2026-07-11, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Det är väl klart att MånsPetter måste ha en bostad precis som alla har. MånsPetter äger ju ingen bostad nu. Men pappas gåva, sommarhuset, som MånsPetter sålt gör ju att han kan betala skilsmässan och en lägenhet på sisådär 90 kvadrat. Men pappas gåvor hjälper inte MånsPetter hela livet. Några siljalinegig hoppas han nog på nästa år

Bostad har han ju, däremot äger han inte sin bostad. Det är massor med människor som går genom livet utan att äga sin bostad, så det är på så sätt inte det minsta synd om honom. Han "får väl ställa sig i bostadskön", som Erlander sade, om han nu vantrivs utanför Kyrkheddinge utanför Staffanstorp utanför Lund.
Citera
2026-07-11, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Hur kan du då veta precis allt om Måns Petter Alberts Leksaksvinodling?
Jag vet bara vilka druvsorter han har. Vad jag läst mig till.
Men jag känner folk som hushållsodlar vindruvor.

I fjol vid Allahelgona såg jag ett stor odling med vindruvor på en åker i närheten.
De hade lämnat alla druvorna kvar till fåglarna.
Och de jag känner fick väldigt sura vindruvor i fjol.
Det blev dock god saft av dem.

Så jag tror att förra sommaren var kass för vindruvsodlarna. (?)
Citera
2026-07-11, 14:12
Medlem
Här är ett härligt ställe till salu precis i närheten av där Måns bor och odlar kryddväxter. Lite nära vägen, men det är ju bara en fördel, tycker ni. Och lagom stort hus och lagom stor tomt om man vill ha en vinbärsbuske.
Citera
2026-07-11, 16:06
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Bara för att ge ett jämförande exempel, en av ”bubbeltillverkarna” i Sverige, Skepparps Vingård odlar druvor på sex hektar och har 25.000 plantor. Flintevångs Vingård, som MånsPetters gård egentligen heter, har 500 vinstockar på en halv hektar.

Bara för att ge lite perspektiv på verksamheten och volymen.

Vad gäller ”tappade sugar” så var det intressant att han går på lägenhetsvisningar i Stockholm. Han kanske ska bli månskensbonde?

Då stämmer det jag hörde att Måns Petter Alberts Vingård bara är en liten Leksaksvinodling, dvs i jämförelse med Skepparps Vingård som du nämner i ovan inlägg så är Mums endast ynka 2% av den.
Citera
2026-07-11, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Här är ett härligt ställe till salu precis i närheten av där Måns bor och odlar kryddväxter. Lite nära vägen, men det är ju bara en fördel, tycker ni. Och lagom stort hus och lagom stor tomt om man vill ha en vinbärsbuske.
Ser trevligt ut men ångestfylld ort. Att bara se åkrar ger rysningar.
Citera
2026-07-11, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan

Då är det här bättre än där Månsan bor, för här ser man vägen genom fönster i bullerplanket och inte åkrar åt alla fyra hållen. Dessutom närmare till busshållplats.
Citera
2026-07-11, 18:35
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Då är det här bättre än där Månsan bor, för här ser man vägen genom fönster i bullerplanket och inte åkrar åt alla fyra hållen. Dessutom närmare till busshållplats.

På tal om busshållplats, har Måns Petter Albert kvar sitt körkort, eller drogs det in pga Kokainmissbruket?
Citera
2026-07-11, 18:45
Medlem
Citat:
Ja, har man tur så kommer det någon bil åkande. Eller bussen.
Senast redigerad av Vipan 2026-07-11 kl. 19:04.
Citera
2026-07-11, 18:50
Medlem
Citat:
Ja, har man tur så kommer det någon bil åkande. Dagen är räddad. Kanske bussen också.

Där är bilköer jämt, för alla vill till Österlen (har jag lärt mig här i tråden).
Citera
2026-07-11, 19:10
Medlem
Citat:
Där är bilköer jämt, för alla vill till Österlen (har jag lärt mig här i tråden).
Det kanske är pensionärer som vill se en skymt av sångfågeln?
Citera
2026-07-11, 20:53
Medlem
Citat:
Har du sett åkrar på sommaren med böljande säd? Det är lika vackert som att se ut över havet med böljande vågor.
Den utsikten är inte att förakta.
Däremot är det trist under vinterhalvåret framförallt om det är barmark.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-07-11 kl. 21:19.
Citera
2026-07-11, 21:18
Medlem
Citat:
Inte på småvägar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in