2026-07-10, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det gick nog vidare till resursslöseriutskottet.
Donald Trumps presidentskap har kostat de amerikanska skattebetalarna stora summor utan att de fått något bra tillbaka, ett ödslande i särklass.

Hela Trumps presidentskap bör granskas av resursslöseriutskottet
Citera
2026-07-10, 16:33
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
Donald Trumps presidentskap har kostat de amerikanska skattebetalarna stora summor utan att de fått något bra tillbaka, ett ödslande i särklass.

Ah, ja av DOGE. Department of goverment efficiency, ja dom löser detta.

Att hitta slöseri av skattemedel och korruption som leder till att jänkarnas skattekista sinar är deras specialitet.
Citera
2026-07-10, 16:38
Medlem
mearshimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri

Jag fortsätter bli förvånad över att Trump har ett golv på 33 procent. Trots inflation, trots bensinpris som går i vågor, trots 2 startade krig på mindre än 1 år.
Trots att den 10åriga statsräntan stiger.
Trots att Usas president tjänar 2 miljarder på kryptovalutor

MAGA-sekten är obegripliga.
Citera
2026-07-10, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mearshimer
Jag fortsätter bli förvånad över att Trump har ett golv på 33 procent. Trots inflation, trots bensinpris som går i vågor, trots 2 startade krig på mindre än 1 år.
Trots att den 10åriga statsräntan stiger.
Trots att Usas president tjänar 2 miljarder på kryptovalutor

MAGA-sekten är obegripliga.
Den fjantiga maga-klubben har egentligen bara lyckats med en sak, - att försvaga USA och göra amerikaner till åtlöje i resten av världen.

Den goodwill som USA hade i världen tidigare har Trump lyckats svika bort på 1,5 år.

Det var bättre förra gången Trump var president, då gjorde han nada, finns inga bestående avtryck från de fyra åren. Han kostade visserligen amerikanarna en hel del slöseripengar även den gången men betydligt mindre än nu.

Ett land ska faktiskt inte ha en dement, ointelligent och lat gubbstrutt till president, det blir inte bra.
Citera
2026-07-11, 02:04
Medlem
goseigens avatar
Islamic republic of Japan

https://globalnews.ca/video/11959481/trump-mistakenly-claims-islamic-republic-of-japan-fired-missiles-at-us

Gubben är totalt väck, och varit länge.
Citera
2026-07-11, 08:34
Medlem
TeEsErs avatar
Trump hittar ju Iran med tung vedergällning om han skulle mördas.

Jag tror faktiskt att om Iran skulle lyckas (man kan ju få drömma) så tror jag att vi skulle få se det första tecknet på hur Trump och hans eftermäle skulle släppas till marken som en påse hundskit. Jag tror att den där vedergällningen helt skulle utebli och att Vance skulle säga att man har annat att prioritera.
Citera
2026-07-11, 11:39
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Trump hittar ju Iran med tung vedergällning om han skulle mördas.

Jag tror faktiskt att om Iran skulle lyckas (man kan ju få drömma) så tror jag att vi skulle få se det första tecknet på hur Trump och hans eftermäle skulle släppas till marken som en påse hundskit. Jag tror att den där vedergällningen helt skulle utebli och att Vance skulle säga att man har annat att prioritera.
Står inte bakom dödandet av ledare eller andra människor heller för den delen, men USA har öppnat den dörren, och om Iran lyckas döda donalds, så är det bara what goes around, comes around.

Dock tror jag inga bomber kommer skickas alls, och att Iran kommer deeskaleras och avtal kommer skrivas med mindre dramatik.

Fascinerande att donalds påstod att Iran ringde direkt efter bomber, för här tror jag helt på Iran för de aldrig ljugit om dessa saker och att de har inte alls gjort detta, utan bara tackat ja, till vidare diskussioner i Qatar har jag för mig det var.

Varför ljuger donalds så dåligt jämt för?
Citera
2026-07-11, 11:51
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Står inte bakom dödandet av ledare eller andra människor heller för den delen, men USA har öppnat den dörren, och om Iran lyckas döda donalds, så är det bara what goes around, comes around.

Dock tror jag inga bomber kommer skickas alls, och att Iran kommer deeskaleras och avtal kommer skrivas med mindre dramatik.

Fascinerande att donalds påstod att Iran ringde direkt efter bomber, för här tror jag helt på Iran för de aldrig ljugit om dessa saker och att de har inte alls gjort detta, utan bara tackat ja, till vidare diskussioner i Qatar har jag för mig det var.

Jag tror att den dagen Trump dör, oavsett orsak, så kommer omvärlden komma med ytterst korta kondoleanser och sen direkt se framåt. Jag tror det blir nästan likadant i USA.

Jag tror att Trumps eftermäle kommer att bli blekt och beskt och det kommer direkt synas mellan raderna att han inte var respekterad eller betrodd. Trumps tid kommer vara en blek period i USAs historia.
Citera
2026-07-11, 12:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Jag tror att den dagen Trump dör, oavsett orsak, så kommer omvärlden komma med ytterst korta kondoleanser och sen direkt se framåt. Jag tror det blir nästan likadant i USA.

Jag tror att Trumps eftermäle kommer att bli blekt och beskt och det kommer direkt synas mellan raderna att han inte var respekterad eller betrodd. Trumps tid kommer vara en blek period i USAs historia.
Jo, dom blir nog korta och torra.

Problemet med en diktator/kung med aggressivt beteende som donalds, det är att hen inte tål andra som kan visa sig mer kompetent, och än mindre om de ifrågasätter.
Så det blir nog en del bråk och gruff internt, och misstänker det kommer ut i det offentliga också.
Att det blir vance den menlösa låter mycket osannolikt, känner nog mer att det är någon som kommer in utifrån.

donalds kommer helt säkert bottna även denna gång som president och när man tittar på vad hen gjort för medborgarna, hota, kriga och hålla på mest utomlands, det ger inga poäng på en sådan lista.
Utan det är mer saker som stora bills och förbättra för sina medborgare, vi ser knappt något sånt och speciellt inte stora saker.
För donalds prioriterade IGEN att göra de stackars rika rikare och för det är så satans synd om dom. och genom mer skattesänkningar.

Undrar om de fattar att när de dödade Irans ledare på detta sättet, så betyder det att de anser det är okey att döda varandras ledare, så varför skulle dom gråta för en dörr de själva öppnat?
Eller jo, jag vet, hyckleri såklart.
Citera
2026-07-11, 12:51
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Jo, dom blir nog korta och torra.

Problemet med en diktator/kung med aggressivt beteende som donalds, det är att hen inte tål andra som kan visa sig mer kompetent, och än mindre om de ifrågasätter.
Så det blir nog en del bråk och gruff internt, och misstänker det kommer ut i det offentliga också.
Att det blir vance den menlösa låter mycket osannolikt, känner nog mer att det är någon som kommer in utifrån.

donalds kommer helt säkert bottna även denna gång som president och när man tittar på vad hen gjort för medborgarna, hota, kriga och hålla på mest utomlands, det ger inga poäng på en sådan lista.
Utan det är mer saker som stora bills och förbättra för sina medborgare, vi ser knappt något sånt och speciellt inte stora saker.
För donalds prioriterade IGEN att göra de stackars rika rikare och för det är så satans synd om dom. och genom mer skattesänkningar.

Undrar om de fattar att när de dödade Irans ledare på detta sättet, så betyder det att de anser det är okey att döda varandras ledare, så varför skulle dom gråta för en dörr de själva öppnat?
Eller jo, jag vet, hyckleri såklart.

Ja, Vance kommer sannolikt gå in i väggen direkt men om Trump dör innan 2028 så är det ovillkorligen Vance som ersätter honom då han är vice president och VP är bara ett hjärtslag från makten.
Citera
2026-07-11, 12:57
Medlem
Donald Trumps Air Force One från Qatar prioriterar i första hand prestige och lyx framför maximal säkerhet. Även om planet har genomgått vissa uppgraderingar tyder mycket på att estetiska och inredningsmässiga ambitioner har fått företräde framför de rigorösa skyddskrav som normalt kännetecknar presidentens flygplan.
https://thehill.com/homenews/administration/5961950-trump-air-force-one-security-qatari-plane/

President Trumps administration utfärdade på fredagen stämningar till några New York Times-journalister efter tidningens rapport denna vecka om påstådda säkerhetsproblem gällande den nya Air Force One
https://www.cbsnews.com/news/trump-air-force-one-security-subpoena-journalists/
Senast redigerad av 2006 2026-07-11 kl. 13:23.
Citera
2026-07-11, 12:58
Medlem
Graavargs avatar
Citat:

Han kan inte hantera verkligheten.

Googla definitionen på "mytoman" eller kolla in förklaringen här: Psykiatrikern förklarar – så funkar en mytoman - Malou efter tio (TV4/2018).

Indirekt men klockren diagnos på Trump, fast de inte går närmare in på sambandet mellan narcissism och mytomani...
Senast redigerad av Graavarg 2026-07-11 kl. 13:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in