Citat:
Ursprungligen postat av
sucuk
Problemet är att systemen inte enkelt går att stänga av utan man måste in i menyer - då lär bilarna lämnas på tomgång ordentligt mycket mer än annars... EU har inte tänkt hela vägen i hamn där, de skulle skulle givetvis haft en "cool down" period på 30 minuter eller så innan dessa system gör reset.
Ja det finns säkert exempel på olika bra implementeringar i menysystem eller annat för dessa system. Men vissa kanske anses så pass viktiga generellt sett (kanske säkerhetsmässigt eller annat) att man valt att de t ex är aktiverade varje gång bilen startas. Andra kanske kan vara mer som att ställa in stolen eller annat, alltså mer likande ”personifiering”
Jag vill mena att det i vanlig ordning handlar väldigt mycket om tillvänjning till nya saker/funktioner etc. För liknande gnäll har gått kontinuerligt genom tiderna inte bara om bilar, utan i princip allt. Nya saker kan vara jobbiga för många oavsett om de är bra eller inte, för det är nåt nytt och de är ovana, och vill ha det som de blivit vana med.
Det finns absolut en hel del som varit mer eller mindre dryga även för mig, initialt, men efter att ha testat tränat och fått mer förståelse för tanken bakom hur det är utformat, och vad det ska vara hjälp eller skydd mot, så brukar det mesta landa och jag istället uppskattar det.