vad TP predikar om kvinnans roll i hemmet!

2 Maj 2026
Turning Point USA is failing fast. Good riddance.

https://www.dailykos.com/stories/2026/5/2/800031897/community/turning-point-usa-is-failing/

Kan det kanske ha börjat gå utför först på senare tid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in