2026-07-11, 08:43
Medlem
Greta06s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronlemmy
En man i 25års ålder, undrar vem det kan vara...🤔😂

Är det Ale*ander igen kanske?
Citera
2026-07-11, 08:48
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greta06
Första tanken såklart. Han har ju fri lejd i rättssystemet.
Citera
2026-07-11, 08:52
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Första tanken såklart. Han har ju fri lejd i rättssystemet.

Är han släppt, hade för mig att åklagaren överklagat...
Citera
2026-07-11, 08:53
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Han släpptes väl dagen före domen kom.
Citera
2026-07-11, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Han släpptes väl dagen före domen kom.
Släpptes väl en vecka innan domen om jag inte missminner mig! Jag tror inte att han är iblanda dock, men samtidigt så måste han känna sig oövervinnlig just nu.
Citera
2026-07-11, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Klart man blir släppt om man blir frikänd även om åklagaren överklagar haha. Han släpptes direkt efter rättegången
Citera
2026-07-11, 09:33
Medlem
Har den friade dubbelmördaren hunnit fylla 25? Luktar lång väg att det är han i så fall
Citera
2026-07-11, 09:37
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av themancunian
Har den friade dubbelmördaren hunnit fylla 25? Luktar lång väg att det är han i så fall
Nej, men född -01.
Citera
2026-07-11, 09:48
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av themancunian

Det står i 25års-åldern så det har ett spann på något år åt båda hållen.
Citera
2026-07-11, 10:37
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greta06

De kanske är Muha*med igen?
Citera
2026-07-11, 11:17
Medlem
Schaefers avatar
Den gripne "25"åringen blev under förmiddagen anhållen av jouråklagare.

https://www.gd.se/dorrknackning-i-omradet-sa-arbetar-polisen-vidare/
Citera
2026-07-11, 11:34
Medlem
TheStorytellers avatar
Jag befann mig 900 meter väster om händelsen. Kl 22:01 smällde det. Jag räknade till åtta skott men jag är som vittne ej tillförlitlig pga den ej obetydliga mängd öl som serverats mig på en altan i den ljuva kvällssolen. Ekot gjorde det svårt att räkna... alltså, det var inte svårt att skilja på direktljud och eko, men "ljudbilden" var stökig. På en direkt fråga skulle jag säga åtta skott, med reservation för att det var svårare att höra än att räkna. Egentligen gör det ingen skillnad, och dessutom finns det kameror i närområdet som plockar upp ljud även om händelsen var utanför bild.

Vem är den där Ale#ander som namngivits i tråden? Ingen jag känner till, men med mina snart 53 år är jag nog för gammal för att ha koll på individerna som håller på med sånt här.

Jag rör mig rätt mycket till fots i Sätra, även kvälls/nattetid, och till skillnad från vad många andra verkar tycka så känner jag mig trygg i området. Visst stöter man på gängen ibland, men en snabb ögonkontakt, nicka och heja verkar göra mig ganska ointressant. Jag förstår jag att vanligt folk blir rädda för men det är ju inte oss de för krig mot, utan varandra.

Sätra Centrum (med Ica Kvantum, pizzeria med alkoholtillstånd etc) stänger kl 22, och eftersom det smällde 22:01 kan jag inte låta bli att fundera på tajmingen. Det är en sällsynt illa vald tid med ganska mycket folk i rörelse, väktare inne på Ica etc. En halvtimme senare hade det varit folktomt där. Det är ju bara spekulation, men det får mig att tro att det inte var överlagt. Eller att GM stod och väntade på offret, och det råkade bli just 22:01. Hade det varit en planerad uppgörelse så hade det INTE hänt kl 22:01.

Gissningar och spekulationer brukar dock leda till mer ryktesspridning så jag ska lägga band på mig nu. Se mig som en oinsatt tomte som bara vill skaffa sig lite koll på läget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in