2026-07-11, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Detta är en skvallertråd. Vi får väl se. Det blir kanske en tuff uppgörelse vid skilsmässan. Det blir nog väldigt dyrt för Månspetter. Han har ju inte så mycket men vi får väl se om han har något kvar alls 2028.

Jo jag vet att det är en skvallertråd men jag tyckte bara att vi för tillfället diskuterade något helt annat men det är ok.

Vad är det du menar att han inte har så mycket av? Menar du pengar eller uppdrag?
Citera
2026-07-11, 00:59
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madaj
Men igår fick vi reda på att MZ planerar att köpa en ny lägenhet... så det är ju inte så att det inte finns några pengar...

Det är väl klart att MånsPetter måste ha en bostad precis som alla har. MånsPetter äger ju ingen bostad nu. Men pappas gåva, sommarhuset, som MånsPetter sålt gör ju att han kan betala skilsmässan och en lägenhet på sisådär 90 kvadrat. Men pappas gåvor hjälper inte MånsPetter hela livet. Några siljalinegig hoppas han nog på nästa år
Senast redigerad av Rikskrim08 2026-07-11 kl. 01:14.
Citera
2026-07-11, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag förstår att det inte finns bevis eller en belägg.

Transvestiter har inget med sexualitet att göra. Utan ett behov att klä sig i motsatta könets klädsel/atribut. Efter en rolig kväll på stan går de hem till fugan och berättar om allt roligt de upplevt i frugans kläder, smink o peruk. Typ. Det finns även kvinnliga transvestiter.

Transexuell är en människa som känner det som att de blivit födda i fel kropp o fel könstillhörighet.
Det är vanligt att transexuella byter könstillhörighet i vuxen ålder.

Enligt en källa här i tråden som jag uppfattade som seriös och trovärdig så hade MZ setts prata med en kollega som var transsexuell.
De hade senare lämnat Stureplan tillsammans.
Enligt Stoppa pressarna hade MZ sett lämna med en kvinna.

Och det är faktiskt allt som finns av fakta. Dvs skvaller. De gick kanske till ett annat ställe? Eller så bodde de åt samma håll och slog följe?
Eller gick för att försöka köpa knark? Det kan ju ha varit något sådant.

Så varifrån kommer denna skröna?

Att polisen hade haft span på en kändis och en kvinna. Och knackat på, på adressen där de befann sig i tron att det rörde sig om sexhandel.
Det gjorde det INTE och polisen lade ner misstankarna.
Och därför finns ingen fup. Ingen vet vem "kändisen" som inte köpte sex var.

Men jag minns de första felaktiga rubrikerna nästa dag.
Att en kändis åkt fast för sexköp. Vilket var helt fel visade det sig lite senare.
Men då var ryktesspridningen redan i full igång. Bl.a här på FB.

Och här är vi nu. Rykten är inte fakta. Det är spekulationer. Tom krig har startats pga rykten och vilda spekulationer som visat sig vara helt felaktiga efteråt.
Så ni får belägga er story med fler fakta om ni vill bli trodda. Tills dess är det bara ännu en trådsanning.
Du sov länge idag. Vänt på dygnet? Nu har du många inlägg att ta tu med. Och läxa upp medlemmarna som är elaka mot din MånsPetter. Ha en bra natt på flashback!
Senast redigerad av Vipan 2026-07-11 kl. 01:41.
Citera
2026-07-11, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Heja MZ! Jag hoppas att det går bra för dig! Alla har vi haft våra svackor i livet och rest oss ur det

Fint inlägg jag håller med.
Citera
2026-07-11, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malla68
”Skog och natur”… Jodå. Har du varit i västra Skåne? Den sidan av Skåne är fantastisk på sommarhalvåret och en annan klimatzon än södra Norrland, typ Stockholm.
Ja jag har sett västra Skåne i hela mitt liv.
Förlåt men jag förstod inte riktigt din fråga?
Jag har dock aldrig varit i Staffanstorp.
Tydligen är det alldeles kallhugget på träd där MZ har sin gård och däromkring (?)
Senast redigerad av ottoplommon 2026-07-11 kl. 03:03.
Citera
2026-07-11, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Du sov länge idag. Vänt på dygnet? Nu har du många inlägg att ta tu med. Och läxa upp medlemmarna som är elaka mot din MånsPetter. Ha en bra natt på flashback!
Men tack för svar. Var du får dina fakta och uppgifter ifrån? Det är nog inte bara jag som undrar det.
Tänk om vi skulle gå till botten med den här trådsanningen nu, en gång för alla.
Men det vågar ni inte era fegisar.
EDIT: Gulligt att du håller reda på mina sovtider. Jag känner mig nästan saknad.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-07-11 kl. 03:06.
Citera
2026-07-11, 03:22
Medlem
Citat:
Men tack för svar. Var du får dina fakta och uppgifter ifrån? Det är nog inte bara jag som undrar det.
Tänk om vi skulle gå till botten med den här trådsanningen nu, en gång för alla.
Men det vågar ni inte era fegisar.
EDIT: Gulligt att du håller reda på mina sovtider. Jag känner mig nästan saknad.

Ja du är saknad av mig 😊 Så vi kan fortsätta dryfta våra MZ diskussioner här.
Citera
2026-07-11, 03:50
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Varför svarar ni Rikskrim08 övht? Hen mår ju uppenbart inte bra. Tänker ni att ni ska omvända hen, eller vad? Eller gillar ni bara tjafset?
Varför diskuteras inte trådens huvudperson MZ lite mer istället?

Tråden handlar ju om skvaller runt Måns Petter Albert, nu ser vi alla fram emot 24 juli* då årets andra gig blir av och det på hans egna Café. Frågan blir om vi i år kommer att få se en Kokainfri Mums på scenen eller blir det lika fjolårets Dundersuccé en påverkad Mums!?

* Datum har ej dubbelkollats, tror det var skribenten "Otto" som skrev 24e.
Senast redigerad av EAGLEofGOLD 2026-07-11 kl. 04:33.
Citera
2026-07-11, 04:07
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ja jag har sett västra Skåne i hela mitt liv.
Förlåt men jag förstod inte riktigt din fråga?
Jag har dock aldrig varit i Staffanstorp.
Tydligen är det alldeles kallhugget på träd där MZ har sin gård och däromkring (?)

Hur kan du då veta precis allt om Måns Petter Alberts Leksaksvinodling?
Senast redigerad av EAGLEofGOLD 2026-07-11 kl. 04:10.
Citera
2026-07-11, 04:25
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Jo jag vet att det är en skvallertråd men jag tyckte bara att vi för tillfället diskuterade något helt annat men det är ok.

Vad är det du menar att han inte har så mycket av? Menar du pengar eller uppdrag?

Uppdrag är ju Noll för MånsPetterAlbert, så det var väl inte speciellt svårt att förstå skribentens inlägg!
Citera
2026-07-11, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Herregud, vilka fantasier du när!
Hade du följt MZ när det begav sig, så hade du också sett att han inte var förälskad i Ciara övht. Att hon var blind för detta får stå för henne. Enbart. Vem som helst som såg dem insåg detta. Han raderade en enda film/live med de två tillsmmans, efter skilsmässan, och jag förstår helt varför.
De flesta människor uppskattar inte när någon klänger på en oavbrutet.
Att han gav henne en chans till är egentligen oförståeligt. Hoppas han en dag förklarar. Men jag antar att ALLT hon kommer undan med enbart beror på att hon är mor till hans barn.
Det du skriver stärker verkligen misstanken att hans plan hela tiden var att locka henne att ta med barnen till Sverige för att sedan sparka ut henne och påstå att barnen hörde hemma här. Förresten så är det inte längre en misstanke, det var ju precis vad som hände.

Kidnappningen planerades redan före flytten. Förmodligen raderades filmen för att den visade att hans känslor inte var äkta och hans löften om att vara drogfri och trogen var lögner och bara sades för att få henne att ta med barnen till Sverige.

Han behöver inte förklara någonting, vi är många som förstår vad som hände och varför han låtsades ge henne en chans till.
Citera
2026-07-11, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madaj
Åh, jag är glad att du lade märke till CJs bröst...dvs. brist på bröst...kommer hennes nya pojkvän att betala för hennes silikonimplantat snart?
Did she tease MånsPetter and say he had bigger breasts than she did? Is that the reason he cheated with a transsexual person? To explore his wavering sexuality?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in