2026-07-08, 23:56
Medlem
Totty63s avatar
Vad är det man går över till nu när thca klassas? finns det nån lika välfungerande variant?
Citera
2026-07-09, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare
Ännu ett inlägg långt som en bok där du ska hylla specifikt upgrades knaster. Varför just denna shop i varje thca-tråd? Gäsp
Jag gav min personliga recension som jag skrev att jag skulle göra i förra inlägget, är du förvirrad eller? Det är inget "knaster" så sprid inte desinformation. Har sett hundratals varianter knaster när det var en grej och ingen har haft samma lukt, effekter eller bieffekter som vanlig cannabis.

Synd att thca försvinner. Men fortsätt ljuga och låtsas som att produkterna på gatan är bättre. Du har väl någon produkt och sälja, därav får vi inte rekommendera något bättre, billigare och (temporärt) lagligt.

Om du tycker att det inlägget är lång som en bok & har svårt att decode it så har du nog friterat lite hjärnceller bro. Är det bara shorts på Youtube du klarar av numera?

Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
¨
Jag måste bara påpeka att bara genom att 'naturligt' korsa två plantor också är genmanipulation.
Visst men det blir skillnad om du korsar två plantor for att öka thc mängden eller göra tvärtom, skapa en mer balanserad variant. Tror personen menade som ett svar på att thca skulle vara "onaturligt" eller något, med det resonemanget är all cannabis genmodifierad egentligen.
Senast redigerad av R0b0t 2026-07-09 kl. 15:20.
Citera
2026-07-09, 18:43
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R0b0t
Visst men det blir skillnad om du korsar två plantor for att öka thc mängden eller göra tvärtom, skapa en mer balanserad variant. Tror personen menade som ett svar på att thca skulle vara "onaturligt" eller något, med det resonemanget är all cannabis genmodifierad egentligen.
Precis, alla strains förutom land races är genetiskt manipulerade. Det finns nästan ingen cannabis som inte är en GMO, krasst sett. GMO är i sig vare sig farligt eller dåligt.
Citera
2026-07-09, 19:52
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare
Ännu ett inlägg långt som en bok där du ska hylla specifikt upgrades knaster. Varför just denna shop i varje thca-tråd? Gäsp

Han/hon har ju bara helt rätt om allt?
Citera
2026-07-09, 19:53
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Precis, alla strains förutom land races är genetiskt manipulerade. Det finns nästan ingen cannabis som inte är en GMO, krasst sett. GMO är i sig vare sig farligt eller dåligt.

Det var ju så det tog fart.

Annars hade vi rökt sånt här fortfarande https://www.reddit.com/r/weedification/comments/1slpels/high_times_best_of_buds_1977/#lightbox
Citera
2026-07-09, 20:12
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Det var ju så det tog fart.

Annars hade vi rökt sånt här fortfarande https://www.reddit.com/r/weedification/comments/1slpels/high_times_best_of_buds_1977/#lightbox
Men usch och fy för GMO!
Citera
2026-07-09, 23:53
Medlem
Jag har testat THC-A nu på slutet innan det blir olagligt. På grund av att jag ville ha Postnords paketbox så valde jag DrHerbals (hazey verkar också ha det) och det har varit 24h leverans alla tre gånger.

Har testat:
Granddaddy Purple 50% Vape
Bubble Gum 50% Vape
Skywalker 50% Vape
Miami Vice 95% Vape
Pineapple Express 95% Vape

Skywalker upplevde jag som en riktigt bra hybrid. Granddaddy var riktigt tung, den tyngsta av dom alla i form av nedsänkning. Bubble Gum har ett riktigt behagligt ljust rus, snäll sativa, den hade många kunnat arbeta på och ändå känna det där lättsamma som ruset ger en. Pineapple och Miami (95%) har jag precis testat, det märks att det är tyngre hits än dom andra. Jag är ingen rökare egentligen så det blev ett missförstånd då jag trodde att Miami Vice skulle vara en indica-käftsmäll, men den upplever jag som väldigt snäll gällande "sänkningen" i huvudet, kroppen känns dock mycket tyngre än Pineapple (givetvis självklart enligt många, tänkte mest yttra amatörord till nyfikna amatörer som jag själv).

Nästa beställning blir troligtvs från Hazey, jag tror dom kommer ha större utförsäljning än DrHerbals.

Jag rekommenderar även att ha vapesen stående i kartongen och använda lugna bloss, mina två första gick åt väldigt fort på grund av att för mycket värme och syre tagit sig in i behållaren.

Gällande 95% vs 50%. För mig personligen så spelar det ingen roll, det handlar mer om den personliga kulturen. I det långa loppet hade jag valt 50% eftersom de har en mycket tydligare cannabisprofil enligt mig. 95% passar mig bättre i stunden, doften är inte alls lika tydlig och man får det man efterfrågar rent ämnesmässigt.

Min nyfikenhet lutar dock åt att det blir Faraoh eller Magic Sauce från Hazey nästa gång. Skriv gärna av er ifall ni testat något av detta.

Edit: orättvis jämförelse mellan Pineapple (95%) och Miami Vice (95%) då jag testat båda under samma dag.
Senast redigerad av DeFiredragon 2026-07-09 kl. 23:59.
Citera
Igår, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeFiredragon
Jag har testat THC-A nu på slutet innan det blir olagligt. På grund av att jag ville ha Postnords paketbox så valde jag DrHerbals (hazey verkar också ha det) och det har varit 24h leverans alla tre gånger.

Har testat:
Granddaddy Purple 50% Vape
Bubble Gum 50% Vape
Skywalker 50% Vape
Miami Vice 95% Vape
Pineapple Express 95% Vape

Skywalker upplevde jag som en riktigt bra hybrid. Granddaddy var riktigt tung, den tyngsta av dom alla i form av nedsänkning. Bubble Gum har ett riktigt behagligt ljust rus, snäll sativa, den hade många kunnat arbeta på och ändå känna det där lättsamma som ruset ger en. Pineapple och Miami (95%) har jag precis testat, det märks att det är tyngre hits än dom andra. Jag är ingen rökare egentligen så det blev ett missförstånd då jag trodde att Miami Vice skulle vara en indica-käftsmäll, men den upplever jag som väldigt snäll gällande "sänkningen" i huvudet, kroppen känns dock mycket tyngre än Pineapple (givetvis självklart enligt många, tänkte mest yttra amatörord till nyfikna amatörer som jag själv).

Nästa beställning blir troligtvs från Hazey, jag tror dom kommer ha större utförsäljning än DrHerbals.

Jag rekommenderar även att ha vapesen stående i kartongen och använda lugna bloss, mina två första gick åt väldigt fort på grund av att för mycket värme och syre tagit sig in i behållaren.

Gällande 95% vs 50%. För mig personligen så spelar det ingen roll, det handlar mer om den personliga kulturen. I det långa loppet hade jag valt 50% eftersom de har en mycket tydligare cannabisprofil enligt mig. 95% passar mig bättre i stunden, doften är inte alls lika tydlig och man får det man efterfrågar rent ämnesmässigt.

Min nyfikenhet lutar dock åt att det blir Faraoh eller Magic Sauce från Hazey nästa gång. Skriv gärna av er ifall ni testat något av detta.

Edit: orättvis jämförelse mellan Pineapple (95%) och Miami Vice (95%) då jag testat båda under samma dag.

LoL, wtf?! Dr herbals vapes är TOTALT verkningslösa! Har haft både bubbelgum och strawberry cough XXXL Extra strong och precis som för alla andra som gjort misstag att köpa därifrån så blev jag blåst
Citera
Igår, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeFiredragon
Magic Sauce från Hazey nästa gång.

Enl. tillverkaren av magic sauce är det thcp som är den bakomliggande noiden. Det är alltså olagligt i Sverige, men verkar säljas ändå.
Citera
Igår, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum781
LoL, wtf?! Dr herbals vapes är TOTALT verkningslösa! Har haft både bubbelgum och strawberry cough XXXL Extra strong och precis som för alla andra som gjort misstag att köpa därifrån så blev jag blåst
Jaha, så det är den kulturen som gäller här i tråden alltså, ett gäng pundande wiggas som drömmer om den perfekta Rosengårdsdialekten och som försvarar sin vendor som om existensen var på spel.

Ja, men vad vet jag, Zlatan. Dr Herbals kanske alltid blåser sina kunder men att jag hade tidernas 'kantboll in' och faktiskt fick det som utlovats.

Och sedan måste jag vara ärlig och skriva att du känns som en så kallad habibi som existensen (som fenomen) mer än gärna blåser - likt en naturlag.
Citera
Igår, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum781

Om du nu blir så shockad över att det återigen kommer ett konto som tokhyllar något dom flesta andra känt sig blåsta över när köpt så kanske du kan lägga ihop 1+1 så blir du mindre shockad.

Du ser inte sambandet mellan suspekta konton och nu långa recensioner av alla kvarvarande "thca-produkter", hos specifika shoppar, som höjs till skyarna i kombination med att shopparna akut måste tömma lagret och sista beställningarna kan tas denna helg och sista utskick är på måndag?

Desparationen har kickat in så hårt att till det nu blir mer och mer tydligt vilka shopparnas konton i tråden är/varit. Riktigt segt för dom shoppar som handlat in stort i bulk något som om några dagar blir olagligt att inneha. Förstår man det så faller allt på plats.
Citera
Igår, 14:03
Medlem
Nej, jag är ett svenskt skogsblåbär som uttalar mig om min egen upplevelse eftersom det kan finnas de som är i liknande situation som jag var i:

- Juni
- THC-A blir snart olagligt, vill gärna testa, kan man verkligen få det i en paketbox inom 24h, diskret, swishbetalning?
- Googlar sidor, blir inte mycket klokare vilken som kan vara "bäst"
- Kollar Flashback här, alla sidor som hyllas totalsågas i nästa inlägg genom hela tråden. Extremt misstänkt wigga- och habibiaktivitet
- Som ett stolt svenskt blåbär gör jag en chansning på Dr Herbals eftersom dom där och då hade 30% rabatt
- 24h senare var jag ETT med Bobban, Capitano Röd och gänget

Så därför kan jag ge grönt ljus för Dr Herbals. Och ni behöver inte vara oroliga, ingen blir gladare än jag ifall ni blir blåsta.

Och varför sänker dom inte priserna nu? Nu är det väl köparna som står för riskerna med livsfarligt och olagligt THC-A ute på svenska transportvägarna senare nästa vecka?

Edit: Dr Herbals har postats från Lerum alla gånger om någon är nyfiken på sådan information. Det känns som att något/några företag kommer gör en exit scam nu, därför riktar jag blicken mot Hazey mest för att dom känns störst (mest att vinna på exit scam iofs) och kommer behöva bränna mest. Men bäst rabatter vinner nog över min riskbedömning i slutändan är jag rädd.
Senast redigerad av DeFiredragon Igår kl. 15:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in