Citat:
Ursprungligen postat av
Rebali179
Inte illa ändå måste jag säga. Det kan nog allt bli en del material för en bra
Tribute skiva. Även om det nog inte kommer att bli av säkert när Kebnekajse har lagt av.`
Om ens det vill säga. Men vi tänker allt stort.
& hoppas verkligen att bandet fortsätter att spela så länge de orkar & kan.
Men en ny skiva är nog säkert långt borta med tanke på att några av originalmedlemmarna
har avlidit eller Slutat spela med Bandet.
När Pelle Ekman gick bort försvann väl även Baby Grandmothers & så länge han är borta
kommer nog inte Baby Grandmothers att spela alls längre.
Ja, precis. Vi får drömma och hoppas de spelar länge till. Ska se Kebne i Uppsala den 12:e December...hoppas på att spela in också.
Baby Grandmothers tog nog slut när Pelle försvann till himmelen. Kanske att de kan göra en tributspelning till Pelles ära...med Kenny, Bella och varför inte Hanna från Träden?
Hon skulle göra låtarna rättvisa tror jag. Dessutom kanske hon kan tillföra lite andra takter och fills?
Tycker Frank gör ett mycket bra jobb bakom trummorna även om han faktiskt ändrat mycket i hur låtarna låter numera...rent trummässigt. Spelar själv trummor i många band, så jag har analyserat hans spelstil och rent tekniskt/taktmässigt hur han spelar i jämförelse med Pelle. Han använder fotpedalen på ett annat sätt än Pelle...gör lite mera fills med foten...vissa låtar spelar han lite mer meckigt än Pelle och tvärtom andra låtar så är det Pelle som gjorde lite mera grejor.
Hade gärna sätt Hanna i Kebne också om Frank någon gång skulle behöva en ersättare...men vi hoppas han orkar många år till såklart :-)
Undrar om Kebne och deras bokare har mycket planer för nästa år?
Kanske en Europa-runda? Men kanske svårt att sälja biljetter utanför Skandinavien?
T.o.m deras Norrlands-sejour efter Finland förra året blev ju inställt...tror det hade att göra med biljettförsäljningen...kanske att de borde ha satsat på endast ett spelställe i Norrland...typ Sundsvall eller Umeå...så hade de i alla fall kanske sålt ut ett ställe istället för fyra halvmediokra?