2026-07-13, 10:48
Medlem
Specialmodells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Ja det hör till ovanligheterna, annars är Försvarsmakten kända för att neka unga män för att ge plats åt inkvoterade kvinnor.
Det är väl inte så konstigt att de nekar unga lata feta ”män” och ger plats åt motiverade unga snygga kvinnor?
Citera
2026-07-13, 10:50
Medlem
Citat:
Ja det hör till ovanligheterna, annars är Försvarsmakten kända för att neka unga män för att ge plats åt inkvoterade kvinnor.

Vad är det som säger att plats inte gick till inkvoterad flicka?
Artikeln nämner ju bara att just den här inte komin... lr hur?
Citera
2026-07-13, 10:59
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specialmodell
Som rubriken lyder så nekades en ung snygg tjej att göra lumpen fastän hon var ivrig att göra sin insats.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/elsas-drom-om-varnplikt-tog-slut-vid-monstringen
Är det här rätt väg att gå, unga motiverade tjejer sparkas ut bara för att de kanske har lite klena armmuskler?
Något måste det väl ändå finnas för henne att göra inom försvarsmakten, laga mat? Ladda magasinen med patroner?
Era tankar om beslutet?
På vilket sätt skulle "snyggheten" spela in beträffande hennes möjligheter till att bli kanonmat för Nato menar du?
Citera
2026-07-13, 11:01
Avslutad
försvaret borde ha lärt sig en del av 4 års krig mot ryssen i ukraina?

"Berlinska argues that drone technology is ushering in a new type of warfare, one which women may be more suited to than men."

https://www.forbes.com/sites/davidhambling/2026/03/25/a-womans-place-is-in-the-drone-war/

muskler och plåtschabrak tillhör det förgångna..
Citera
2026-07-13, 11:04
Medlem
Specialmodells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
På vilket sätt skulle "snyggheten" spela in beträffande hennes möjligheter till att bli kanonmat för Nato menar du?
Vem eller vilka ska göra att Nato blir kanonmat hur tänker ryssen nu? Utveckla gärna.
Citera
2026-07-13, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chilledippen
Vad är det som säger att plats inte gick till inkvoterad flicka?
Artikeln nämner ju bara att just den här inte komin... lr hur?

Ja jag kan tänka mig att det stod mellan en snygg svensk kvinna som ville leka soldat och en fet somalie-kvinna, och att de då valde somaliern.
Citera
2026-07-13, 11:05
Avstängd
Köra stridsbåt, jaja.
Inte det enklaste direkt, jag skulle också velat det, men jag fick bli infanterist.
Jag tror inte hon begriper vad det militära innebär, det är ingen lekstuga. Andra kommer att bestämma allt, hon kommer att bli kränkt.
Citera
2026-07-13, 11:10
Medlem
Specialmodells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
försvaret borde ha lärt sig en del av 4 års krig mot ryssen i ukraina?

"Berlinska argues that drone technology is ushering in a new type of warfare, one which women may be more suited to than men."

https://www.forbes.com/sites/davidhambling/2026/03/25/a-womans-place-is-in-the-drone-war/

muskler och plåtschabrak tillhör det förgångna..
Drönare är bara en del av helheten, de kan inte ersätta soldater på marken.
Citera
2026-07-13, 11:10
Medlem
Satan va snygg. Hon fick nästan mig att avlossa bössan i klasongen. Pangbrud verkligen!

Vi får hoppas att hon kvalar in på nåt annat intressant där utseende spelar roll. Där kommer hon va en vinnare.
Citera
2026-07-13, 11:14
Medlem
Citat:
Ja jag kan tänka mig att det stod mellan en snygg svensk kvinna som ville leka soldat och en fet somalie-kvinna, och att de då valde somaliern.

Just artikel-tjejen är ju rätt petite.. liten och ligger väll mer normal ~5 i utseende, lite högre än normal graden enligt vad hon säger att militären sagt till henne.
Citera
2026-07-13, 11:15
Medlem
Bajsmoderatorers avatar
Vad skulle hon bidragit till, hr? Ligga på rygg med benen upp? Paddla kajak?
Citera
2026-07-13, 11:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Specialmodell
Drönare är bara en del av helheten, de kan inte ersätta soldater på marken.

visst behövs det även kanonmat, (finnarna räcker väl inte till?)

men utbilda några tusen flickor som drönaroperatörer borde väl vara görligt?

"Ukraina har utbildat tiotusentals drönaroperatörer. Enbart under 2025 utbildade landets försvarsministerium över 50 000 operatörer för obemannade luftfartyg (UAS) och antalet har fortsatt att växa under 2026 i takt med att en ny separat vapengren (Unmanned Systems Forces) har byggts upp"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in