2026-07-10, 15:24
Medlem
Sedan är det väl rätt underförstått kanske att var och varannan nisse bakom dom här sidorna snart sitter bakom lås och bom som inte kontaktat Polismyndigheten om deras lilla "problem" nästa vecka.

De som inte självmant tagit kontakt har polisen givetvis redan planerat att banka in dörren hos tisdag gryning, även de som leker smarta och postar från olika platser i Sverige och lever i någon illusion av att "äh det är nog bara säga till polisen att vi bränt upp allt, dom har nog inte skuggat oss i flera månader om våra planer". Rätt uppenbart att det luktar operation nästa vecka.
Citera
2026-07-10, 15:26
Medlem
mrdrutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeFiredragon
Nej, jag är ett svenskt skogsblåbär som uttalar mig om min egen upplevelse eftersom det kan finnas de som är i liknande situation som jag var i:

- Juni
- THC-A blir snart olagligt, vill gärna testa, kan man verkligen få det i en paketbox inom 24h, diskret, swishbetalning?
- Googlar sidor, blir inte mycket klokare vilken som kan vara "bäst"
- Kollar Flashback här, alla sidor som hyllas totalsågas i nästa inlägg genom hela tråden. Extremt misstänkt wigga- och habibiaktivitet
- Som ett stolt svenskt blåbär gör jag en chansning på Dr Herbals eftersom dom där och då hade 30% rabatt
- 24h senare var jag ETT med Bobban, Capitano Röd och gänget

Så därför kan jag ge grönt ljus för Dr Herbals. Och ni behöver inte vara oroliga, ingen blir gladare än jag ifall ni blir blåsta.

Och varför sänker dom inte priserna nu? Nu är det väl köparna som står för riskerna med livsfarligt och olagligt THC-A ute på svenska transportvägarna senare nästa vecka?

Edit: Dr Herbals har postats från Lerum alla gånger om någon är nyfiken på sådan information. Det känns som att något/några företag kommer gör en exit scam nu, därför riktar jag blicken mot Hazey mest för att dom känns störst (mest att vinna på exit scam iofs) och kommer behöva bränna mest. Men bäst rabatter vinner nog över min riskbedömning i slutändan är jag rädd.

Köp thca isolat till halva priset, upgradenatural(aldrig nåt strul med dom)skickar sista gången på måndag. 10g isolat räcker till rätt mycket, personligen mixar jag ca 1g isolat med 5g cbd buds från tex generalen och det slår alla vapes
Citera
2026-07-10, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrdrutt
Köp thca isolat till halva priset, upgradenatural(aldrig nåt strul med dom)skickar sista gången på måndag. 10g isolat räcker till rätt mycket, personligen mixar jag ca 1g isolat med 5g cbd buds från tex generalen och det slår alla vapes
Tack för tipset, jag föredrar dock vape eftersom jag är en hobbysäsongsrökare, såg att dom hade en del vapes till bra priser. Men.. även om 50% normalt är en väldigt bra affär så känns det som att försäljarna måste erbjuda 85-90% rea nu när:

Måndag:
- Lagligt för säljarna att sälja och inneha
- Lagligt för köparna att köpa och inneha

Tisdag:
- Olagligt för säljarna att sälja, samt inneha utan kontakt med berörda myndigheter
- Olagligt för köparen att inneha och då har transporten påbörjats på tisdagen troligtvis

Trodde sidornas sänkningar skulle ske i början av denna vecka, nu är det fredag eftermiddag och inga större reor än. 50% rea med risk för exit scam, tömda lager, polisiär nyfikenhet med mera lockar inte mig. Förhoppningsvis sänker dom priserna ännu mer.

Nu röker jag inte buds men Hazey flashar t.ex. om 55% rea på 100 gram för 4850 kr, är det verkligen så billigt för kunden att hämta ut 100 gram olaglig cannbis på Ica på tisdagen/onsdagen när blåljus hänger i luften?
Senast redigerad av DeFiredragon 2026-07-10 kl. 16:46.
Citera
2026-07-10, 17:07
Medlem
Citat:
Tack för tipset, jag föredrar dock vape eftersom jag är en hobbysäsongsrökare, såg att dom hade en del vapes till bra priser. Men.. även om 50% normalt är en väldigt bra affär så känns det som att försäljarna måste erbjuda 85-90% rea nu när:

Måndag:
- Lagligt för säljarna att sälja och inneha
- Lagligt för köparna att köpa och inneha

Tisdag:
- Olagligt för säljarna att sälja, samt inneha utan kontakt med berörda myndigheter
- Olagligt för köparen att inneha och då har transporten påbörjats på tisdagen troligtvis

Trodde sidornas sänkningar skulle ske i början av denna vecka, nu är det fredag eftermiddag och inga större reor än. 50% rea med risk för exit scam, tömda lager, polisiär nyfikenhet med mera lockar inte mig. Förhoppningsvis sänker dom priserna ännu mer.

Nu röker jag inte buds men Hazey flashar t.ex. om 55% rea på 100 gram för 4850 kr, är det verkligen så billigt för kunden att hämta ut 100 gram olaglig cannbis på Ica på tisdagen/onsdagen när blåljus hänger i luften?

Om hemsidorna fortfarande tar beställningar på THCA över helgen så kan man misstänka exitscam alternativt att dom i själva verket skickar ut något helt annat än utlovat (exempelvis thcx som nu cirkluerar och är lagligt) och kan vända sig till det vid tillslag.

Ingen av shopparna är väl dum nog att skicka ut varor på måndag som hinner bli olagligt innan det ens når fraktbolagens terminaler. Att det däremot lär finnas många som är dumma nog att beställa nu över helgen och tro det är sista chansen (tåget har gått) kommer det dock definitivt finnas många utav. Men det är som att be om att åka fast eller bli blåst.
Citera
2026-07-10, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare
Om hemsidorna fortfarande tar beställningar på THCA över helgen så kan man misstänka exitscam alternativt att dom i själva verket skickar ut något helt annat än utlovat (exempelvis thcx som nu cirkluerar och är lagligt) och kan vända sig till det vid tillslag.

Ingen av shopparna är väl dum nog att skicka ut varor på måndag som hinner bli olagligt innan det ens når fraktbolagens terminaler. Att det däremot lär finnas många som är dumma nog att beställa nu över helgen och tro det är sista chansen (tåget har gått) kommer det dock definitivt finnas många utav. Men det är som att be om att åka fast eller bli blåst.
Okej, så det Hazey gör är lite fishy då förstår jag.

Så här står det på deras hemsida, de kommer skicka på måndag:
Citat:
Säljstopp: THCA & Magic Sauce:
02 days 17 hrs
‼️ Vi upplever extremt högt tryck just nu på ordar, vi garanterar er att allt kommer skickas. Men förseningar kommer tyvärr uppstå ‼️ Tack för förståelse.
Tråkigt att megarean uteblev.
Citera
2026-07-11, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
1. Japp. Men Sverige har bara att gilla läget.

2. Japp. Och skickar vidare det till återförsäljarna/lämnar tillbaka det när det testats. Jag vet. Vad jiddrar du om. Självklart. Det kan ju misstas för olaglig cannabis.

3. Nä. Här har du en lista över allt som är narkotikaklassat i Sverige, notera avsaknaden av thca https://www.lakemedelsverket.se/sv/lagar-och-regler/foreskrifter/2011-10-konsoliderad#hmainbody1

Självklart får ingen sälja det med medicinska påståenden eller så. Det är de ju väldigt noga med. Därför de säljs som samlarobjekt, aromterapi etc.

De får inte säljas som mat heller om du ville veta det.

4. Nädu.
Vad finns det för lagliga sätt att bruka det på då?
Citera
2026-07-12, 07:59
Medlem
Citat:
Okej, så det Hazey gör är lite fishy då förstår jag.

Så här står det på deras hemsida, de kommer skicka på måndag:

Tråkigt att megarean uteblev.

Kul att dom ska sluta sälja magic sauce nu också. Det har ju varit olagligt hur länge som helst.
Citera
2026-07-12, 19:34
Medlem
gracelesss avatar
Är det verkligen så att polisen kommer åka hem till alla som har beställt i helgen? Dels är det mycket jobb för inget, men också inget brott har skett så länge inget säljs efter att det har blivit olagligt.
Citera
2026-07-12, 20:48
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graceless
Är det verkligen så att polisen kommer åka hem till alla som har beställt i helgen? Dels är det mycket jobb för inget, men också inget brott har skett så länge inget säljs efter att det har blivit olagligt.
Vad har du fått det ifrån? Vilka ideer..
Citera
2026-07-12, 20:53
Medlem
gracelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Vad har du fått det ifrån? Vilka ideer..

Från att läsa tråden? Det är inte direkt omöjligt med tanken på häxjakten som konstant pågår, däremot tänker jag inte att det är realistisk. Blir det razzia kanske man kan börja fundera på att sluta betala skatt.
Citera
2026-07-12, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av graceless
Inte ens 1% risk.

Själv skrev jag som jag gjorde för att stressa THCA-företagen som inte erbjöd bättre rea förra veckan, tycker det är fult att vänta till måndag för att sälja slut på allt.
Citera
2026-07-12, 21:14
Medlem
gracelesss avatar
Citat:
Inte ens 1% risk.

Själv skrev jag som jag gjorde för att stressa THCA-företagen som inte erbjöd bättre rea förra veckan, tycker det är fult att vänta till måndag för att sälja slut på allt.

Hahaha gick rakt över mitt huvud. Beställde lite här och där, kände på att om inte saker blev slutsålt innan helgen skulle det bli mycket bättre rabatter. Hazy hade grymma priser nu på sina sista grejer. Tror att företagen inte ville sälja för billigt, efterfrågan var ju enorm. Tror de flesta timade det fint, speciellt kushi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in