2026-07-12, 15:52
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Nejdå, stryk lär honom inget. Det han behöver är ett läkarintyg, en ordentlig bedömning och mediciner på psykavdelning och en särskild utskrivningsprövning.
Ett kok stryk är det enda som biter. Han fick stryk när han var liten och har ägnat hela livet åt att passa vidare sin aggressivitet från det. Innerst inne längtar han efter att få pisk - så han sätts på plats.
Citera
2026-07-12, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Fast nu ignorerar du att mänskligt minne är inte som en inspelning eftersom det påverkas av stress, hur lång tid som gått sedan händelsen men även hur frågor formuleras under förhöret. Vittnen kan faktiskt minnas fel.

Vi ska också komma ihåg detta:

"Skådespelaren förnekar brott. I förhör upprepar han flera gånger att han ”inte kommer ihåg” händelsen och att han inte hade hört talas om händelsen förrän han blev kontaktad av polisen.

Målsägande har ett ersättningsanspråk på 10 000 kronor för kränkning.

– Jag ser det bara som en bluffgrej från de här människorna, jag är fullständigt chockad. Det vill jag verkligen inte betala, säger skådespelaren i förhör"

https://www.expressen.se/noje/kand-skadespelare-atalas-for-ringa-misshandel-efter-handelse-pa-kafe/

Lägg av! Detta är inte NCIS! Skit i DNA! Det behövs inte i detta fallet! Svenska poliser springer inte runt med tops och zip-påsar så fort något händer. Vittnen och filmer räcker! Fatta!
Citera
2026-07-12, 16:55
Medlem
MrBumps avatar
Med tanke på att Örjan är Örjan kan man ju tänka sig att han blev ”svart i ögonen” och extra upphetsad av att höra målsägandens kollegor kalla henne Josefin. RIP Josefin Nilsson.
Citera
2026-07-12, 17:30
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det vet inte vi i nuläget, du tar dock för givet att all skuld ska läggas på den snart 80-årige mannen eftersom han är man.

Varför riktar inte du någon kritik mot den anställda kvinnan som själv uppträdde märkligt? Varför följde hon efter den äldre mannen för att fortsätta tjafsa?

Det spelar ingen roll vad du säger. Ramberg hade uppfört sig illa och blev utkörd. Personalen hade all rätt att följa efter och förklara att han inte var välkommen. Ramberg hade dock ingen som helst rätt att ta tag i hennes arm och klämma åt så hårt att hon fick märken. Därför är också Ramberg som sig bör, åtalad för ringa misshandel. Personalen gjorde inget fel. Det är Ramberg som uppfört sig på ett oacceptabelt sätt och det spelar ingen roll om han är en gammal gubbe. Det är bra att samhället markerar och jag gissar att till och med du förstår att han kommer att dömas för detta?
Citera
2026-07-12, 18:09
Medlem
ElimGaraks avatar
Örjan Ramberg borde ha varit inlåst för länge sedan.

Bara hans behandling av Josefin Nilsson borde har resulterat i en madrasserad cell.
Vilket svin!
Citera
2026-07-12, 18:29
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBump
Med tanke på att Örjan är Örjan kan man ju tänka sig att han blev ”svart i ögonen” och extra upphetsad av att höra målsägandens kollegor kalla henne Josefin. RIP Josefin Nilsson.
Örjan blev svart i ögonen redan innan han hörde Josefins namn. Han gav sig på tjejen T***e i kassan först. Henne hade han inte träffat på tidigare i caféet/butiken.
C***a som är vid köket hör alltihop.

"Örjan frågar om saker och ting. T***e som arbetar i butiken får ta emot en avhyvling som att det hon säger är skitsnack. Det handlar om att vi inte har tidningar. T***e säger att du behöver inte prata så mot mig och Örjan gapar och skriker och blir svart i ögonen."

Örjan var bara ute efter att ge sig på en kvinna. Han får knappast några numera så ful och ofräsch som han är nu.
Han var ju ofräsch redan för 10 år sedan. Det finns bara ca 10 år gamla bilder på honom.
Från fupen.
Man, 77 år. Smal kroppsbyggnad. Grått halvlångt slitet hår. Flint upptill.

Långa naglar. URK
"Handleden är svullen och röd och det finns spår efter hans naglar och lite blod på kvinnan."
Det ska till väldigt långa naglar för att orsaka blodvite när man håller i en handled.
Senast redigerad av Timeout 2026-07-12 kl. 18:39.
Citera
2026-07-12, 19:05
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout

Långa naglar. URK
"Handleden är svullen och röd och det finns spår efter hans naglar och lite blod på kvinnan."
Det ska till väldigt långa naglar för att orsaka blodvite när man håller i en handled.

Tänk vad mycket bajs som fastnat under de naglarna.
Citera
2026-07-12, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det spelar ingen roll vad du säger. Ramberg hade uppfört sig illa och blev utkörd. Personalen hade all rätt att följa efter och förklara att han inte var välkommen. Ramberg hade dock ingen som helst rätt att ta tag i hennes arm och klämma åt så hårt att hon fick märken. Därför är också Ramberg som sig bör, åtalad för ringa misshandel. Personalen gjorde inget fel. Det är Ramberg som uppfört sig på ett oacceptabelt sätt och det spelar ingen roll om han är en gammal gubbe. Det är bra att samhället markerar och jag gissar att till och med du förstår att han kommer att dömas för detta?
Fast återigen de följde inte efter honom det är det bara trollet som tror eftersom det tror attallt som står i Expressen är sant.
De fick ut Örjan och låste dörren, varpå Örjan gick/sprang vidare till nästa dörr hon gick då dit för att hindra honom att komma in igen.
Hon gick alltså inne i lokalen och han utanför hur i helvete får man det till att han blev förföljd o trakasserad? Men bra sak för alla paranoida pundare att lägga på minnet som försvar om de råkar få trollet som domare någon gång.
Ja hon gjorde helt rätt eftersom hon var chef är det hennes uppgift är att dels se till att hennes personal är trygg och dels att andra betalande gäster inte ska behöva utsättas av en överreklamerad gammal gubbe som tydligen får stånd av att härja med och slå på kvinnor.
Citera
2026-07-12, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vem utnyttjar vem egentligen?
Med tanke på att han tidigare misshandlat kvinnor så borde varenda kvinna springa när de ser denna Örjan
Citera
2026-07-12, 20:23
Medlem
Det är egentligen konstigt. Att sättas på plats är varje kvinnas dröm, men det måste ske av rätt man. Tidigare var ÖR rätt man och kunde därav lägra unga attraktiva vackra kvinnor. Idag är han gammal och har mist sin tjusning hos det täcka könet. Detta har ÖR inte förstått då det alltid har fungerat.

Att han agerar dramatiskt och utagerat har naturligtvis med hans liv som skådespelare på scen att göra. Han simulerar samt agerar med både rörelse och ljud för att förstärka sina uttryck. Detta har han gjort i åtminstone minst 40 år vad jag vet men säkert längre.

Han är både välkänd och ökänd i Sverige för både sitt liv samt gärningar. Det som var hans arena är idag hans fall, men han förstår inte själv varför.
Citera
2026-07-12, 20:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det är egentligen konstigt. Att sättas på plats är varje kvinnas dröm, men det måste ske av rätt man. Tidigare var ÖR rätt man och kunde därav lägra unga attraktiva vackra kvinnor. Idag är han gammal och har mist sin tjusning hos det täcka könet. Detta har ÖR inte förstått då det alltid har fungerat.

Att han agerar dramatiskt och utagerat har naturligtvis med hans liv som skådespelare på scen att göra. Han simulerar samt agerar med både rörelse och ljud för att förstärka sina uttryck. Detta har han gjort i åtminstone minst 40 år vad jag vet men säkert längre.

Han är både välkänd och ökänd i Sverige för både sitt liv samt gärningar. Det som var hans arena är idag hans fall, men han förstår inte själv varför.
Spot on.
För trettio år sedan kunde inte Örjan gå ut genom dörren från Dramaten utan att antastas av kvinnor i alla åldrar som ville ha honom. Han blev bortskämd. Dessvärre tror han nog att den dragningskraften sitter kvar. Jag tror inte det. Men, vad vet jag...
Citera
2026-07-12, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dimensions
Såg dokumentären - kommer aldrig glömma att skitstöveln skickat brev till henne, med namnet ”Joseful”. Så jävla lågt, och elakt.
Jag minns också det där. Fulingen själv måste ha tänkt till rejält för att sticka till henne med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in