Citat:
Ursprungligen postat av
SC430
Det har blivit helt sinnessjuka priser på begbilar ink långmilare.
Det betyder extremt höga andrahandsvärden.
Förr köpte vanliga människor nya bilar o bytte in mot nya med viss regelbundenhet.
Då var bilar som gått över 10,000 mil extrembilliga i förhållande till nypriset.
Nu är de alla dyra vilket innebär att det är förvånansvärt att så få nybilar säljs till privatpersoner.
De verkar hellre betala dyra pengar för bilar som gått typ 20,000 mil.
Det är ju i nuläget man ska köpa nytt med dagens andrahandpriser.
Har ankdammfolket helt tappat kunskapen om ekonomi???
Det kan bero på att folk inte VILL ha bilar vilka är helt fyllda med irriterande kontrollsystem, och el eller elhybrider saknar andrahansvärde.
Kolla vad folk tycker i den här tråden:
(FB) Är det bara jag, eller har nya bilar blivit helt outhärdliga?
Från trådstarten:
"Jag har kört en hel del nya bilar den senaste tiden Kia, Hyundai, Audi, BMW med flera. Visst skiljer de sig åt, men de har en sak gemensamt: de piper, varnar och tjatar oavbrutet. Det känns som att köra runt i ett gammalt TV-spel där bilen skriker åt dig var trettionde sekund.
Kollar man på den inbyggda GPS:en i några sekunder börjar bilen varna för att man inte tittar på vägen. Kör man på en smal och krokig landsväg där man naturligt hamnar nära mittlinjen i kurvorna kommer nästa varning direkt. Sedan kommer den klassiska ta en pausvarningen.
Jag kan sätta mig i bilen klockan 09.00 efter en lång natts sömn och en ordentlig frukost. Tjugo minuter senare tycker bilen att jag verkar trött och borde stanna och vila. På vilka grunder då?"