2026-07-10, 23:56
Medlem
Undrar om det kan ha att göra med Uppsala skjutningen för veckan, då gärningsman flydde med tåget till Stockholm. Med tanke på att de nu stoppade tågtrafiken.
Citera
2026-07-11, 00:05
Medlem
Tågstoppet är hävt nu.

Det här är den tredje gången som någon blivit skjuten i Sätra i Gävle de senaste åren, ett hyfsat utsatt bostadsområde men som egentligen är ganska standard för hur Gävle ser ut i stort.
Senast redigerad av Vetaldrig 2026-07-11 kl. 00:10.
Citera
2026-07-11, 00:37
Medlem
Var ut med hundarna strax efter 22 och hörde ett antal smällare/skott.
Hann räkna till 18 men gick i så snabb följd att jag tappade räkningen.
Tänkte, vem fan skjuter fyrverkerier i juli och i dagsljus?
Men ganska snart därpå hörde jag sirenerna och helikoptern över Sätra och förstod att det är ännu en kulturberikare som blivit skjuten.
Fått uppgifter om att han sprang från Peggys pizzeria och föll utanför entrén till Sätra centrum.
Måste ha varit en ovan skytt om han avlossade mer än 18 skott och bara två träffat målet?
Citera
2026-07-11, 00:46
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gambler67
Men ganska snart därpå hörde jag sirenerna och helikoptern över Sätra och förstod att det är ännu en kulturberikare som blivit skjuten.
Fått uppgifter om att han sprang från Peggys pizzeria och föll utanför entrén till Sätra centrum.
Måste ha varit en ovan skytt om han avlossade mer än 18 skott och bara två träffat målet?

18 smällar! låter som en Glock.

https://www.sportec.se/produkter/vapen/pistoler/pistol-glock-17-gen5-fs-9x19
Citera
2026-07-11, 02:31
Medlem
Citat:

Det var inte 18 skott jag såg när personen sprang bort ifrån platsen och sköt bakåt, det var högst 8 skott!
Citera
2026-07-11, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
18 smällar! låter som en Glock.

https://www.sportec.se/produkter/vapen/pistoler/pistol-glock-17-gen5-fs-9x19

Citat:
Ursprungligen postat av Daddylongschlong
Det var inte 18 skott jag såg när personen sprang bort ifrån platsen och sköt bakåt, det var högst 8 skott!
Som sagt, jag befann mig vid vattentornet och redogör bara vad jag hörde.
Har ingen aning om vem som sköt först, vem som besvarade och hur många skott respektive avlossade.
Vet bara vad jag hörde.
Först två-tre skott som jag tänkte, vem skjuter smällare/fyrverkerier nu?
Sedan kom flera i snabb följd och jag började räkna.
Kom upp till minst 18 men kan inte avgöra om det var från en och samma vapen eller två som sköt mot varandra?
Ganska ointressant, huvudsaken det inte var några oskyldiga inblandade utan bara mördaren och den som förmodligen kunnat bli mördare om han fått rätt pengar som är inblandade.
Inte så mycket att sörja över utan bara kan konstatera att en blir mördad och den andra får livstid och utvisning.
2-0 till svenska samhället.
Citera
2026-07-11, 07:16
Medlem
Citat:
Som sagt, jag befann mig vid vattentornet och redogör bara vad jag hörde.
Har ingen aning om vem som sköt först, vem som besvarade och hur många skott respektive avlossade.
Vet bara vad jag hörde.
Först två-tre skott som jag tänkte, vem skjuter smällare/fyrverkerier nu?
Sedan kom flera i snabb följd och jag började räkna.
Kom upp till minst 18 men kan inte avgöra om det var från en och samma vapen eller två som sköt mot varandra?
Ganska ointressant, huvudsaken det inte var några oskyldiga inblandade utan bara mördaren och den som förmodligen kunnat bli mördare om han fått rätt pengar som är inblandade.
Inte så mycket att sörja över utan bara kan konstatera att en blir mördad och den andra får livstid och utvisning.
2-0 till svenska samhället.

Det kan ha varit eko av smällarna du hörde. Jag hörde typ 8-10 smällar som lät "märkligt", liksom utdragna eller hur jag ska beskriva det. Funderade om det var skott men tänkte det lät konstigt, men sen i efterhand förstår jag att det var skotten jag hörde men att ljudet förmodligen studsat mot väggarna. Säkert därför en del uppfattat det som fler
Citera
2026-07-11, 07:31
Medlem
Aftonbladet

Citat:
En man i 25-årsåldern har gripits misstänkt för mordförsök efter skottlossningen i Gävle på fredagskvällen.

En person hittades skottskadad vid 22-tiden och fördes till sjukhus med okänt skadeläge.

Under dagen kommer polisen att hålla förhör.

– Om det inte redan är gjort kommer tekniker att söka fynd på brottsplatsen, vi hör vittnen, vi kommer knacka dörr och kika på om det finns kameror i området, säger Pelle Vamstad, polisens presstalesperson.
Citera
2026-07-11, 08:11
Medlem
Bodde tidigare på typ andra sidan gatan på Norrbågen, flyttade därifrån för ca15år sedan och redan då var Sätra förstört av fullständig invasion av lättkränkta homosapiens med stort bakhuvud.
Numer är det ren och skär missär och Gävle i helhet är kraftigt infekterat i samma riktning.
Citera
2026-07-11, 08:17
Medlem
Det va bra stort område som var avspärrat,även poliser som stod mörkklådda vid vägen å smög

Nästan hela Ica parkeringen hela vägen till peggys, äldreboendet och gångtunneln var avspärrat och även mot ängen.

5-6 polisbilar och helikoptern
Nån som vet vem som va offret?
Citera
2026-07-11, 08:30
Medlem
En man i 25års ålder, undrar vem det kan vara...🤔😂
Citera
2026-07-11, 08:35
Medlem
Det enda man vet är att varken tingsrätt eller hovrätt kommer döma någon för detta mordförsök/mord, trots att alla kommer veta vem det är som har skjutit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in