2026-07-11, 09:52
Medlem
Fettsugnings avatar
Inte alls. Kan äta hemgjord glass och kaffebröd någon enstaka gång men är i princip sockerfri.
Citera
2026-07-11, 10:24
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Etttypiskt beteende som man också ser hos kastrerade djur. När man tar bort den sexuella drivkraften blir matsuget den primära drivkraften. Är du kastrerad? Om inte rent fysiskt, kanske av den livsstil du lever?
Citera
2026-07-11, 10:48
Medlem
Har slutat med godis, snacks och bakelser. Dricker vin och kaffe som är mina laster, tränar nästan var dag så blir nog bra ändå till slut.
Citera
2026-07-11, 11:15
Medlem
Socker och vegetabiliska oljor är inte bra
Citera
2026-07-11, 11:23
Medlem
Sinraths avatar
Lever inte för godis och snacks men visst det kommer alltid nån gång i veckan. Hade gärna gått över till frukt men blir snabbt trött på sådant som är moget direkt som äpplen, päron, apelsiner osv men ska man ha en ananas, mango, avokado eller annan exotisk frukt så måste man vänta på skiten ska mogna (eller vara i säsong). Inte ens de skyltade "ätmogen" är ätmogna samma dag oftast. Köpa på burk är inte samma sak.
Försöker hålla mig till majskakor och fika istället.
Citera
2026-07-11, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Har slutat med godis, snacks och bakelser. Dricker vin och kaffe som är mina laster, tränar nästan var dag så blir nog bra ändå till slut.

Samma här, äter inte godis eller bakelser men vin blir det ibland. Vin är ju trots allt livets dryck.
Citera
2026-07-11, 12:02
Medlem
Tuors avatar
Godis är gott ibland men jag prioriterar sexpacket.

Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Gubbmage ska inte komma förrän tidigast 55-60 års åldern

Den ska inte behöva dyka upp alls:

https://youtu.be/6ioIFvXG8DI

Att åldern bara är en siffra stämmer till 100%.
Citera
2026-07-11, 12:54
Medlem
RiMaXs avatar
Jag "lever" inte för godis och snacks men det händer ibland att man blir sugen, och då köper man. Närmar mig 60.
Citera
2026-07-11, 12:54
Medlem
Jag har nolltolerans för sådant skräp. Är för barn.
Citera
2026-07-11, 13:44
Medlem
Jag är på gymmet ca 1-2h varje dag. Tränar inför det kommande raskriget.

Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Köp ett par hantlar. Våga uppfylla drömmar.
Citera
2026-07-11, 13:46
Medlem
Vad anser du om torkad frukt?

Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Lever inte för godis och snacks men visst det kommer alltid nån gång i veckan. Hade gärna gått över till frukt men blir snabbt trött på sådant som är moget direkt som äpplen, päron, apelsiner osv men ska man ha en ananas, mango, avokado eller annan exotisk frukt så måste man vänta på skiten ska mogna (eller vara i säsong). Inte ens de skyltade "ätmogen" är ätmogna samma dag oftast. Köpa på burk är inte samma sak.
Försöker hålla mig till majskakor och fika istället.
Citera
2026-07-11, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenejag
har du levt under en sten ? Socker blir till bränsle i jättefart: Cancerceller har en trasig ämnesomsättning som gör att de inte kan förbränna energi som vanliga celler. De tvingas i stället "jäsa" socker, vilket är en mycket ineffektiv process. För att få tillräckligt med energi drar en tumör åt sig upp till 35 gånger mer socker från ditt blod än vad friska celler gör. Den fungerar som en svamp som suger upp energin.Socker blir till fysiska byggstenar: Tumören använder inte bara sockret för att få energi, utan också för att bygga nya celler. När sockret bryts ner tar cancercellen kolatomerna från sockerartiklar och omvandlar dem till nytt DNA, nya proteiner och fettväggar. Socker är alltså det konkreta byggmaterialet som gör att tumören kan expandera fysiskt.Insulin fungerar som en biologisk gaspedal: När du äter mycket socker skjuter ditt blodsocker i höjden. Kroppen svarar med att producera massor av hormonet insulin. Insulin har som uppgift att få celler att ta upp näring och dela sig. Eftersom cancerceller har extra många insulinmottagare på sin yta, blir de höga insulinnivåerna som en kemisk startsignal för cancern att öka takten på sin tillväxt.

Att äta mycket socker skapar helt enkelt idealiska förhållanden för cancer att frodas,
En snabb googling säger emot det du påstår. På wikipedia står tex.

Sugar consumption does not directly cause cancer. Cancer Council Australia have stated that "there is no evidence that consuming sugar makes cancer cells grow faster or cause cancer".[66] There is an indirect relationship between sugar consumption and obesity-related cancers through increased risk of excess body weight.

Dvs. att socker i sig inte ökar risken för cancer, men att det kan bidraga till fetmarelaterade sjukdomstillstånd som även innebär en ökad cancerrisk.

Vilka sockerarter är det du åsyftar när du påstår att socker är cancerframkallande? Det finns ju olika sockerarter i nästan alla livsmedel. Undrar även vilken typ av cancer som drabbar sockerätare, eftersom att cancer är en bred uppsättning av sjukdomar. Du får även gärna länka någon seriös artikel eller abstract som stödjer ditt påstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in