Citat:
Thx.
Tack för all information du delger oss, och jag håller verkligen med dig om den vidrigt äckliga uppmärksamhetshoran och ryzzhoran Candace Owens!
Ang upp eller ner för TP menar iaf den här artikeln från Daily Kos att de failar snabbt och att det till stor del beror på Erika Kirks bristande ledarskap. De noterar också att detta ju går emot vad TP predikar om kvinnans roll i hemmet!
2 Maj 2026
Turning Point USA is failing fast. Good riddance.
https://www.dailykos.com/stories/2026/5/2/800031897/community/turning-point-usa-is-failing/
Kan det kanske ha börjat gå utför först på senare tid?
Ang upp eller ner för TP menar iaf den här artikeln från Daily Kos att de failar snabbt och att det till stor del beror på Erika Kirks bristande ledarskap. De noterar också att detta ju går emot vad TP predikar om kvinnans roll i hemmet!
2 Maj 2026
Turning Point USA is failing fast. Good riddance.
https://www.dailykos.com/stories/2026/5/2/800031897/community/turning-point-usa-is-failing/
Kan det kanske ha börjat gå utför först på senare tid?
Jag tror också att TPUSA kommer tappa mark på sikt, i huvudsak följande:
" Kritiker menar att gruppens aggressiva "kulturkrig"-strategi har alienerat både studenter och administratörer och förvandlat det som en gång var ett växande campusnätverk till en belastning."
Vilket är vad som ses generellt i USA. Att Trumps wrecking ballbeteende har stött på patrull.
Allt från krig, ekonomi, kultur till ICE och att det ger en bumerangeffekt... och träffar dem själva rätt i pannan.
Ang fetat.
Det finns en biblisk twist.
Angående Erika så tolkas hon som tradwife. Submissiv, mannen är hushållets överhuvud blablabla.
Erika Kirk talade till unga kvinnor på Turning Point USAs Young Women's Leadership Summit 13–15 juni 2025 och avslutade den första kvällen med sin man bredvid sig och bekände:
"Jag får tjäna min man, jag får underordna mig min man. Han underordnar sig Herren."
Charlie själv gav hänvisning till Bibeln:
”Unga damer måste kunna underordna sig en gudfruktig man.”
Han sa att om flickorna i publiken kände någon intern oenighet med det, skulle de ”bara gå och be [böner] om det”.
https://freethoughtnow.org/charlie-k...ership-summit/
2022 sa Erika att det var ok att vara en
“Proverbs 31 woman", i.e en kvinna som är försäljare. Vilket finns i GT, Ordspråksboken.
På women’s summit 2023, hävdade Erika att det var viktigt att ha ett “Ephesians 5 marriage.”
En referens till NT och Paulus:
“For the husband is the head of the wife as Christ is the head of the church.”
Hon är själv entreprenör och hänvisningar framställer deras äktenskap som en föredömlig modell.
Bruket av båda bibeltexterna vittnar om att hon kan utföra arbete utanför hemmet - men nota bene: såtillvida det är godkänt av hennes make Charlie.
Han är familjens överhuvud, hon är submissiv enligt Paulus koncept i NT och stöder sin make att bli framgångsrik.
Augusti 2025, vid ett donationsevenemang i Aspen, Colorado, var Kirk värd för en frågestund under vad som beskrevs som en sammankomst som firade Turning Points inflytande, inklusive dess roll i att hjälpa till att få Trump vald och utöka sin närvaro till gymnasieavdelningar över hela landet.
Kirk följande fråga:
”En lite svår fråga att ställa, men jag tror att den förmodligen är viktig för alla i det här rummet och jag undrar över Turning Points successionsplan om, Gud förbjude, något skulle hända dig".
[Trump skjuten i örat]
”Vilken bra fråga”, svarade Kirk.
Han förklarade att många ”grundarledda” organisationer kollapsar efter att deras ursprungliga ledare lämnat scenen, men att hans mål var att utveckla Turning Point till en ”visionsledd” institution istället.
"Vi har en fantastisk styrelse och Gud förbjude att om något händer, så kommer de att lista ut det.
Jag utser min fru att leda Turning Point USA om något händer mig.
Erika skulle göra ett fantastiskt jobb”.
Daily Mail publicerade detaljerna kring videon i maj, efter att ha granskat filmen och pratat med flera givare som var närvarande vid evenemanget i Aspen.
https://www.msn.com/en-us/lifestyle/lifestyle-buzz/charlie-kirk-named-wife-erika-as-turning-point-successor-in-video-filmed-before-his-death/ar-AA24YmHB?gemSnapshotKey=GMA4442D01-snapshot-3&uxmode=ruby&cvid=6a4448634f604166bec4ffc6eb76175 d&ei=44
Senast redigerad av develi 2026-07-12 kl. 23:37.
Senast redigerad av develi 2026-07-12 kl. 23:37.