Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Det är DU korrektamund0 som är ett ljugande äckel.
Citat:
Tant korrektamund0 får väl återigen ställa saken till rätta och täppa igen lögnartruten på de evigt ljugande antivaxxar-patrasken.
Frågan är om det finns EN ENDA studie som granskats hårdare än skithögen Wakefields studie om det påstådda sambandet mellan Autism och MMR-vaccin.
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Spännande. Då citerar du relevant text i studien som visar att dess syfte var att utreda
"det påstådda sambandet mellan Autism och MMR-vaccin."
Givet att studiens titel anger ett helt annat syfte än det du nämner:
Ileal-lymphoid-nodular hyperplasia, non-specific colitis, and pervasive developmental disorder in children
...förmodar jag att du har hittat det syftet gömt någonstans i själva studien?
Var?
Citera och förklara.
Hur är det möjligt att någon är så blåst att de sitter och ideligen debatterar något de inte förstår? Vaxxin-krigaren onopono kämpar på med sina ideliga lögner och förvirrade påståenden…?
Bäste vaxxin-krigare,
du har blivit överkörd så många gånger att man undrar hur du överhuvudtaget står ut självförnedringen du utsätter sig för på daglig bas?
Du borde lärt dig vid det här laget att jag ALLTID har grund för mina påståenden. ALLTID. Det finns ALLTID en referens eller ett faktaunderlag., ALLTID. Inte som du, som ALDRIG haft ett underlag för dina sjuka lögner och dina trådstarter. Bara lögner. Bara skitprat. Bara sinnessjuk argumentation och trams.
Ja, Wakefield studie avsåg att forska på ett samband mellan inflammation i tarmarna och desintegrativ störning (det som idag benämns autismspektrumtillstånd) och vaccination mot mässling och röda hund.
NOTERA ATT DU SOM VANLIGT FÅR EN LÄNK SOM STYRKER PÅSTÅENDET, I DET HÄR FALLET WAKEFIELDS EGEN ANSÖKAN OM TILLSTÅND FÖR FORSKNINGEN. DÄR BERÄTTAR WAKEFIELD SJÄLV VAD SOM ÄR SYFTET MED FORSKNINGEN
Citat:
Proposed clinical and scientific study
A new syndrome: enteritis and disintegrative disorder following measles and measles/rubella vaccination?
Introduction
There are Indications of the emergence of a new syndrome comprising disintegrative disorder and a possible enteritis associated with vitamin B12 deficiency. The syndroте has been linked anecdotally but consistently - with either measles or measles/rubella vaccination. It appears to occur in previousiy well and developmentally normal children following exposure to these vaccines.
https://www.circare.org/consents/wakefield_protocol_19960916.pdf
Hoppas därför att vi hädanefter slipper ditt ständiga tramsande om att Wakefield aldrig haft för avsikt att forska på en påstådd koppling mellan vaccin och autism. Ok?
SJUNKER DET IN I LILLA DUMHUVUDET?
Och du kommer väl ihåg vad du ljög ihop för skit om den saken? Skall vi titta på hur jävla duktig den lilla vaxxin-krigaren var?
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Igen. Studien avhandlar att dels diagnosticera barnens mag-tarmproblem och dels undersöka en möjlig koppling mellan dessa problem och deras autism.
Den handlar inte om ifall barnens autism orsakades av MMR-vaccin.
..
Igen. Studien avhandlar att dels diagnosticera barnens mag-tarmproblem och dels undersöka en möjlig koppling mellan dessa problem och deras autism.
Den handlar inte om ifall barnens autism orsakades av MMR-vaccin.
Det här inlägget åldrades inte så väl...
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Till er andra.
Ja, det är svårt att "prove" något i en studie som undersöker något helt annat.
Igen.
- Studien syftade till att utreda de 12 barnens mag-tarmbesvär samt om det fanns någon koppling till deras autism.
- Studien syftade INTE till att utreda huruvida de 12 barnens autism var orsakad av MMR-vaccin.
Till er andra.
Ja, det krävs andra studier för att utreda ifall det finns någon koppling mellan MMR-vaccin och autism, givet att deras studie INTE syftade till att undersöka en sådan möjlighet.
Det här inlägget åldrades inte så väl...
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Det jag bestrider är ditt aggressiva påstående om att studien i fråga handlar om "det påstådda sambandet mellan Autism och MMR-vaccin.", jag bestrider.
Insisterar du på att studien i fråga handlar om "det påstådda sambandet mellan Autism och MMR-vaccin."?
Då citerar du relevant text i studien och förklarar varför.
Om inte?
Då ber du om ursäkt för att du så aggressivt och vidrigt försökte vilseleda läsaren i en så allvarlig fråga.
Jag gissar att en ursäkt från dig för att du sprider lögner, skit och en massa fabricerade påhopp i ditt "vaxxin-krigande" inte är något vi kan förvänta oss?
Jaja, nu kommer väl ett svar från den ljugande och ointelligenta lilla vaxxin-krigaren där hon efterfrågar källa för påståendet, det där känner vi till.
Herregud...