2026-07-11, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lottastina
kan ha varit eko av smällarna du hörde. Jag hörde typ 8-10 smällar som lät "märkligt", liksom utdragna eller hur jag ska beskriva det. Funderade om det var skott men tänkte det lät konstigt, men sen i efterhand förstår jag att det var skotten jag hörde men att ljudet förmodligen studsat mot väggarna. Säkert därför en del uppfattat det som fler
Så kan det absolut varit för jag var under vattentornet och där ekar det så konstigt.
Vid förra mordet trodde jag ljudet av skotten kom ifrån Igeltjärn/ Stenbärsvägenhållet men visade sig även då komma från ghettot runt centrum.
Inte så oväntat kanske men ljudet studsade i vattentornet och lurade mig.
Citera
2026-07-11, 12:14
Medlem
Tänker att dom visste vem dom letade efter när det gick så fort att honom, dom flög väl med helikopter i ca 30 min. fram och tillbaka över staden. Tidpunkten är kanske för att köpcentrum stänger kl 22? Alternativt inkommande buss? Någon som jobbar där inne kanske? Eller kommer hem från jobbet? Bara spekulation.
Citera
2026-07-11, 12:22
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronlemmy
Tänker att dom visste vem dom letade efter när det gick så fort att honom, dom flög väl med helikopter i ca 30 min. fram och tillbaka över staden. Tidpunkten är kanske för att köpcentrum stänger kl 22? Alternativt inkommande buss? Någon som jobbar där inne kanske? Eller kommer hem från jobbet? Bara spekulation.
Mest troligt att någon suttit inne på pizzerian till den stängde och japparen väntade utanför, om det är gängrelaterat alltså. Annars kan det ha varit vanligt fredagsbråk mellan fyllon och det rädda offret vågade inte gå ut från pizzerian innan den stängde och den arga som hämtat sin pickadoll stod utanför och väntade. Spekulera kan man göra hur mycket som helst, det är kul.
Citera
2026-07-11, 12:42
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Rubrik uppdaterad.

/Moderator
Citera
2026-07-11, 12:59
Medlem
TheStorytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Mest troligt att någon suttit inne på pizzerian till den stängde och japparen väntade utanför, om det är gängrelaterat alltså. Annars kan det ha varit vanligt fredagsbråk mellan fyllon och det rädda offret vågade inte gå ut från pizzerian innan den stängde och den arga som hämtat sin pickadoll stod utanför och väntade. Spekulera kan man göra hur mycket som helst, det är kul.

Det där ligger exakt i linje med hur jag själv tänker. Det skulle förklara den annars VÄLDIGT dåligt valda tidpunkten, fullt med folk i rörelse, väktare inne på Ica som håller koll på stängningen etc. Jag såg att pizzerian Peggy's nämndes tidigare, det är alltså den fristående byggnaden på parkeringen utanför Ica. De har INTE alkoholtillstånd till skillnad från pizzerian inne på Sätra Centrum där det brukar hänga många skummisar. Peggy's är en typisk "avhämtningspizzeria", de har några sittplatser inne och en liten uteservering men det är definitivt inte ett ställe som folk sitter och hänger på. Jag tror mest på det första du skrev. BO käkar pizza. GM går förbi utanför och ser BO. GM väntar till pizzerian stänger och BO måste gå ut. Pang-pang. Det skulle förklara tidpunkten. Peggy's stänger kl 22, och det smällde kl 22:01.
Citera
2026-07-11, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greta06
Är det Ale*ander igen kanske?

Av rykten så har jag hört andra namn, sen tror några iaf att Ale**nder kan ha rätt mycket span på sig 🫩..
Men det är spekulationer så klart
Citera
2026-07-11, 14:12
Medlem
Ut med alla namn! Vad har flashback blivit för PK forum!
Citera
2026-07-11, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av techfox
Ut med alla namn! Vad har flashback blivit för PK forum!
Det ryktas om en Mehdi som är skjuten.
Citera
2026-07-11, 16:16
Medlem
En bekant som var på sjukhuset i natt såg den skjutna killen när dom tog in honom och det var en 'typ arab'.. 😄
Citera
2026-07-11, 16:28
Medlem
Skytten blir säkert häktad sedan friad i tingsrätten får skadestånd och sen börjar karusellen om igen
Citera
2026-07-11, 16:35
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStoryteller
Det där ligger exakt i linje med hur jag själv tänker. Det skulle förklara den annars VÄLDIGT dåligt valda tidpunkten, fullt med folk i rörelse, väktare inne på Ica som håller koll på stängningen etc. Jag såg att pizzerian Peggy's nämndes tidigare, det är alltså den fristående byggnaden på parkeringen utanför Ica. De har INTE alkoholtillstånd till skillnad från pizzerian inne på Sätra Centrum där det brukar hänga många skummisar. Peggy's är en typisk "avhämtningspizzeria", de har några sittplatser inne och en liten uteservering men det är definitivt inte ett ställe som folk sitter och hänger på. Jag tror mest på det första du skrev. BO käkar pizza. GM går förbi utanför och ser BO. GM väntar till pizzerian stänger och BO måste gå ut. Pang-pang. Det skulle förklara tidpunkten. Peggy's stänger kl 22, och det smällde kl 22:01.

Vadå fullt med folk i rörelse...?
Kanske max 25-30 personer.

Hur många tror du var i rörelse i söderbacken när de sköts mot sex personer?
Måååånga fler än 25 st.

Tror inte ett dugg på det du skriver, klart att det var planerat.
Kan bli en till skjutning, många poliser rör sig i stan o kollar in i bilar och gör fordonskontroller just nu.
Citera
2026-07-11, 16:59
Medlem
TheStorytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Vadå fullt med folk i rörelse...?
Kanske max 25-30 personer.

Hur många tror du var i rörelse i söderbacken när de sköts mot sex personer?
Måååånga fler än 25 st.

Tror inte ett dugg på det du skriver, klart att det var planerat.
Kan bli en till skjutning, många poliser rör sig i stan o kollar in i bilar och gör fordonskontroller just nu.

Med "fullt med folk" tänkte jag mer på att Ica och båda pizzeriorna precis stängt (1 minut innan) och att det inte direkt var folktomt vid just den tidpunkten. Men jag håller med dig där, jag var faktiskt otydlig. My bad.

Jag tror också att det var planerat såtillvida att det inte var slumpmässigt. Men just själva utförandet, och tidpunkten, tror jag inte var planerad. Eller också var det precis det det var. GM kan ju ha följt efter BO hela dagen och väntat på ett tillfälle. Eller hela veckan. Fan vet. Och jag har ingen som helst fakta förutom det jag läst här i tråden och i tidningarna. Men det kryper nog fram lite mer info till slut.

Och angående fler skjutningar; det är så klart bara en tidsfråga. Tittar man på historik och statistik så brukar det dock gå lite tid innan en skjutning triggat nästa skjutning. Men det är också rent spekulativt, vi vet inget om vad som händer härnäst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in