2026-07-12, 01:30
Medlem
BRA! Jag vill bli bromsad och ligga efter Britt-Inger och Kristoffer-Roger på väg till jobbet. Tack EU!
Citera
2026-07-12, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bib-bo
Det är väl bra att idioter håller hastigheten? Vad är problemet? Vill du köra för fort?
Håller med, men samtidigt vad gör man när någon ligger på 80 på 100 väg, får man aldrig köra om då?
Citera
2026-07-12, 06:16
Medlem
Pungsvings avatar
Om man vill göra vägarna säkrare så förbjud muslimer att köra bil. Rida på åsna är deras naturliga toppfart. Men jag kan tänka mig trehjuling och sandflak med samma åsnefart.
Citera
2026-07-12, 08:21
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gelato33
Tänk om du blir jagad av någon galningen eller behöver ta dig snabbt till sjukhuset.
Det första jag tänkte på.
Ditt barn håller på att dö och du kan inte köra fort till sjukhuset.
Citera
2026-07-12, 08:43
Medlem
Run3s avatar
1) SD kanske borde återgå till att vara anti-EU igen. Jag gillar inte det sveket mot väljarna. Många är bra trötta på EU och deras fjantiga regler.

2) Sen undrar folk varför priset på begagnade bilar är så högt. Kanske för att folk inte vill ha all skit som finns i nya bilar? Avsaknad av knappar så allt styrs med touchskärm istället, prenumerationstjänst för att få sätesvärmare, varningar när man tittar ifrån vägen eller kör för nära vita strecken på vägen, osv. Man blir ju tokig i en ny bil.

Jag själv kör en begagnad bil. Inga varningar för något, förutom när man är på väg att krocka i en stillastående bil, men den är ju rimlig att ha och sker extremt sällan. Kan kolla GPS:en hur mycket jag vill utan att bilen piper. Kan köra om utan problem. Etc. Jag ligger konstant i för hög hastighet, och bilen säger inget, precis så som det ska vara. Har knappar i bilen för i stort sett allt.

Hade aldrig tolererat du funktionerna i en ny bil. Än mindre ännu mer, som EU vill tvångsinföra.
Citera
2026-07-12, 08:47
Medlem
Ska sådan skit in i min bil ska Autobahn bort..

Tyskjävlar ska inte sitta och bestämma att vi ska åka runt som sniglar och sedan ha fri fart.
Citera
2026-07-12, 09:08
Medlem
BerraByggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Nya bilar är ett helvete att köra, är det en pinne på vägen eller lite snö på någon sensor tvärbromsar bilhelvetet utan anledning. Och ja, jag vill köra lite för fort. Hur skall man ta sig förbi en tradare eller ett husvagnsekipage som ligger i modiga 80 på en 90 väg annars? Blir en jävla lång omkörningssträcka, kul när det kan ligga ett helt rep efter ett sådant ekipage. Blir ingen säker omkörning om man skall maska sig förbi i 90.

Särskilt på riksvägarna som är en fil med eller utan bred väggren .. för ofta vill husvagnen diktera ditt tempo och flyttar sig ej.. blir kul på genivägarna 2+1 när 10 pers ska om en lastbil som är låst till 86kmh och allas bilar är geo-fencing strypta till max 95 på 90 väg 😵‍💫 men man kanske tänker sig att det kommer finnas marginal? Typ 20-50kmh över gränsen. Blir för stora förluster på inkomst annars i böter m.m. och vissa elbilar är rent av livsfarliga. Man sätter kreti och pleti som kört som värst en 2.0 bensin bakom ratten på 5-6-700hk ..
Citera
2026-07-12, 09:48
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Håller med, men samtidigt vad gör man när någon ligger på 80 på 100 väg, får man aldrig köra om då?

Jo? Alltså jag gillar inte förslaget men ditt argumentet är ju felaktigt? Du kan ju köra i 100 förbi den som ligger i 80?
Citera
2026-07-12, 10:16
Medlem
Zaedrewss avatar
Ja säg hej till polissamhället! De styrande i Kina borde ta noter. Folk i Europa kommer liksom helt frivilligt gå mot galgen och införa lag efter lag som inskränker vår frihet.
Citera
2026-07-12, 10:36
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Nya bilar är ett helvete att köra, är det en pinne på vägen eller lite snö på någon sensor tvärbromsar bilhelvetet utan anledning. Och ja, jag vill köra lite för fort. Hur skall man ta sig förbi en tradare eller ett husvagnsekipage som ligger i modiga 80 på en 90 väg annars? Blir en jävla lång omkörningssträcka, kul när det kan ligga ett helt rep efter ett sådant ekipage. Blir ingen säker omkörning om man skall maska sig förbi i 90.

Framförallt blir det farliga omkörningar om bilen bromsar när man behöver accelerera.

Tanken är väl god, men i praktiken en mindre bra idé.
Då kan man väl börja installera rattfylleri utrustning i nya bilar som ett första steg.
Citera
2026-07-12, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Jo? Alltså jag gillar inte förslaget men ditt argumentet är ju felaktigt? Du kan ju köra i 100 förbi den som ligger i 80?
Och 70 p0 på 50 väg då eller?
Citera
2026-07-12, 11:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av snirv
Nej de vill lämna EU.
Vadå nej? Jag såg någon användare rada upp allt de ville göra och det stod som sista punkten i listan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in