2026-07-11, 21:55
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Har du sett åkrar på sommaren med böljande säd? Det är lika vackert som att se ut över havet med böljande vågor.
Den utsikten är inte att förakta.
Däremot är det trist under vinterhalvåret framförallt om det är barmark.
Han är ju ingen ungdom längre och då kan det vara njutbart att sitta och titta på säden.
Citera
2026-07-11, 22:17
Medlem
Citat:
Har du sett åkrar på sommaren med böljande säd? Det är lika vackert som att se ut över havet med böljande vågor.
Den utsikten är inte att förakta.
Däremot är det trist under vinterhalvåret framförallt om det är barmark.
Du skulle ha blivit poet. Tror det snöar mycket där för han kallas Snögubben i vissa forum. Varför skulle folk annars skriva så? Vad tror du?
Citera
2026-07-11, 22:46
Medlem
Citat:
Inte på småvägar.

Det är ingen småväg, det är en riksväg.

(Du är verkligen mer tålamodsprövande än vanligt. Har du missat att ta din medicin?)
Citera
2026-07-11, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
1. Det finns en väg, och den är så smal att två bilar inte kan mötas. Det betyder att om en kund stannar för att gå in och handla Måns egenodlade vinbärssylt är vägen spärrad. Bedöm själv lämpligheten. Jag föreställer mig att en sådan verksamhet vill ha mer än en kund i taget.

2. Enligt Lantmäteriets karta är de två längorna i vinkel boningshus, och därutöver finns en byggnad, som möjligen kan vara ett stall. Det är som sagt imponerande hur du kommer med pigga idéer för hur Måns kan utveckla sin rörelse, men försök inse att den fastighet han bor på är helt olämplig för detta.

3. Trafikstockningen vid Kiviks marknad är två dagar om året. Den säsong man kan tjäna pengar på Österlen är högst två månader. Och eftersom Måns inte bor på Österlen är detta helt irrelevant.

Med anledning av din diskussion gällande småväg eller Riksväg vad är det du själv menar i detta inlägg?
Citera
2026-07-11, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Med anledning av din diskussion gällande småväg eller Riksväg vad är det du själv menar i detta inlägg?

Vad jag menar är att den väg som leder till den fastighet där Måns bor - och som väl i detta tänkta scenario också skulle hysa hans café- och festivalverksamhet samt gårdsbutik - är smal. Riksvägen går några hundra meter bort, fågelvägen, och passerar även mycket nära den andra fastighet som aktualiserats eftersom den är till salu.
Citera
2026-07-11, 23:50
Medlem
Citat:
Vad jag menar är att den väg som leder till den fastighet där Måns bor - och som väl i detta tänkta scenario också skulle hysa hans café- och festivalverksamhet samt gårdsbutik - är smal. Riksvägen går några hundra meter bort, fågelvägen, och passerar även mycket nära den andra fastighet som aktualiserats eftersom den är till salu.

Ok, men då pratar du och Ottoplommon om samma småväg?
Citera
2026-07-12, 00:06
Medlem
Citat:
Ok, men då pratar du och Ottoplommon om samma småväg?

Vad gäller den skribenten vågar jag inte uttala mig om vad inläggen kan tänkas syfta på.
Citera
2026-07-12, 00:24
Medlem
Citat:
Vad gäller den skribenten vågar jag inte uttala mig om vad inläggen kan tänkas syfta på.

Du försökte ju nyss sätta Ottoplommon på plats genom att rätta hen och hävda att det inte alls är en småväg utan en riksväg. När du sedan tvingas medge att det faktiskt är en småväg som leder fram till fastigheten, så skyller du på nytt på Ottoplommon och att du inte vågar uttala dig om vad inläggen syftar på.

Vet du jag är övertygad om att Ottoplommon har koll på det hen skriver om, annars upplever jag att hen medger att hen inte har insyn i just det aktuella ämnet.
Citera
2026-07-12, 00:28
Medlem
Citat:
Du försökte ju nyss sätta Ottoplommon på plats genom att rätta hen och hävda att det inte alls är en småväg utan en riksväg. När du sedan tvingas medge att det faktiskt är en småväg som leder fram till fastigheten, så skyller du på nytt på Ottoplommon och att du inte vågar uttala dig om vad inläggen syftar på.

Vet du jag är övertygad om att Ottoplommon har koll på det hen skriver om, annars upplever jag att hen medger att hen inte har insyn i just det aktuella ämnet.

Om du läser inläggen så du får sammanhang ser du att det handlade om vägen utanför den fastighet som är till salu, och det är en riksväg. Det var den som diskuterades vad gäller köbildning, och då är inlägget om att det inte är köbildning på småvägar helt goddag-yxskaft. Det är denna troligen medvetna taktik att ständigt byta spår i diskussionen som gör det så enormt tålamodsprövande att diskutera med vederbörande.
Citera
2026-07-12, 00:31
Medlem
Citat:

Fp
Senast redigerad av Vipan 2026-07-12 kl. 01:05.
Citera
2026-07-12, 01:02
Medlem
Citat:
Om du läser inläggen så du får sammanhang ser du att det handlade om vägen utanför den fastighet som är till salu, och det är en riksväg. Det var den som diskuterades vad gäller köbildning, och då är inlägget om att det inte är köbildning på småvägar helt goddag-yxskaft. Det är denna troligen medvetna taktik att ständigt byta spår i diskussionen som gör det så enormt tålamodsprövande att diskutera med vederbörande.

Men du medgav ju själv i ett av dina senaste inlägg att även du pratade om vägen som går till MZ fastighet. Men nu menar du på att diskussionen gäller en annan fastighet som nu är till salu??

Banankontrakt
Medlem

Reg: Feb 2020
Citat:

Citera
2026-07-12, 01:16
Medlem
Citat:
Men du medgav ju själv i ett av dina senaste inlägg att även du pratade om vägen som går till MZ fastighet. Men nu menar du på att diskussionen gäller en annan fastighet som nu är till salu??

Banankontrakt
Medlem

Reg: Feb 2020
Citat:

Då har du de aktuella inläggen citerade här, eftersom du tydligen inte är kapabel att göra det jag föreslog, nämligen läsa dem i sitt sammanhang:

Citat:
Då är det här bättre än där Månsan bor, för här ser man vägen genom fönster i bullerplanket och inte åkrar åt alla fyra hållen. Dessutom närmare till busshållplats.

[Ovanstående syftar alltså på den andra fastigheten som nu är till salu.]

Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Ja, har man tur så kommer det någon bil åkande. Eller bussen.

Citat:
Där är bilköer jämt, för alla vill till Österlen (har jag lärt mig här i tråden).

Citat:
Inte på småvägar.

Citat:
Det är ingen småväg, det är en riksväg.

(Du är verkligen mer tålamodsprövande än vanligt. Har du missat att ta din medicin?)

(Här gör jag möjligen misstaget att utgå från att Ottoplommon gör ett inlägg som följer normala vanor i en diskussion, nämligen att om man svarar på något så syftar man på det man svarar på, inte på något helt annat.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in