Citat:
Ursprungligen postat av
Marre1976
Vadå fullt med folk i rörelse...?
Kanske max 25-30 personer.
Hur många tror du var i rörelse i söderbacken när de sköts mot sex personer?
Måååånga fler än 25 st.
Tror inte ett dugg på det du skriver, klart att det var planerat.
Kan bli en till skjutning, många poliser rör sig i stan o kollar in i bilar och gör fordonskontroller just nu.
Med "fullt med folk" tänkte jag mer på att Ica och båda pizzeriorna precis stängt (1 minut innan) och att det inte direkt var folktomt vid just den tidpunkten. Men jag håller med dig där, jag var faktiskt otydlig. My bad.
Jag tror också att det var planerat såtillvida att det inte var slumpmässigt. Men just själva utförandet, och tidpunkten, tror jag inte var planerad. Eller också var det precis det det var. GM kan ju ha följt efter BO hela dagen och väntat på ett tillfälle. Eller hela veckan. Fan vet. Och jag har ingen som helst fakta förutom det jag läst här i tråden och i tidningarna. Men det kryper nog fram lite mer info till slut.
Och angående fler skjutningar; det är så klart bara en tidsfråga. Tittar man på historik och statistik så brukar det dock gå lite tid innan en skjutning triggat nästa skjutning. Men det är också rent spekulativt, vi vet inget om vad som händer härnäst.