2026-07-12, 21:04
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Dubbelkollat o siffrorna stämmer. AMD har haft en helt ok vecka, Nvidia som smugit upp som ett stort innehav har också haft en bra vecka.
Den enda tanke med belåningen jag har är att det har förändrats med hur han viktat o bollat runt i portföljerna?

Jag har nog drabbats av någon variant av stockholmssyndromet

OM AA misslyckas med prishöjningen o lägger ned medlemskanalen kommer jag fira!

Vi är många som kommer att fira om hans fula nuna försvinner från etern
Citera
2026-07-12, 21:46
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Ni får uppdatera mig snälla!
Jag såg en film när han har gått 1.5 miljoner i förlust på Hexatronic (Häxan).
Vad jag minns så skulle han sälja på toppen, men han verkar inte ha gjort detta, utan nu äter belången upp hans pengar...eller om det ens är hans pengar.
Citera
2026-07-12, 21:48
Medlem
Jofandus avatar
Citat:
Dubbelkollat o siffrorna stämmer. AMD har haft en helt ok vecka, Nvidia som smugit upp som ett stort innehav har också haft en bra vecka.
Den enda tanke med belåningen jag har är att det har förändrats med hur han viktat o bollat runt i portföljerna?

Jag har nog drabbats av någon variant av stockholmssyndromet

OM AA misslyckas med prishöjningen o lägger ned medlemskanalen kommer jag fira!

Hur många medlemmar har han på YT efter höjning?
Citera
2026-07-12, 22:51
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Om det går så dåligt för hans portfölj, varför tillåts han låna pengar av banken?
Jag menar, finns det inga pengar så borde väll banken skydda sig mot dom som bara lånar av bankerna men inte kan betala tillbaka?
Citera
Igår, 00:22
Medlem
Kontrollavgifts avatar
Citat:
Det är något väldigt konstigt med det minskade lånet. Han sålde av Intrum, som kan belånas till 40%, och köpte HTRO som kan belånas till 60%. Är detta en förklaring? Blir för krångligt för mig att fatta. En fråga till live?
Citera
Igår, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Om det går så dåligt för hans portfölj, varför tillåts han låna pengar av banken?
Jag menar, finns det inga pengar så borde väll banken skydda sig mot dom som bara lånar av bankerna men inte kan betala tillbaka?

Aktielån fungerar annorlunda. Han lånar inte pengar utan han belånar aktierna för att köpa mer aktier, något som vanligtvis är mycket intelligent att göra om man gör det rätt.
På så vis kan han ha 1 miljon i eget kapital och köpa aktier för 1,8 miljoner, de belånade aktierna kan han belåna igen osv. Går aktierna upp ökar belåningsvärdet och går aktierna ner blir han överbelånad. Då måste han sälja för att täcka underskottet. Detta sker omedelbart.
Banken kan således inte förlora på upplägget såvida inte det blir typ kärnvapenkrig med nedgång om 90% på dagen. Nedgång på 20-25% finns det täckning för i hans egna kapital.
Jan har varit nära att dödas flera gånger senaste åren, men han lär sej ingenting. Han lyckas landa på fötterna gång på gång och blir kaxigare och våghalsigare varje gång(även om han faktiskt har fler riktiga bolag i portföljen numer) och förr eller senare sprängs han.
Citera
Igår, 01:54
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soflor
Aktielån fungerar annorlunda. Han lånar inte pengar utan han belånar aktierna för att köpa mer aktier, något som vanligtvis är mycket intelligent att göra om man gör det rätt.
På så vis kan han ha 1 miljon i eget kapital och köpa aktier för 1,8 miljoner, de belånade aktierna kan han belåna igen osv. Går aktierna upp ökar belåningsvärdet och går aktierna ner blir han överbelånad. Då måste han sälja för att täcka underskottet. Detta sker omedelbart.
Banken kan således inte förlora på upplägget såvida inte det blir typ kärnvapenkrig med nedgång om 90% på dagen. Nedgång på 20-25% finns det täckning för i hans egna kapital.
Jan har varit nära att dödas flera gånger senaste åren, men han lär sej ingenting. Han lyckas landa på fötterna gång på gång och blir kaxigare och våghalsigare varje gång(även om han faktiskt har fler riktiga bolag i portföljen numer) och förr eller senare sprängs han.

Han har stora,fasta månadskostnader som till stora delar ska täckas av en ständigt ökande aktiebelåning, det funkar sådär nu , tror snarare han imploderar än exploderar.
Citera
Igår, 09:17
Medlem
AA har nu släppt sin hett efterlängtade analys av Hexatronic INFÖR rapporten.

AA börjar dock med att berätta att hans "outdoor content creation kanal" där han visar sitt vanlifeliv har fått 20st nya prenumeranter sedan igår

Excelfilen är tillbaka! AA har skissat på den närmsta årens marginal o tillväxt för de olika affärsområdena. Han tror att Hexatr växer över alla delar, han tror att marginalen ökar inom fiber och Hars env. Marginalen för datacenter tror han ligger oförändrad.

AA anser att börsen ska värdera Hexatr till pe 25. "Det är ett högt pe-tal men inte jättehögt" säger börsgudens chef.

AA skissar på
2026: Vinst / aktie 2,30 aktiekurs 59kr
2027: Vinst / aktie 2,90 aktiekurs 79kr
2028 vinst / aktie 3,60 aktiekurs 89kr

Det känns som han tonat ned sina egna förhoppningar på Hexatr ordentligt men han anser fortfarande det vara ett fantastikst fint bolag där han utan tvekan placerar största delen av sina pengar. Vi får se om det samma gäller på onsdag.
Citera
Igår, 09:52
Medlem
Kontrollavgifts avatar
Citat:
AA anser att börsen ska värdera Hexatr till pe 25. "Det är ett högt pe-tal men inte jättehögt" säger börsgudens chef.
AA skissar på
2026: Vinst / aktie 2,30 aktiekurs 59kr
2027: Vinst / aktie 2,90 aktiekurs 79kr
2028 vinst / aktie 3,60 aktiekurs 89kr
Själv har jag tittat på gratisvideon från inatt. På vanligt sätt lägger jag musen över YTs tumnagel. Jag slipper reklam och YT sparar en 5-10 öring.
Riktigt dålig. ca 25 minuter om hur bekymmersamt det är. Och så ett par avslutande minuter om att han har full koll och tjänar pengar. Börjar bli tröttsamt, blir någon överraskad längre.
Citera
Igår, 11:02
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Senaste video så är AA orolig för rapporten om Hexatronic. Men alla estimat pekar på att Hexatronic ska göra vinst.

Det känns som han spelar lite. Han låtsas vara orolig, sedan kommer vinsten och han kan kaxa ännu mera.

Eller?
Senast redigerad av Tom.Of.Finland Igår kl. 11:58.
Citera
Igår, 11:21
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Senaste video så är AA orolig för rapporten om Hexsatronic. Men alla estimat pekar på att Hexatronic ska göra vinst.

Det känns som han spelar lite. Han låtsas vara orolig, sedan kommer vinsten och han kan kaxa ännu mera.

Eller?

Fast vinsten måste vara över 200 miljoner kronor förra kvartalet för att kursen ska lyfta mer än några få procent.
Citera
Igår, 11:23
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Själv har jag tittat på gratisvideon från inatt. På vanligt sätt lägger jag musen över YTs tumnagel. Jag slipper reklam och YT sparar en 5-10 öring.
Riktigt dålig. ca 25 minuter om hur bekymmersamt det är. Och så ett par avslutande minuter om att han har full koll och tjänar pengar. Börjar bli tröttsamt, blir någon överraskad längre.

Han har inte gjort någon nettovinst.
Han tjänar pengar men har förlorat också på de senaste två överbelåningarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in