Citat:
Ursprungligen postat av
Rebali179
Tänkte på en sak när jag lyssnade på inspelningen.
Kenny Frågar om Sången Hörs?
Mats flikar in att det kommer bli sång på nästa skivan vilken måste i så fall vara skivan Aventure
Är Kebnekajse ett instrumentalt Band eller ska det vara sång på Kebnekajse s skivor.
Genom åren så har det ändå växlat tycker jag
Själv så är jag lite kluven även om Kebnekajse har duktiga sångare
Ja, det var en mycket rolig konsert på Gröna Lund. Stämmer att det var cirka 3 månader innan Aventure släpptes och de lovade "lite sång på nya plattan", som Glenngård upplyste om.
Alla låtar som Kebne haft sång på (förutom Vi Drar Vidare) har faktiskt funkat riktigt fint tycker jag. Vallåt efter Britta Jansson har varit det ständiga vokala inslaget på livekonserterna de senaste 15 åren nu.
Hela Gröna Lund-spelningen var riktigt kul att bevittna och lyssna på i efterhand. Fäbodpsalm var en höjdpunkt som jag varken hört vare sig tidigare eller efter den gången tyvärr. Tycker den har något speciellt som man kanske först inte tänker på. Den låten växer varje gång jag hör vare sig live-versionen eller på skiva.
Både Kenny och Mats var på väldigt bra humör på Grönan 2012 och publiken var med på tonerna. Främst var det människor i publiken som kände till Kebne bra, och jag kände igen ett par styckna. Några har genom åren blivit trogna följeslagare till Kebne´s livekonserter (precis som jag).
Resa mot okänt mål smälter ihop med Taxfree på ett sätt som de aldrig spelat den vare sig före eller därefter. Taxfree först och sen övergång till Resan, intressant grepp från bandet!
Senegal beat är en annan höjdpunkt från Grönan 2012...gillar groovet samt Kenny´s lite flummiga ackord-spel som lyfter låten...Hassan och Pelle får briljera på denna låt även de.