2026-07-04, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Och så var en av Flashback’s största charlataner igång med sitt eviga skitsnack och anitivaxxar-patraskande igen. Och återigen är det det ljugande äcklet Andrew Wakefield som skall avhandlas.
Det är DU korrektamund0 som är ett ljugande äckel.

Citat:
Tant korrektamund0 får väl återigen ställa saken till rätta och täppa igen lögnartruten på de evigt ljugande antivaxxar-patrasken.

Frågan är om det finns EN ENDA studie som granskats hårdare än skithögen Wakefields studie om det påstådda sambandet mellan Autism och MMR-vaccin.
Spännande. Då citerar du relevant text i studien som visar att dess syfte var att utreda "det påstådda sambandet mellan Autism och MMR-vaccin."

Givet att studiens titel anger ett helt annat syfte än det du nämner:
Ileal-lymphoid-nodular hyperplasia, non-specific colitis, and pervasive developmental disorder in children
...förmodar jag att du har hittat det syftet gömt någonstans i själva studien?

Var?

Citera och förklara.
Senast redigerad av onopono 2026-07-04 kl. 21:43.
Citera
2026-07-10, 19:28
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono

Till skillnad från ljugande svin som du så har jag den alldeles förträffligt goda smaken att backa upp alla mina påståenden med källor och referenser, jag sitter inte som ett ljugande svin och vräker ur mig skit och lögner.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Tant korrektamund0 får väl återigen ställa saken till rätta och täppa igen lögnartruten på de evigt ljugande antivaxxar-patrasken.

Frågan är om det finns EN ENDA studie som granskats hårdare än skithögen Wakefields studie om det påstådda sambandet mellan Autism och MMR-vaccin.
Spännande. Då citerar du relevant text i studien som visar att dess syfte var att utreda "det påstådda sambandet mellan Autism och MMR-vaccin."

Ileal-lymphoid-nodular hyperplasia, non-specific colitis, and pervasive developmental disorder in children

Var?

Citera och förklara.
Jag har citerat "relevant text" flera gånger. Det finns till och med ett beslut från GMC som utrett saken och meddelat exakt vad studien handlade om. Om lilla dumhuvudet kopplade på bådda hjärncellerna så kommer det här igen:
Citat:
The children described in the Lancet paper were admitted for research purposes under a programme of investigations for Project 172-96 and the purpose of the project was to investigate the postulated new syndrome following vaccination.
SJUNKER DET IN I LILLA DUMHUVUDET!?? HALLÅÅÅ!??? ANYBODY HOME!!!????

Det är väl lika bra att jag klipper in länken en gång till, annars vet ju hela Flashback vad idioten efterfrågar redan i nästa inlägg.
GMCs beslut är uppdelat på Wakefield och Walker-Smith. Det finns således TVÅ beslut. Ett för Wakefield.
https://web.archive.org/web/20120320005240/http://www.gmc-uk.org/Wakefield_SPM_and_SANCTION.pdf_32595267.pdf

NOTERA ATT DU SOM VANLIGT FÅTT EN LÄNK TILL CITATET OVAN, I DET HÄR FALLET GMCs BESLUT GÄLLANDE WAKEFIELD DÄR DET FRAMGÅR EXAKT VAD AVSIKTEN MED FORSKNINGEN VAR.

SJUNKER DET IN I DET LJUGANDE SVINETS LILLA DUMHUVUD!??

Eller skall jag behöva översätta åt lilla dumhuvudet. Här kommer det. ÄR DU BEREDD!?

Citat:
Barnen som beskrivs i Lancet-artikeln togs in för forskningsändamål inom ramen för ett undersökningsprogram för Projekt 172-96 och syftet med projektet var att undersöka det postulerade nya syndromet efter vaccination.

"Syftet med projektet var att undersöka det postulerade nya syndromet efter vaccination.

SJUNKER DET IN I LILLA DUMHUVUDET?
Citera
2026-07-11, 11:33
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:

Citat:

Citat:
Var?
Citera och förklara.
Hur är det möjligt att någon är så blåst att de sitter och ideligen debatterar något de inte förstår? Vaxxin-krigaren onopono kämpar på med sina ideliga lögner och förvirrade påståenden…?

Bäste vaxxin-krigare,
du har blivit överkörd så många gånger att man undrar hur du överhuvudtaget står ut självförnedringen du utsätter sig för på daglig bas?
Du borde lärt dig vid det här laget att jag ALLTID har grund för mina påståenden. ALLTID. Det finns ALLTID en referens eller ett faktaunderlag., ALLTID. Inte som du, som ALDRIG haft ett underlag för dina sjuka lögner och dina trådstarter. Bara lögner. Bara skitprat. Bara sinnessjuk argumentation och trams.

Ja, Wakefield studie avsåg att forska på ett samband mellan inflammation i tarmarna och desintegrativ störning (det som idag benämns autismspektrumtillstånd) och vaccination mot mässling och röda hund.

NOTERA ATT DU SOM VANLIGT FÅR EN LÄNK SOM STYRKER PÅSTÅENDET, I DET HÄR FALLET WAKEFIELDS EGEN ANSÖKAN OM TILLSTÅND FÖR FORSKNINGEN. DÄR BERÄTTAR WAKEFIELD SJÄLV VAD SOM ÄR SYFTET MED FORSKNINGEN

Citat:
Proposed clinical and scientific study

A new syndrome: enteritis and disintegrative disorder following measles and measles/rubella vaccination?

Introduction
There are Indications of the emergence of a new syndrome comprising disintegrative disorder and a possible enteritis associated with vitamin B12 deficiency. The syndroте has been linked anecdotally but consistently - with either measles or measles/rubella vaccination. It appears to occur in previousiy well and developmentally normal children following exposure to these vaccines.
https://www.circare.org/consents/wakefield_protocol_19960916.pdf

Hoppas därför att vi hädanefter slipper ditt ständiga tramsande om att Wakefield aldrig haft för avsikt att forska på en påstådd koppling mellan vaccin och autism. Ok?  

SJUNKER DET IN I LILLA DUMHUVUDET?

Och du kommer väl ihåg vad du ljög ihop för skit om den saken? Skall vi titta på hur jävla duktig den lilla vaxxin-krigaren var?
Citat:
Igen. Studien avhandlar att dels diagnosticera barnens mag-tarmproblem och dels undersöka en möjlig koppling mellan dessa problem och deras autism.

Den handlar inte om ifall barnens autism orsakades av MMR-vaccin.
..

Igen. Studien avhandlar att dels diagnosticera barnens mag-tarmproblem och dels undersöka en möjlig koppling mellan dessa problem och deras autism.

Den handlar inte om ifall barnens autism orsakades av MMR-vaccin.

Det här inlägget åldrades inte så väl...

Citat:
Till er andra.

Ja, det är svårt att "prove" något i en studie som undersöker något helt annat.

Igen.

- Studien syftade till att utreda de 12 barnens mag-tarmbesvär samt om det fanns någon koppling till deras autism.

- Studien syftade INTE till att utreda huruvida de 12 barnens autism var orsakad av MMR-vaccin.
Till er andra.

Ja, det krävs andra studier för att utreda ifall det finns någon koppling mellan MMR-vaccin och autism, givet att deras studie INTE syftade till att undersöka en sådan möjlighet.
Det här inlägget åldrades inte så väl...

Citat:
Det jag bestrider är ditt aggressiva påstående om att studien i fråga handlar om "det påstådda sambandet mellan Autism och MMR-vaccin.", jag bestrider.

Insisterar du på att studien i fråga handlar om "det påstådda sambandet mellan Autism och MMR-vaccin."?

Då citerar du relevant text i studien och förklarar varför.

Om inte?

Då ber du om ursäkt för att du så aggressivt och vidrigt försökte vilseleda läsaren i en så allvarlig fråga.
Jag gissar att en ursäkt från dig för att du sprider lögner, skit och en massa fabricerade påhopp i ditt "vaxxin-krigande" inte är något vi kan förvänta oss?

Jaja, nu kommer väl ett svar från den ljugande och ointelligenta lilla vaxxin-krigaren där hon efterfrågar källa för påståendet, det där känner vi till.

Herregud...
Citera
2026-07-11, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
När man läst denna tråden så vill man ju nästan förbjuda allt vaccin.
Ja, samtliga vaccin måste dras tillbaka i väntan på att riktiga studier genomförs avseende deras säkerhet och effektivitet.

Och när det är gjort så blir det nog fråga om någon typ av tribunal där ansvariga ställs till svars för deras brott mot mänskligheten.

Antingen det, eller vår civilisation går under.
Citera
2026-07-11, 16:05
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ja, samtliga vaccin måste dras tillbaka i väntan på att riktiga studier genomförs avseende deras säkerhet och effektivitet.

Och när det är gjort så blir det nog fråga om någon typ av tribunal där ansvariga ställs till svars för deras brott mot mänskligheten.

Vore det inte bättre om du itället bad om ursäkt för att du sitter och ljuger här dagarna i ända och hittar på lite som du vill?

Du menar att det inte räcker med att man genomför hundratusentals studier på miljontals patienter och täcker i princip varenda ämnesområde du kan komma på. Vad menar du man skall göra då?

Jag gissar att din åsikt är att man borde gjort precis som äcklet Andrew Wakefield, han gjorde en "riktig" studie där han ljög om avsikten med studien, ljög om finansieringen av studien, ljög om rekryteringen, ljög om behandlingarna, ljög om förutsättningarna, ljög om resultatet, sedan ljög ihop en skitrapport där han sammanfattade alla lögner. Och som socker på sylten ljög han igen när han blev utfrågad av GMC.

Och då nämner jag inte ens att han ljugit i stort sett i varenda intervju under den intensiva perioden när han blev påkommen med att ljuga.

Och i motsats till alla hundratusentals studier som genomförts korrekt, med alla resultat och all data redovisade och tillgängligt för den som vill dubbelkolla, i enlighet med lagar och regler, som följer vetenskapliga principer och har genomförts på miljontals och åter miljontals personer, så menar du att äcklet Andrew Wakefields studie, DEN är korrekt.

Hur jävla dum i huvudet kan man bli egentligen?

Varenda gång något vaccin visat sig vara skadligt eller vara behäftat med oönskade och oväntade biverkningar, så har det stoppats. ALLTID.
Citera
2026-07-11, 16:09
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Hur tänker du att en sådan studie ska gå till? Ska vi t.ex sätta några tusen barn på vaccin i olika kombinationer, några tusen utan och jämföra hur det går för dem under 25 år medan barnen utanför studien själva får tampas med polio, difteri och annat kul?

Ja - jag vet att jag frågat detta många gånger tidigare men du har ju aldrig gett något svar.
Citera
2026-07-11, 16:13
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hur tänker du att en sådan studie ska gå till? Ska vi t.ex sätta några tusen barn på vaccin i olika kombinationer, några tusen utan och jämföra hur det går för dem under 25 år medan barnen utanför studien själva får tampas med polio, difteri och annat kul?
Fordstudien jämförde barn som inte vaccinerades av religiösa och kulturella skäl med de som följde vaccinprogramet.

Impact of Childhood Vaccination on Short and Long-Term Chronic Health Outcomes in Children:A Birth Cohort Stud
Citera
2026-07-11, 16:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Fordstudien jämförde barn som inte vaccinerades av religiösa och kulturella skäl med de som följde vaccinprogramet.

Impact of Childhood Vaccination on Short and Long-Term Chronic Health Outcomes in Children:A Birth Cohort Stud

Ja men folk som inte vaccinerar sina barn av religiösa - eller kulturella - skäl är knappast att anse som randomiserade. Medlemmar i många sekter vaccinerar inte sina barn - men de går ju t.ex inte heller med på blodtransfusioner ens om de håller på att avlida så risken att de ska säga att de är sjuka är minimal - det är nämligen detsamma som att erkänna att man är ondskefull och har straffats av djävulen.
Det är lite som att jämföra onoponos åsikter med slumpen, hans bias påverkar för mycket för att resultatet ens ska vara intressant.
Citera
2026-07-11, 16:24
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ja men folk som inte vaccinerar sina barn av religiösa - eller kulturella - skäl är knappast att anse som randomiserade. Medlemmar i många sekter vaccinerar inte sina barn - men de går ju t.ex inte heller med på blodtransfusioner ens om de håller på att avlida så risken att de ska säga att de är sjuka är minimal - det är nämligen detsamma som att erkänna att man är ondskefull och har straffats av djävulen.
Det är lite som att jämföra onoponos åsikter med slumpen, hans bias påverkar för mycket för att resultatet ens ska vara intressant.
Studien påstådd sig aldrig vara randomiserad. Jag har väldigt svårt att se vad du nyss skrev skulle förklara den stora diskrepansen av sjuklighet mellan dessa två grupper.
Citera
2026-07-11, 16:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Studien påstådd sig aldrig vara randomiserad. Jag har väldigt svårt att se vad du nyss skrev skulle förklara den stora diskrepansen av sjuklighet mellan dessa två grupper.
Om man inte uppsöker läkare så kommer man inte heller få en diagnos. Så svårt var det väl inte att förstå? Lite som med autism som har ökat parallellt med att fler går igenom diagnosticering..
Citera
2026-07-11, 16:27
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Om man inte uppsöker läkare så kommer man inte heller få en diagnos. Så svårt var det väl inte att förstå? Lite som med autism som har ökat parallellt med att fler går igenom diagnosticering..
Dom barnen var patienter på sjukhuset.
Citera
2026-07-11, 16:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Dom barnen var patienter på sjukhuset.

Och? Om ett barn blir inlagt för benbrott men undviker läkare i övrigt medan ett annat barn blir inlagt för armbrott och dessutommbesökt läkare för ofarliga tillstånd som öroninflammation, huvudvärk, magknip och stukad fot - är det första barnet ”friskare” då??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in