2026-07-13, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
För att inte tala om könsorgan som har så stor makt att t om du tycker det måste vara förbjudet att inte täcka över dem offentligt.

Det är inte jag som skriver att samhället går under av lite string eller nakenhet, utan det är Lars som påstår det. Det är Lars som ger string sådan stor makt.

För min del tycker jag lagen är bra och förstår den. Att man inte får visa könsorgan offentligt. Men jag ser inte att könsorgan förstör samhället eller har makt. Utan det är som sagt Lars som har de åsikterna, om string.
Citera
2026-07-13, 12:13
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Senaste personen som faktiskt gjorde det fick en liten bot av polisen - några dagar senare begick hon självmord (som troligen hade med hennes grova missbruk att göra mer än nått annat). Hände i USA för inte så lång tid sedan. Det något bisarra var att hon faktiskt var väldigt långt ifrån folk just då å bara hade oturen att en familj på väg ner till stranden såg det. Incidenten finns på kamera även om jag inte hittar klippet just nu (vilket för övrigt är smått komiskt när dildon fiskas upp ur väskan). Så kan det gå!

Hur fan överlevde den här tråden såpass länge btw... sommar, värme å alkohol måste vara förklaringen. Har oxå märkt att vissa på sistone verkar vara gravallvarliga å lättkränkta mer än normalt - ett något toxiskt klimat på flb ibland som manar till all form av seriösa som oseriösa skämt.

Själv befinner jag mig i min bunker med AC - inte en jävel ska få se den här vita mannen - spec inte på en strand (ev när apokalypsen anländer dock)

Vad kan man säga. När stringbikini diskuteras på Flashback åker silkeshandskarna snabbt av.

Man kan ju tänk sig hur det känns för en äkta incel, att vissa vill förjuda stringbikini. Det måste vara som att någon försöker strypa ens livsluft.

Det låter som att du hanterar situationen bra. AC hade varit trevligt!
Citera
2026-07-13, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Kvinnor döljer sina bröst på badstranden. Börja dölj dina nipples du också, innan du kommer med förslag om vad kvinnor ska dölja.

Själv kör jag med badshorts och badtröja vid bad. Vill inte bränna mig i solen.

Nej det gör dem inte. Minst 50% av kvinnorna var topless sist jag var på stranden.

Och du gör dig bara löjlig när du likställer mäns överkroppar med kvinnors. Men tramsa är väl det enda du klarar av.
Citera
2026-07-13, 12:20
Medlem
Citat:
Att ta bort det förbudet mot nakenhet på offentlig plats skapar fler problem än det löser. Även för de som inte tål att se kvinnor i stringbikini. Men så långt tänkte du tydligen inte.

Varför skulle det skapa några problem? Bara att låta bli att titta för den som inte vill se. Precis som du uppmanar TS att göra ifall han inte vill se stringbikini. Men så långt tänkte du tydligen inte.
Citera
2026-07-13, 12:22
Medlem
Citat:
Nej det gör dem inte. Minst 50% av kvinnorna var topless sist jag var på stranden.

Och du gör dig bara löjlig när du likställer mäns överkroppar med kvinnors. Men tramsa är väl det enda du klarar av.

Du tänker alltså att kvinnor inte blir upphetsade av en fin naken torso och styra nipples på en man? News för you: kvinnor gillar att titta på mäns fina kroppar! I synnerhet överkropp, händer och rumpa.

Så om kvinnor ska skyla sin rump-hud, så kanske även män ska skyla sin överkropp? I rättvisans namn?
Citera
2026-07-13, 12:23
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Hahaha, du är rolig. Så du menar att en kvinnas bröst är lika asexuellt som en mans överkropp?

Kvinnor siter väl också och kissa när dom verkligen behöver. Tror du kvinnor har en superpower att kunna hålla sig mer än vad män kan? Vad gör du när du har ingen toa i närheten och behöver kissa? Kissa på dig, eller springa till den närmaste busk? Och ja, jag är välmedveten att det finns sliskiga sliskiga män.

Tänk om män börja gå runt i speedo, bara för att jävlas med kvinnor. Jag hade tyckte att det var obehagligt och lite "in your face".

Vad sägs om att feta män med bröst tvingas att bära bikiniöverdel?
Citera
2026-07-13, 12:26
Medlem
Citat:
Du tänker alltså att kvinnor inte blir upphetsade av en fin naken torso och styra nipples på en man? News för you: kvinnor gillar att titta på mäns fina kroppar! I synnerhet överkropp, händer och rumpa.

Så om kvinnor ska skyla sin rump-hud, så kanske även män ska skyla sin överkropp? I rättvisans namn?

Nej så fungerar det inte. Kvinnors sexualitet är inte visuell på det sättet som mäns är. Så det blir en dålig och långsökt liknelse.
Citera
2026-07-13, 12:26
Medlem
Citat:
Varför skulle det skapa några problem? Bara att låta bli att titta för den som inte vill se. Precis som du uppmanar TS att göra ifall han inte vill se stringbikini. Men så långt tänkte du tydligen inte.

Lagen om förbud mot uppvisande av könsorgan offentligt kom till av en anledning. Det skapar rädsla och obehag hos de allra flesta att se dolmar och vaginor man inte vill se.

Vi kan Dock inte förbjuda string för att en liten minoritet som inte ens är svenskar, inte vill se detta på badstranden. Bättre de då flyttar härifrån till något land som passar dem bättre. Eller accepterar läget och tittar bort.
Citera
2026-07-13, 12:29
Medlem
Citat:
Nej så fungerar det inte. Kvinnors sexualitet är inte visuell på det sättet som mäns är. Så det blir en dålig och långsökt liknelse.
Klart kvinnor kan uppskatta en manlig vältränad och bar överkropp. Eller om de är lagda åt ditt håll, vilja förbjuda dem.
Citera
2026-07-13, 12:30
Medlem
Citat:
Lagen om förbud mot uppvisande av könsorgan offentligt kom till av en anledning. Det skapar rädsla och obehag hos de allra flesta att se dolmar och vaginor man inte vill se.

Vi kan Dock inte förbjuda string för att en liten minoritet som inte ens är svenskar, inte vill se detta på badstranden. Bättre de då flyttar härifrån till något land som passar dem bättre. Eller accepterar läget och tittar bort.

Men det är ju bara att INTE TITTA OM MAN INTE VILL SE!!!

Precis som TS enligt dig får göra när om han får obehag av att se kvinnor i stringbikini.
Citera
2026-07-13, 12:31
Medlem
Citat:

Vilken strand var det och vilket årtionde?
Citera
2026-07-13, 12:31
Medlem
Citat:

Jodå, visst är den visuell alltid! Annars hade inte chippendales kunnat hålla på sedan 1978! Med föreställningar nästan varje kväll i Las Vegas, enbart för kvinnor. Barbystade män som visar upp sig. Kvinnorna älskar det tydligen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in