2026-07-12, 13:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Fast DNA på platsen är nog rätt värdelös eftersom han verkar vara en återkommande gäst så DNA kan kommit från tidigare.
DNA behöver nog vara på hennes hud eller under hans naglar för att de ska vara värt något.

Nej, DNA är inte värdelöst bara för att han varit där tidigare. Det är ju de direkta spåren som är intressanta och inte golv-DNA och därför är det också märkligt att polisen inte tog DNA direkt. Hur tänker du att man annars skulle säkra sådana spår?
Citera
2026-07-12, 13:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Inlåst på en psykavdelning med särskild utskrivningsprövning låter bra. Där passar han bra.

Ja, han verkligen är så pass instabil att det krävs vård och en ordentlig bedömning och det handlar om säkerhet, behandling och att säkerställa att han inte återfaller.

Bara hans svar till polisen, att han ”inte minns något” men samtidigt säger sig vara ”oskyldig”, är i sig ett skäl att åtminstone väga in en medicinsk bedömning. Det framstår inte som ett stabilt eller särskilt trovärdigt svar, och i ett sådant läge är det rimligt att låta en professionell bedömning avgöra vad som faktiskt ligger bakom.
Senast redigerad av Bokki89 2026-07-12 kl. 13:35.
Citera
2026-07-12, 13:35
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Nej, DNA är inte värdelöst bara för att han varit där tidigare. Det är ju de direkta spåren som är intressanta och inte golv-DNA och därför är det också märkligt att polisen inte tog DNA direkt. Hur tänker du att man annars skulle säkra sådana spår?
Bara trams. Det finns vittnen och kameror så något DNA behövs inte.
Citera
2026-07-12, 13:36
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Du försvarar eller slätar över R*mbergs handlingar mot kvinnorna i varje inlägg, men det är ju faktiskt R*mberg som gjort fel.

Det vet inte vi i nuläget, du tar dock för givet att all skuld ska läggas på den snart 80-årige mannen eftersom han är man.

Varför riktar inte du någon kritik mot den anställda kvinnan som själv uppträdde märkligt? Varför följde hon efter den äldre mannen för att fortsätta tjafsa?

"I förhör med den målsägande, en kvinna som jobbar på kaféet, säger hon att mannen ska ha blivit upprörd, skrikit och vevat med armarna mot en anställd i kassan.

Då gick hon emellan och bad skådespelaren att lämna lokalen.

När en gäst la sig i eskalerade situationen och mannen backade ut ur lokalen. Målsägande följde då efter honom och förklarade att han varit otrevlig och att det är hon som bestämmer vem som är välkommen in

https://www.expressen.se/noje/kand-skadespelare-atalas-for-ringa-misshandel-efter-handelse-pa-kafe/

Citat:
Om en man hade följt R*mberg ut och förklarat att han inte var välkommen hade du inte haft något problem med det.

Här diskrimineras inte människor pga kön så sluta hitta på saker.

Hade istället en man följt efter den äldre skådespelaren så hade givetvis också han fått kritik för att han fortsatte bråket.

Nu var det dock istället en kvinna som gjorde detta och man kan fråga sig varför hon valde att följa efter en snart 80-årig man? Hade hon själv en dålig dag och ville fortsätta tjafsa?

Citat:
Men nu var det en kvinna. Jag gissar (baserat på din historik) att det du och R*mberg har gemensamt är ett kvinnohat.

Nu handlar inte den här tråden om andra skribenter men om vi tittar lite närmare på dig själv och din attityd i olika debatter så kan man ofta skönja ett manshat. Nu är det helt plötsligt R*mberg som står i fokus, nästa gång är det någon annan man. Du känns väldigt förutsägbar.

Samtidigt kan man också fråga sig om målsäganden i det aktuella fallet hade varit lika snabb att följa efter skådespelaren för att "påpeka att det är hon som bestämmer" vem som är välkommen in om det istället hade varit en äldre kvinnlig skådespelare?
Citera
2026-07-12, 13:40
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ja, han verkligen är så pass instabil att det krävs vård och en ordentlig bedömning och det handlar om säkerhet, behandling och att säkerställa att han inte återfaller.

Bara hans svar till polisen, att han ”inte minns något” men samtidigt säger sig vara ”oskyldig”, är i sig ett skäl att åtminstone väga in en medicinsk bedömning. Det framstår inte som ett stabilt eller särskilt trovärdigt svar, och i ett sådant läge är det rimligt att låta en professionell bedömning avgöra vad som faktiskt ligger bakom.
Örjan har aldrig i hela sitt usla liv erkänt någonting så att tro att han ska frångå sina vanor nu är bara trams.
Den professionella bedömningen skulle ha gjorts när han var 20-30 år. Inget har ändrats sen dess.

Han kör samma stil som unga brottslingar och dom tror vi ju inte på när dom inget minns.
Varför ska vi tro på Örjan nu?
Citera
2026-07-12, 13:43
Medlem
Citat:
Om han inte går barfota vilken han med största sannolikhet inte gör finns inget golv-DNA.
Du är exempel på "hur man visar att man inte vet något om DNA" utan att säga det rätt ut.
Citera
2026-07-12, 13:49
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Bara trams. Det finns vittnen och kameror så något DNA behövs inte.

Fast nu ignorerar du att mänskligt minne är inte som en inspelning eftersom det påverkas av stress, hur lång tid som gått sedan händelsen men även hur frågor formuleras under förhöret. Vittnen kan faktiskt minnas fel.

Vi ska också komma ihåg detta:

"Skådespelaren förnekar brott. I förhör upprepar han flera gånger att han ”inte kommer ihåg” händelsen och att han inte hade hört talas om händelsen förrän han blev kontaktad av polisen.

Målsägande har ett ersättningsanspråk på 10 000 kronor för kränkning.

– Jag ser det bara som en bluffgrej från de här människorna, jag är fullständigt chockad. Det vill jag verkligen inte betala, säger skådespelaren i förhör"

https://www.expressen.se/noje/kand-skadespelare-atalas-for-ringa-misshandel-efter-handelse-pa-kafe/
Citera
2026-07-12, 14:01
Medlem
Timeouts avatar
Den största kvinnohataren på Flashback har uttalat sig och väljer att gå på vad som står i en artikel i en tidning.
Orkar du inte läsa fupen där rätt version finns?
Hon följde inte efter skitstöveln Ramberg. Hon låste dörren när han hade gått ut och då sprang Ramberg, 77 år gammal, på uteserveringen för att försöka komma in genom den andra dörren i andra änden.
Kvinnan gick inne på kaféet när hon såg vad han gjorde och gick hon till den andra dörren för att mota ut honom.
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det vet inte vi i nuläget, du tar dock för givet att all skuld ska läggas på den snart 80-årige mannen eftersom han är man.

Varför riktar inte du någon kritik mot den anställda kvinnan som själv uppträdde märkligt? Varför följde hon efter den äldre mannen för att fortsätta tjafsa?
Bla, bla, bla.
Vet av erfarenhet av kvinnohataren att det inte är stor idé att svara honom men här kommer en del av fupen.
Tror faktiskt inte att han orkar läsa det och biter sig fast vid att allt var kvinnornas fel.
Citat:
För er som inte orkar läsa fupen på 33 sidor och försvarar svinet Örjan Ramberg. Del 1.
Örjan vet mer än väl att dom inte har tidningar för han har frågat efter det tidigare.

Länk till fup och stämningsansökan. https://gofile.io/d/TnC7JY

Fup sidan 17 Förhör med C***a
Kan du berätta om händelsen där du arbetar?
Jag är vid köket och hör konversation, jag ser att Örjan kommit till butiken. Jag vet att han är kund och kan vara arrogant.
Jag känner också till att Örjan bor i närheten och brukar ibland ilskna till och ha ett arrogant och otrevligt sätt.
Örjan frågar om saker och ting. T**e som arbetar i butiken får ta emot en avhyvling som att det hon säger är skitsnack. Det handlar om att vi inte har tidningar.
T***e säger att du behöver inte prata så mot mig och Örjan gapar och skriker och blir svart i ögonen.

Josefin, min chef, kommer fram och säger artigt och trevligt "hur står det till" och då svarar Örjan med att ha klagomål på T***e.
"Vad är det för anställd du har". Josefin är bara trevligt och säger att det är den bästa och är mer bestämd då hon säger "jag vill att du går ut".
Jag ser att det ser ut som att Örjan skall dra en loska men gör inte det.
Josefin, min chef, visar med hela handen och med bestämt kroppsspråk, att hon inte viker ner sig. Nu börjar jag bli lite stressad.

Din chef har situationen under kontroll och motar ut Örjan genom att vara ivägen?
Ja, nu är Örjan vid ena dörren på väg ut då Josefin bestämt ser till att Örjan lämnar butiken.
De är nära dörren. Örjan är på väg att göra ett utfall. En kund reagerar då inifrån och säger mot Örjan "skall du slå en kvinna" men Josefin är bestämd och har kontroll på situationen.
Kunden och Örjan hindras från hamna i konflikt.

Örjan är utanför och är på väg till den andra dörren. Jag får panik och säger att jag ringer 112, Josefin ser till att Örjan inte kommer in och det sker något vid dörröppningen som jag inte ser. Jag ser inte situationen för dörren är i vägen för mitt synfält.
Min chef, Josefin är halvvägs utanför och jag går emot händelsen och informerar att jag ringt 112 och att polis är på väg för att lugna ner situationen, jag säger det så att både Josefin och Örjan skall uppfatta det.

Fup sidan 20 Kompletterande för hör med C***a
Hon berättade att mannen som hon kände igen som Örjan hade kommit till hennes arbetsplats Skroten deli för att handla lite. Väl där hade han gått fram till kassan där både C***a och hennes kollega T***e stod placerade. Hon berättade att de båda hade hälsat trevligt på Örjan då han varit där tidigare.
På fråga om hur Örjan brukar vara mot personalen svarade hon att han är nonchalant i sin natur och de känner inte åh va härligt när han kommer utan de är på tårna.

Hon berättade att Örjan är burdus men att han varit trevlig mot henne och inte ställt till det.
Hon upplever inte Örjan som "jättemysig" och "känslan är här är jag och jag gör som jag känner".
På fråga om hur Örjans sinnesstämning var svarade hon att hon inte tror Örjan var påverkad.
Hon upplevde att hon brukade kunna se det, utan den här dagen var han "ganska vanlig i sig själv".

C***a berättade att om Örjan får höra något som inte passar så tar det snurr.
På fråga om hur ofta han brukade komma dit svarade C***a att han brukade komma ungefär en gång var tredje månad för att handla.
Just den här dagen hade han plockat ihop lite varor, lagt upp på disken och frågat T***e nonchalant "ni har väl fortfarande inga dagstidningar".

C***a berättade att Örjan frågat om tidningar tidigare men fått som svar att dem inte har det.
Den här dagen hade T***e svarat Örjan något i stil med, nä vi har ju inte det. Vi har nämligen inte underlag för det eftersom folk inte frågar efter tidningar längre varpå Örjan hade tänt till, höjt rösten och rutit ifrån med något i stil med det är ett jäkla skitsnack.

C***a berättade att T**e skall ha sagt till Örjan om att inte skrika och höja rösten åt henne varpå det hade gjort Örjan tokig och förbannad och upplevts som "Vem fan är du som säger åt mig".
C***a berättade att Örjan fortsatt skrika och T***e hade återigen sagt åt honom att sluta med det där.
På fråga var C***a befann sig då svarade hon ungefär en halvmeter kanske, strax bakom kollegan T***e.

Örjan hade frågat om T**e var ny på jobbet och i samband med detta hade deras chef Josefin, som hört alltsammans, kommit och ställt sig vid kassan.
Josefin hade sagt hej till Örjan och frågat vad som hade hänt varpå Örjan hade frågat något i stil med är det här din jäkla anställd. Josefin hade då svarat att det här är en av de bästa.

C***a berättade att Josefin upprepade gånger hade bett Örjan gå genom att säga jag vill att du går nu.
Örjan hade då blivit förbannad och harklat sig för att sedan göra vad C***a beskrev som spottljudet och lossats spotta mot golvet.
T***e hade ryckt till i hela kroppen för hon trodde verkligen att han skulle spotta.
C***a berättade att Josefin som nu stått näsa mot näsa mot Örjan återigen säger att du får gå härifrån nu och till slut hade Örjan tagit sina varor och gått mot dörren.

På fråga om avståndet svarade C***a att det skedde vid kassan.
Örjan hade stått så nära man kunde och kollegorna hade stått på andra sidan ungefär en meter ifrån.
På fråga om hur C***a upplevde Örjans kroppsspråk svarade hon att han är ju lång och bröstar upp sig, skriker och spottar.
Det blir ju hotfullt och hotfullt att bete sig så över huvud taget. Örjan hade pekat på T***e och visat med hela kroppen "vad är det här för jävla idiot".
C***a upplevde det som att Örjan visade med hela kroppen att det var han som styrde.

Vidare berättade hon att Örjan varken sagt något hotfullt eller varit fysisk mot henne men hon kände sig ändå hotad vilket hon även trodde att de andra kände. Det enda som fanns i tankarna var att han skall ut.
Situationen kändes inte bra för vare sig kollegorna eller andra gäster. Det var en av anledningar till att hon ringde till polisen berättade C***a.
Senast redigerad av Timeout 2026-07-12 kl. 14:10.
Citera
2026-07-12, 14:08
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Fast nu ignorerar du att mänskligt minne är inte som en inspelning eftersom det påverkas av stress, hur lång tid som gått sedan händelsen men även hur frågor formuleras under förhöret. Vittnen kan faktiskt minnas fel.

Vi ska också komma ihåg detta:

"Skådespelaren förnekar brott. I förhör upprepar han flera gånger att han ”inte kommer ihåg” händelsen och att han inte hade hört talas om händelsen förrän han blev kontaktad av polisen.

Målsägande har ett ersättningsanspråk på 10 000 kronor för kränkning.

– Jag ser det bara som en bluffgrej från de här människorna, jag är fullständigt chockad. Det vill jag verkligen inte betala, säger skådespelaren i förhör"

Börjar du bli dement och har glömt kamerorna?
När har skitstöveln Ramberg någonsin erkänt något?
Ditt kvinnohat skiner igenom i alla inlägg du gör.

Här har du andra delen av fupen.
Helt samstämmiga vittnesmål från 2 personer.
Citat:
För er som inte orkar läsa fupen på 33 sidor och försvarar svinet Örjan Ramberg. Del 2.
Örjan vet mer än väl att dom inte har tidningar för han har frågat efter det tidigare.
Han var 77 år vid händelsen och full kapabel att både gå dit och gå därifrån själv utan hjälpmedel.
Han sprang dessutom runt från den ena dörren på uteserveringen till den andra. Han är ingen klen åldring.

Länk till fup och stämningsansökan. https://gofile.io/d/TnC7JY

Fup sidan 10.
Josefin ombeds att berätta fritt det hon kommer ihåg från dagen.
Josefin berättade att hon egentligen inte kommer ihåg några klockslag men att hon var på sin arbetsplats Skroten café den aktuella dagen.
Vid tidpunkten för händelsen befann hon sig på uteserveringen då hon plötsligt hörde att någon skrek inifrån caféet.
Båda dörrarna ut var öppna så hon hörde tydligt vad som pågick därinne.

Josefin berättade att hon gick tillbaka in i lokalen och fick då se en upprörd man som stod och vevade med armarna vid kassan.
Josefin konfronterade mannen och sa åt honom att jag vill att du går och du har ingen rätt att vara här.
Josefin berättade att hon kom in i situationen när mannen var väldigt arg och att det inte skulle förvåna henne om han var påverkad av alkohol.
Inte så att han raglade men hon upplevde att mannen ville provocera.
Josefin upplevde även kroppsspråket som väldigt hotfullt och sa att det kanske beror på att de andra tjejerna "strukit medhårs" när han varit där tidigare och aldrig bett honom gå.

Josefin tror att mannen nog blev väldigt ställd när han blev tillsagd att lämna och säger att hon inte kan minnas om hon sett honom på arbetet förut.
På fråga om Josefin har någon uppfattning om hur han brukar vara mot personal svarade hon att han brukar vara otrevlig men inte hotfull.
När Josefin gick runt kassan i riktning mot mannen för att konfrontera honom tog han sats och gjorde spottljudet flera gånger.
Josefin berättade att hon dock inte såg om han faktiskt spottade.

Hon ställde sig vid dörren in till caféet och sa åt mannen att gå samtidigt som hon markerade tydligt med handen mot dörren.
Mannen backade då och på fråga om hur nära de stod varandra svarade Josefin att de var ruskigt nära, bara några decimeter.
Josefin beskrev det som att de stod näsa mot näsa mot varandra men att mannen var lite längre än henne.

Mannen hade fortsatt gasta och skrika men Josefin hade försökt hålla lugnet. En annan gäst hade då valt att lägga sig i vilket hade eskalerat situationen. Josefin berättade att mannen då gjorde utfall mot den andra gästen genom att sträcka sig över henne.
Josefins kollega C***a hade varit verbal mot mannen i samband med detta och skrikit du får inte slå henne flera gånger samt att han skulle sluta för att polis skulle tillkallas.

På fråga vad som hände då svarade Josefin att mannen backade ut ur lokalen och sprang bort mot vänstra dörren på caféet.
Josefin följde honom på insidan bort till dörren där hon sagt att han inte var trevlig och förklarat att jag bestämmer vem som skall komma in här och du är inte välkommen.

Josefin berättade att mannen tog tag hårt runt hennes vänstra handled vilket hade gjort henne panikslagen och paralyserad.
Josefin ska då ha sagt något i stil med du gör illa mig jag vill att du släpper varpå mannen svarat något i stil med det är det som är meningen.
Mannen hade även uttryckt något som Josefin upplever som kvinnoförnedrande till henne som kvinna, inte personligen.
Hon minns inte ordagrant men det var något i stil med att han skulle sätta henne på plats.
Josefins känsla var att mannen var ute efter att göra henne livrädd.

På fråga om hur mannen greppade tag svarade Josefin att greppet kom från ovansidan av handleden och naglarna hade gått in i armens undersida på samma sida som handflatan.
Avståndet mellan dem hade varit jättenära och handleden hade varit placerad rakt ner utmed kroppen.
Josefin upplevde att greppet varade i 30 sekunder till en minut men det kändes som en evighet och under tiden hade hans skrikande övergått till ett leende. Josefin beskrev det som om han njöt och hade kommit dit han ville.
Greppet var så pass hårt att hon varken kunde slita sig eller slå sig loss.

Situationen hade varit svår att hantera då personalen var i underläge.
Josefin upplevde att kollegan C***a fick mannen att lämna caféet genom att säga polisen kommer eftersom han släppte taget om henne och gick iväg i riktning mot Gröna Lund.

Josefin berättade att polisen inte var på väg men upplevde att C***a hade slut på andra saker att säga och ropade det istället.
Josefin tror kanske att någon försökte avbryta situationen men att den personen inte hade sett att mannen greppade tag om handleden då de stod så nära.

När mannen hade lämnat backade Josefin in i caféet, höll sig för armen och satte sig ner medan C***a hade pratat med polis.
Josefin såg att naglarna hade gått genom skinnet och samtidigt orsakade rodnad. Lite senare under dagen hade det kommit fram blåmärken.
Josefin beskrev att både hon och C***a hade varit skärrade och rädda.

Örjan gör som vanligt i förhöret. Han minns inget och har inte varit där.
Citera
2026-07-12, 14:17
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Den största kvinnohataren på Flashback har uttalat sig och väljer att gå på vad som står i en artikel.

Se där, den största manshataren på Flashback har uttalat sig igen..

Kan inte du kontakta Expressen och tillrättavisa dom och förklara att artikeln innehåller sakfel?

Citat:
Orkar du inte läsa fupen där rätt version finns?

Rätt version? Nu är det faktiskt domstolen som ska ta ställning till om detta händelseförlopp har ägt rum.

Citat:
Hon följde inte efter skitstöveln R*mberg. Hon låste dörren när han hade gått ut och då sprang R*mberg, 77 år gammal, på uteserveringen för att försöka komma in genom den andra dörren i andra änden.

Det där händelseförloppet går att ifrågasätta, en snart 80-årig man är knappast kapabel att springa på det sätt som beskrivs här? R*mberg har så vitt jag känner till haft dålig hälsa senaste tiden och är inte kapabel att springa som en löpare.

Citat:
Kvinnan gick inne på kaféet när hon såg vad han gjorde och gick hon till den andra dörren för att mota ut honom.

Mota ut en snart 80-årig man? Hur mycket motstånd och kraft kan en så pass gammal människa bjuda på?

Kan inte du beskriva exakt hur hon 'motade ut honom"?
Citera
2026-07-12, 14:38
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Börjar du bli dement och har glömt kamerorna?
När har skitstöveln R*mberg någonsin erkänt något?

Kan inte du förklara varför han ska erkänna något om han upplever att han är oskyldig som i det aktuella fallet tex?

Du verkar ta för givet att all skuld ska läggas på R*mberg bara för att han är man.

Berätta nu också vad kamerorna har registrerat?

Citat:
Här har du andra delen av fupen.
Helt samstämmiga vittnesmål från 2 personer.

De där vittnesmålen känns inte speciellt samstämmiga, det ena vittnet minns inga klockslag och uppger att hon "upplevde" olika saker. Vittnet uppger dessutom vid flera tillfällen att hon "tror"
Citera
2026-07-12, 14:42
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Se där, den största manshataren på Flashback har uttalat sig igen..

Kan inte du kontakta Expressen och tillrättavisa dom och förklara att artikeln innehåller sakfel?

Rätt version? Nu är det faktiskt domstolen som ska ta ställning till om detta händelseförlopp har ägt rum.

Det där händelseförloppet går att ifrågasätta, en snart 80-årig man är knappast kapabel att springa på det sätt som beskrivs här? R*mberg har så vitt jag känner till haft dålig hälsa senaste tiden och är inte kapabel att springa som en löpare.

Mota ut en snart 80-årig man? Hur mycket motstånd och kraft kan en så pass gammal människa bjuda på?

Kan inte du beskriva exakt hur hon 'motade ut honom"?
Du orkade inte läsa fupen som jag trodde Hon stod i dörren så Ramberg inte skulle gå in igen.

"På fråga vad som hände då svarade Josefin att mannen backade ut ur lokalen och sprang bort mot vänstra dörren på caféet.
Josefin följde honom på insidan bort till dörren där hon sagt att han inte var trevlig och förklarat att jag bestämmer vem som skall komma in här och du är inte välkommen.

Josefin berättade att mannen tog tag hårt runt hennes vänstra handled vilket hade gjort henne panikslagen och paralyserad.
Josefin ska då ha sagt något i stil med du gör illa mig jag vill att du släpper varpå mannen svarat något i stil med det är det som är meningen.
Mannen hade även uttryckt något som Josefin upplever som kvinnoförnedrande till henne som kvinna, inte personligen.
Hon minns inte ordagrant men det var något i stil med att han skulle sätta henne på plats.
Josefins känsla var att mannen var ute efter att göra henne livrädd.

På fråga om hur mannen greppade tag svarade Josefin att greppet kom från ovansidan av handleden och naglarna hade gått in i armens undersida på samma sida som handflatan.
Avståndet mellan dem hade varit jättenära och handleden hade varit placerad rakt ner utmed kroppen.
Josefin upplevde att greppet varade i 30 sekunder till en minut men det kändes som en evighet och under tiden hade hans skrikande övergått till ett leende. Josefin beskrev det som om han njöt och hade kommit dit han ville.
Greppet var så pass hårt att hon varken kunde slita sig eller slå sig loss.

Situationen hade varit svår att hantera då personalen var i underläge.
Josefin upplevde att kollegan C***a fick mannen att lämna caféet genom att säga polisen kommer eftersom han släppte taget om henne och gick iväg i riktning mot Gröna Lund."

Det där beskriver en typisk kvinnohatare och det är ingen som helst idé att svara dig som är likadan.
Du lägger alltid skulden på kvinnan vare sig hon har blivit misshandlad eller mördad.
Senast redigerad av Timeout 2026-07-12 kl. 14:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in