2026-07-13, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Den stora frågan är väl varför kvinnor ska anpassa sina badkläder efter mäns vilja överhuvudtaget.

För att visa hänsyn till sin omgivning. Så som man bör göra om man vill ta del av de fördelar det innebär att leva i ett samhälle tillsammans med andra människor.

Att klä sig som man vill utan hänsyn till hur det påverkar omgivningen kallas narcissism och egoism.
Citera
2026-07-13, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja. Och det blir dessutom svårt, då olika män har olika vilja i frågan. Många män tycker säkert bara det är härligt att se stringbikini på tjejer och kvinnor. Många bryr sig inte. Och vissa är som Imam och Joe88 och Lars. Vem ska kvinnorna lyssna på?

Och om kvinnor ska klä sig som männen vill på stranden. Ska då männen klä sig som kvinnorna vill, på stranden? Vissa kvinnir kanske tycker att män ska skyla sina överkroppar med t-shirts. Medans andra kvinnor vill se pyttesmå speedos på männen. Vilka kvinnor ska då männen rätta sig efter?

Nejdå det är väldigt lätt. Skyl dig så behöver ingen se något de inte vill se. Då har du visat hänsyn till samtliga i din omgivning. Vissa går då möjligen miste om något de vill se, men de behöver ju inte se något de inte vill se.

Kan väl inte vara så svårt att begripa? Eller?
Citera
2026-07-13, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Har de det? De visar ju upp bröstvårtorna helt oblygsamt överallt, inte bara på stranden. Och visar ständigt kuken när de tycker sig ha rätt att pissa offentligt.

Jag har aldrig sett det i hela mitt liv. Män brukar generellt vara någorlunda diskreta när de ska pissa offentligt. Ska man lyckas få en glimt av någonting krävs det i regel att man aktivt söker få det. Men det är väl det du gör då antar jag.
Citera
2026-07-13, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner

Tänk om män börja gå runt i speedo, bara för att jävlas med kvinnor. Jag hade tyckte att det var obehagligt och lite "in your face".
Det gick ju på 70-talet. Varför tror du vi inte skulle klara av speedos idag?
Citera
2026-07-13, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Det stora frågan är väl varför män har mer blygsamhet/modesty än kvinnor?

Ja. Det tycks dock vara väldigt svårt att få ett svar på den frågan. Förmodligen lättare att få svar på frågan vad som är meningen med livet.
Citera
2026-07-13, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Jag har aldrig sett det i hela mitt liv. Män brukar generellt vara någorlunda diskreta när de ska pissa offentligt. Ska man lyckas få en glimt av någonting krävs det i regel att man aktivt söker få det. Men det är väl det du gör då antar jag.
Oj har du verkligen aldrig vare sig pissat utomhus själv eller sett andra män göra det? Har du aldrig varit utanför en krog nattetid?
Citera
2026-07-13, 12:00
Medlem
Citat:
Om kvinnor slutar springa runt i trosor på stränder och badhus och istället precis som män bär löst sittande badbyxor som täcker hela rumpan så slipper barn, män och andra kvinnor som är där utsättas för kvinnors exponerade rumpor och underlivsanatomi.

Män klarar uppenbarligen av att visa barn, kvinnor och andra män den hänsynen när de är på stranden/badhuset. Så varför klarar inte kvinnor av att göra detsamma?

Kvinnor döljer sina bröst på badstranden. Börja dölj dina nipples du också, innan du kommer med förslag om vad kvinnor ska dölja.

Själv kör jag med badshorts och badtröja vid bad. Vill inte bränna mig i solen.
Citera
2026-07-13, 12:01
Medlem
Citat:
Vore en väldigt märklig folkomröstning... bara manliga röster och om något så patetiskt som ett klädesplagg på stranden......

Sverige har liksom större problem än stringbikini.

Då kan vi ju ta bort förbudet mot offentlig nakenhet också då eftersom Sverige även har större problem än lite exponerade könsorgan här och där.

Men då går ju du i taket ifall det skulle bli verklighet.
Citera
2026-07-13, 12:01
Medlem
Citat:
Nejdå det är väldigt lätt. Skyl dig så behöver ingen se något de inte vill se. Då har du visat hänsyn till samtliga i din omgivning. Vissa går då möjligen miste om något de vill se, men de behöver ju inte se något de inte vill se.

Kan väl inte vara så svårt att begripa? Eller?

Läs nedan:

Citat:
Kvinnor döljer sina bröst på badstranden. Börja dölj dina nipples du också, innan du kommer med förslag om vad kvinnor ska dölja.

Själv kör jag med badshorts och badtröja vid bad. Vill inte bränna mig i solen.
Citera
2026-07-13, 12:03
Medlem
Citat:
Då kan vi ju ta bort förbudet mot offentlig nakenhet också då eftersom Sverige även har större problem än lite exponerade könsorgan här och där.

Men då går ju du i taket ifall det skulle bli verklighet.

Att ta bort det förbudet mot nakenhet på offentlig plats skapar fler problem än det löser. Även för de som inte tål att se kvinnor i stringbikini. Men så långt tänkte du tydligen inte.
Citera
2026-07-13, 12:05
Medlem
Citat:
Så kulturen slutar att fungera om ett fåtal kvinnir bär stringbikini på stranden? Åh fan! Vilken jädra makt stringbikini har!

För att inte tala om könsorgan som har så stor makt att t om du tycker det måste vara förbjudet att inte täcka över dem offentligt.
Citera
2026-07-13, 12:07
Medlem
Citat:
Ja. Det tycks dock vara väldigt svårt att få ett svar på den frågan. Förmodligen lättare att få svar på frågan vad som är meningen med livet.
För många män är kvinnlig fägring meningen med livet 🙂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in