Hade tänkt att spela in Wasa Express, men var tvungen att bege mig hem till influensasjuka familjen, så det blev bara Kebne som spelade först den kvällen.
Sen är jag inte bootlegger, utan jag är tejpare (taper) som jag skickade dig min bok om det fenomenet. Bootleggers tjänade pengar på illegala inspelningar, medans jag inte får en krona utan ibland en t-shirt eller LP-skiva från banden som jag spelar in. Det är en mycket fin hobby som både banden och jag mår bra av.
Mitt fel där tänkte lite galet. Men vet du om Kebnekajse s skivbolag Subliminal Sounds kan tänka sig att ge ut ett album med delar av ditt Inspleade material ifall vi kanske äntligen kan få ut en Liveskiva
med Kebnekajse. (Det borde väl finnas en del material att kunna ge ut med tiden)? Om man bortser från Progglådan , Kebnekajse på Grand & Tanoskivan?
Eller vad tror du om det. Kebnekajse har väl alltid varit ett liveband.
Fast de kanske tänker att det skulle bli för mycket att ge ut med
tanke på att en konsert är en Konsert & En skiva är en skiva.
Om man fick önska så skulle jag gärna vilja att din inspelning med Kebnekajse Från Alta Kulturknut 2016-03-11 skulle ges ut Vilken setlista & konsert
& så klart med "rätt sättning"
Mats Glenngard: Violin, Guitar
Thomas Netzler: Bass
Goran Lagerberg: Bass
Kenny Hakansson: Lead Guitar
Hassan Bah: Percussion
Pelle Ekman: Drums
01 Intro
02 Skanklat Fran Leksand
03 Polska Fran Alfta
04 Bua Moras Brudpolska
05 Vallat Efter Britta Jansson
06 Snickar Anders
07 Farmors Brudpolska
08 Horgalaten
09 Idioten
10 Rättvikarnas Gånglåt
11 Band Introductions
12 Polska Fran Bingsjon
13 Taxfree
14 Förberedelser För Fest
15 Brudmarsch Till Per Och Anna
16 Barkbrodslaten
17 -Encore Break-
18 Resa Mot Okänt Mål
Senast redigerad av Rebali179 2026-07-14 kl. 15:20.
Mitt fel där tänkte lite galet. Men vet du om Kebnekajse s skivbolag Subliminal Sounds kan tänka sig att ge ut ett album med delar av ditt Inspleade material ifall vi kanske äntligen kan få ut en Liveskiva
med Kebnekajse. (Det borde väl finnas en del material att kunna ge ut med tiden)? Om man bortser från Progglådan , Kebnekajse på Grand & Tanoskivan?
Eller vad tror du om det. Kebnekajse har väl alltid varit ett liveband.
Fast de kanske tänker att det skulle bli för mycket att ge ut med
tanke på att en konsert är en Konsert & En skiva är en skiva.
Om man fick önska så skulle jag gärna vilja att din inspelning med Kebnekajse Från Alta Kulturknut 2016-03-11 skulle ges ut Vilken setlista & konsert
& så klart med "rätt sättning"
Mats Glenngard: Violin, Guitar
Thomas Netzler: Bass
Goran Lagerberg: Bass
Kenny Hakansson: Lead Guitar
Hassan Bah: Percussion
Pelle Ekman: Drums
01 Intro
02 Skanklat Fran Leksand
03 Polska Fran Alfta
04 Bua Moras Brudpolska
05 Vallat Efter Britta Jansson
06 Snickar Anders
07 Farmors Brudpolska
08 Horgalaten
09 Idioten
10 Rättvikarnas Gånglåt
11 Band Introductions
12 Polska Fran Bingsjon
13 Taxfree
14 Förberedelser För Fest
15 Brudmarsch Till Per Och Anna
16 Barkbrodslaten
17 -Encore Break-
18 Resa Mot Okänt Mål
Jo, har pratat med Subliminal-Steffe och även såklart med Kenny ett par gånger, men just nu så ligger det i framtiden. Sedan så har även Kenny lite rariteter i sin samling vad gäller liveinspelningar, så kan bli så att det blir något efter att nya studioplattan släpps, men som du vet så släpper inte Kebne officiella plattor med jämna mellanrum. Subliminal är i nuläget mest intresserade av min inspelning med Baby Grandmothers från 2017 i Gamla Stan i Stockholm. Huruvida det blir ett officiellt släpp med den återstår att se. Bella och Kenny måste också ge tummen upp.
Sedan som du vet så har Kebne inte släppt riktiga liveplattor om man bortser från Tanto och Grand, som ju var halvofficiella och självsläppta. Kenny har vid ett tillfälle sagt att han inte var 100 % nöjd med dessa två inspelningar och då mest ljudmässigt. Tanto är Minidisc-inspelningar, varav en är Lagerbergs MD och två andra källor. Så efter mina samtal med Kenny så förstår jag att en ren liveplatta nog ligger i framtiden och inte inom överskådlig framtid. Kanske så bryskt att när de är i himmelen så kommer Subliminal-Steffe att "vakna till liv" och eftersöka liveinspelningar med Kebne och Baby Grandmothers. Hoppas dock han inte väljer Mecki Mark-inspelningar framför ovannämnda för då skulle jag bli rejält besviken med den tankegången måste jag säga helt ärligt :-)
Subliminal har släppt lite skumma och konstiga släpp med främst Baby Grandmothers som jag inte förstår varför. Det finns icke-utgivet material, men de envisas med samma utgåva av den gamla plattan om och om igen...kom inte och säg att jag varnade er Subliminal :-)
Sedan så finns det en hel del prestige i dessa saker också...de saker som de själva inte spelat in...kan de så att säga se ned på lite grann...och då blir mycket stolthet och lite dumheter med dessa sakers beskaffenhet, som det så fint brukar heta.
För att avrunda detta, så kan jag säga att många gamla gubbar också sitter på sina Kebne-inspelningar från 70-talet och inte gärna vill dela med sig, efter att jag har frågat åtskilliga gånger om...så vad ska man säga egentligen? Sur-gubbar eller vad? Ja, så ligger landet just nu som det berömda ordspråket förtäljer oss! :-)